ABD’nin Las Vegas şehrinde düzenlenen CES Fuarı’na katılan 53 adet Türk teknoloji girişimcisi, robotik teknolojilerden, disleksi, otizm veya alzheimer olan kişilerin bilişsel performanslarını artıran telefon yazılımına kadar teknoloji odaklı ürünlerini tüm dünyaya tanıtıyor.
#Las VegasSon zamanlarda eğitim platformlarında sıklıkla karşımıza çıkan kavramlardan biri oyunlaştırmadır. Peki ama oyunlaştırma nedir? Oyunlaştırma, bir oyunu oyun yapan özelliklerin, oyun dışı durumlarda kullanılması olarak tanımlanabilir. Burada vurgulanmak istenen; oyunlaştırılmış ortamlarda oynanacak bir oyun bulunmadığı ama oyun oynama hissinin olduğudur.
#DOÇ. DR. SELAY ARKÜN KOCADERE KİMDİR?İçinde bulunduğumuz ve işletmeleri ve sektörleri radikal bir biçimde etkileyen değişim süreci, pazarlamanın geleneksel tanımının ve uygulama alanlarının da yeniden gözden geçirilmesini gerektiriyor… Yeni teknolojiler, özelikle yapay zekâ, büyük veri, 5G ve IoT (nesnelerin interneti), her sektördeki firmaların müşterileri ile etkileşim kurma şeklini önemli ölçüde değiştiriyor. Bu teknolojiler ve hayatımıza giren artan dijital kanallar ile pa-zarlamacılar artık, müşterilerinin yaşamlarına değer katmak için her zamankinden daha fazla fırsata sahipler.
#Ergi ŞenerAmazon Web Services (AWS) Eğitim ve Sertifikasyon Direktörü Maureen Lonergan, kapsamlı bir bulut eğitim programı oluşturmak ve kuruluşlar genelinde bulut yetkinliğini teşvik etmek için atılması gereken beş adımı açıkladı.
#AwsOyun denildiğinde her kuşağın farklı tanımlarının olduğu bir dönemi yaşıyoruz. Ancak oyun artık sadece eğlence amaçlı bir etkinlik değil, işe alımdan pazarlamaya kadar hayati öneme sahip ciddi bir iş olarak da karşımıza çıkıyor! Dünyada hızla ivme kazanan ve ‘oyunla bir işi yaptırma’ olarak tanımlanan ‘Oyunlaştırma’ tekniğini, Türkiye’de bu işin kitabını da yazan Eğitimci, Oyunlaştırma Uzmanı Ercan Altuğ Yılmaz ile konuştuk.
#BursaErgi Şener yazdı... Dünyamız, zaten son derece değişken, belirsiz ve karmaşık bir hal almıştı. Sürekli değişen bir ortamda, adaptasyon yeteneklerimizi sürekli geliştirmek ve kendimizi yeni dünyaya hazırlamak durumundaydık. Yıkıcı teknolojilerden, yeni ortaya çıkan rakiplere kadar değişimin doğası ve temposu öngörülemez bir biçimde hızlanmıştı. Bununla birlikte, Coronavirus ile birikte, tüm bu değişim çok daha fazla etkisini göstermekte. Artık, süreçleri ve olayları tahmin etmek daha da güç… Böyle bir ortamda, geleceğe yönelik stratejik kararlar almak ve geleceği modellemeye çalışmak da oldukça zor.
#Ergi ŞenerMarkalar her geçen gün geleneksel mecralara yaptığı yatırımları azaltıyor ve kendilerine yeni pazarlama kanalları arıyor. Son dönemin gözdesi de oyun sektörü. Peki, oyun sektörü nasıl bir potansiyele sahip ve markalara neler vadediyor?
#Şinasi Furkan AVCITarihçi Johan Huizinga’ya göre insanlar konuşabilecekleri bir dil yaratmadan önce oyun oynayarak iletişim kurmuşlar. Annelerin çocuklarına yemek yedirebilmek için “Aç ağzını uçak geliyor” diyerek sıkça başvurduğu oyunlaştırma bugün iş dünyasında pek çok alanda kullanılır oldu. Araştırmalara göre oyunlaştırma tabanlı uygulamalar kullanan şirketlerde çalışan bağlılığı yüzde 48 oranında artıyor.
#OyunlaştırmaProcter&Gamble (P&G) Türkiye ve Kafkasya Pazarlama Direktörü İpek Ersavaş, "Türkiye'ye özel 2014 yılında başlattığımız Banabak Gençlik Hareketi, 4 yılda 1 milyondan fazla üniversite öğrencisine doğrudan ve YouTube sayfasıyla da milyonlarca gence online ulaştı. Artık gençlerin en çok vakit geçirdiği mobil telefonlarında da varız." dedi.
#Banabak Ormanıİçinde bulunduğumuz dijital çağda inovasyon giderek daha çok önem kazanıyor. Firmalar, bu alana yaptıkları yatırımları arttırıyor. Peki firmalar inovasyon için geliştirdikleri yöntemlerden yeterli verim alıyorlar mı? ArtBizTech, işin içine sanatı da katarak firmalara bu konuda yardımcı oluyor.
#İnovasyonEskişehir Yolu’nun 29. kilometresinde bulunan Çankaya Üniversitesi için, “Üniversite şehirden uzak gibi görülüyorsa da bu mesafenin yıldan yıla kısaldığını görüyoruz” diyen Rektör Hamdi Mollamahmutoğlu kent-üniversite bağını şöyle özetliyor: “Üniversite, şehri bulunduğu yere doğru çekiyor. Çevremizde binaların yükseldiğini görüyoruz. Trafiğin yoğunlaştığını görüyoruz, yeni yapılanmalara gidildiğini görüyoruz, alt yapının geldiğini görüyoruz. Bu daha da artacaktır.”
#ÜnivresiteDijital iş ve kültür dergisi Digital Age tarafından bu yıl 11’incisi düzenlenen Digital Age Summit, birinci gününde Oxford Matematik Profesörü Marcus du Sautoy, Accenture Digital Interactive Stratejik Tasarım ve Oyunlaştırma Danışmanı Jasmin Karataş, Max-Plank Institute Direktörü, nanoGriptech Kurucusu Prof. Dr. Metin Sitti gibi teknoloji ve insan hayatının birbirini nasıl etkilediğine ışık tutan önemli isimleri ağırladı.
#Robot3-4 Mayıs’ta yapılacak Digital Age Summit’te dijital dünyada oyunlaştırma konusunda bir sunum yapacak olan Accenture Interactive Stratejik Tasarım & Oyunlaştırma Danışmanı Jasmin Deniz Karataş, “Oyunlaştırma yolculuğu yeni başladı, keşfedecek çok şeyimiz var” diyor.
#OyunlaştırmaŞirketler, çalışanların eğitimine artık her zamankinden daha fazla önem veriyorlar. İnternet kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak gelişen e-öğrenme, güvenilir bilgiye daha hızlı ulaşma özelliği ve daha az maliyetli olması sebebiyle şirketler tarafından giderek daha çok tercih ediliyor.
#ŞİRKET