Günümüzde birçok farklı otomobil firması direksiyon taşımayan sürücüsüz otomobil modelleri üzerinde çalışıyor. Ancak bu araçlar hemen gelmeyecek, süreç ilk olarak sürücüsüz minibüsler ile hayatımıza girecek. Geleceğin toplu taşıma araçları, tamamen elektrikli altyapı üzerine kuruluyor ve herhangi bir direksiyon ya da sürücü koltuğu olmadan tasarlanıyor.
#CES 2023 FuarıGeleceğin sürüş deneyimini şekillendirecek otonom teknolojiler konusu, otomotiv sektöründe otonom araçlar ile karşımıza çıkarken, hastane hizmetlerinden lojistiğe, perakende sektörüne hatta ev aletlerini dahil olduğu birçok alanda da otonom robotlar uygulamalarında karşımıza çıkıyor. Bu yazımda sizlere otonom araçlardan bir sonraki yazımda da otonom robotların geleceğinden bahsedeceğim.
#Ecehan ErsözABD’nin Phoneix şehrinde sürücüsüz taksiler çalışmaya başladı. Google’ın kardeş şirketi Waymo, Phoneix’te geniş çapta bir kullanıcı sayısının erişim sağlayabileceği tam otonom robo-taksi yolculuklarına başladı. Araçların içerisindeki hava geliştirilen yeni teknoloji sayesinde her sürüşten sonra değiştirilecek.
#GazetehaberleriYapay zekâ alanında ülkeler arası yarış küresel salgının gölgesinde de devam ediyor. Kötüye kullanılabileceğine dair endişeler olsa da günümüzde yaşadığımız pek çok karmaşık sorunun çözümünde yapay zekâdan faydalanılıyor. Bu teknolojinin kullanıldığı alanlardan biri de kuşkusuz otomotiv sektörü.
#Serap TorunMobil cihazlar, uygulamalar, sosyal medya ve bağlantı teknolojilerinin birbirine bağlı biçimde yükselişi geçtiğimiz yıl hız kesmedi ve görünen o ki 2017’ye de en önemli yenilikleri bu alanlarda göreceğiz. Bunlara ek olarak sürücüsüz otomobiller, drone’lar, asistan robotlar, yapay zeka, nesnelerin interneti, artırılmış gerçeklik ile sanal gerçeklik 2017’de dünyayı değiştirmeye devam edecek.
#TeknolojiBaşta Google olmak üzere birkaç şirketin son yıllarda üzerinde çalıştığı sürücüsüz otomobil konseptinin taksi versiyonunu Japonlar üretme aşamasına geldi ve testlerini yapmaya başladılar. 2020'de kullanıma sunulması planlanan Robot Taksi, bilim-kurgu senaryosu gibi gelse de teknolojik olarak gayet olası.
#SürücüsüzCardiff'te dünyanın "sürücüsü olmayan ilk taksisi"nin deneme seferleri yapıldı. Bilgisayarla yönlendirilen ve uzay aracına benzeyen taksi, ilk yolcularını başarıyla taşıdı. Sürücüsü olmayan ve bir hat üzerinde hareket eden ULTra (Urban Light Transport-Hafif kent ulaşım aracı) otomobiller ve otobüsler yüzünden kentlerde yaşanan trafik sorunu çözmek üzere tasarlandı.
İstanbul'u basan sözümona gurulardan gına geldi. Elini sallasan guruya çarpıyor. Tek özellikleri 'John', 'George', 'Smith' gibi havalı bir yabancı isme sahip olmak olan, ağzı da iki kelime laf yapan, bir de kıytırıktan bir kitap yazmış olanları özel şirketlerimizce, halkla ilişkiler faaliyetlerinin bir parçası olarak sahneye sürülüyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, CNN Türk canlı yayınında açıklamalarda bulundu. Pazar günü hizmete açılan Kağıthane-İstanbul Havalimanı metrosunu anlatan Bakan Karaismailoğlu, "34 km bu hat çok önemli ve 1 ay ücretsiz. Sadece 24 dakikada Kağıthane'den havalimanına gidilebiliyor. Göktürk'te bu süre 14 dakika. Esenlerden vatandaşlarımız aktarma yaparak 45 dakikada havalimanına gidebilecek. hem Türkiye'nin hem de dünyanın en hızlı metrosu saate 120 kilometreye çıkabiliyor. İlk defa yerli ve milli bir sistem kullandık. İlk defa yerli ve milli TÜBİTAK VE ASELSAN'ın yazılımını kullandık ve sertifikalattık." diye konuştu. Hızlı tren projelerine de değinen Bakan Karaismailoğlu, "Bugünden itibaren demiryolu yatırımlarımıza hız verdik. Şu anda Türkiye genelinde 4 bin 200 kilometre hızlı tren hattının yapımı inşaat halinde devam ediyor. Bunlardan Ankara-Sivas hattı, Nisan ayında açmış olacağız. Bu hat 400 kilometre ve bitmek üzere. İnşallah bu nisanda Ankara'dan Sivas'a İstanbul'dan Sivas'a gidilebilecek. Bursa içinde bir hızlı tren hattı yapıyoruz." ifadelerini kullandı.
#Adil KaraismailoğluTeknoloji insanı bilmediği bir ihtiyaç veya problemle tanıştırıp sonrasında çözüm ve satın alınabilecek hizmetler sıralamakta usta. Sürücüsüz otomobiller buna iyi bir örnek... Ancak henüz bunları coşkuyla bekleyen, “Ah bir gelse” diyen kimseyle karşılaşmadım. Günün birinde kullanılacaklar fakat o dünya henüz bu dünya değil.
#Umut Fırat EroğluKısaca eVTOL diye adlandırılan insanlı, insansız hava taksiler çok farklı şirketler tarafından hızla imal ediliyor. Henüz tam olarak kullanılmasa da Dron teknolojisinin ürünü bu uçan taksiler hem maliyetlerinin düşüklüğü hem de kent trafiklerine takılmamaları nedeniyle şimdiden çok cazip görünüyor. Ama kentler üzerindeki trafik nasıl yönetilecek? Bir kargaşa olur mu? Bunlar cevabı aranan ana sorular.
#EvtolOnlar dünyanın en zengin iki insanı. İkisi de teknolojiden para kazanıyor, ikisi de bir sonraki hedef olarak uzayı görüyor. Ancak aralarındaki ilişkiyi dostane bir rekabet olarak nitelendirmek çok güç. İşte Jeff Bezos ile Elon Musk arasında 15 yıldan fazladır devam eden kan davasının hikayesi...
#Elon Musk2020 yılı teknoloji dünyası için oldukça hareketli geçti. Özellikle pandemi sürecinde evden çalışma sistemine geçen pek çok şirket nedeniyle dijital dönüşüm süreci hızlandı. Peki 2021 yılında bizi neler bekliyor? Teknoloji dünyasında ne gibi yenilikler olacak?
#TeknolojiBosch ve Mercedes-Benz’in şehir içi otonom sürüşü geliştirmeye yönelik ortak projesi yeni bir aşamaya daha ulaştı. Otonom Mercedes-Benz S Sınıfı araçların kullanıldığı uygulama tabanlı araç çağırma servisine ilişkin pilot proje, San José’de Silikon Vadisi olarak bilinen bölgede hayata geçti. Emniyet için bir sürücü tarafından izlenen otonom araçlar, San Carlos ve Stevens Creek Boulevard Caddeleri üzerinden Batı San José ve şehir merkezi arasında gidip geliyor. Servis, ilk olarak seçili bir kullanıcı grubuna sunulacak ve kullanıcılar, istedikleri alım noktasından gitmek istedikleri yere otonom S Sınıfı araçlarla bir yolculuk rezervasyonu yapmak için, Daimler Mobility AG tarafından geliştirilen bir uygulamadan yararlanacaklar.
#Bosch