HAZİNE ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın otomotiv sektörüne yönelik ÖTV indiriminin arkasında eylülden sonra ekim ayında yaşanan büyük daralmanın etkisi var. Kur ve faizlerdeki artışa bağlı olarak otomobil ve hafif ticari araç satışları eylülde yüzde 68 düştükten sonra ekim ayında daralma artarak yüzde 77’e yükseldi.
#Otomotiv Distribütörleri DerneğiOtomotiv pazarının yüzde 50’ye yakın daraldığı bir ortamda biraz geriye giderek 2004 yılından bu yana ne kadar araç satıldığını, markaların 16 yıllık performansları ve pazar payları ile kimlerin bu dönemde iç pazardan çekildiğini belirledik. Sonuçlar gerçekten çarpıcı...
#YazarAVRUPA’da son yıllarda otomotiv sektöründe iki sınıfın yıldızı parlıyor. Bunlardan ilki kuşkusuz SUV sınıfı. Otomobil satışlarında SUV’ların payı her geçen gün artarken aldıkları pay 2019 yılında yüzde 36.8’e kadar yükseldi. Bu da Avrupa’da her satılan 100 otomobilden 37’sinin SUV olduğunu gösteriyor. SUV satışları artarken MPV (Multi Purpose Vehicle) yani çok amaçlı araç sınıfının payı ise son 6-7 yılda yüzde 14’lerden yüzde 4.6’lara kadar geriledi. Bu sınıfta artık yeni modeller devreye alınmazken, yakın zamanda tamamen ortadan kalkacağı konuşuluyor.
#Yazarİstanbul’da 10 gün sürecek otomobil şovu Beylikdüzü TÜYAP’ta başladı. Türkiye’nin en büyük otomotiv etkinliği olan ve 2 yılda bir düzenlenen ‘İstanbul Autoshow 2017’ kapılarını 30 Nisan’a kadar otomobilseverlere açarken, 19 marka 50’si yeni olmak üzere toplamda 300 model sergiliyor. Fuarda konsept modeller, klasik otomobiller ve geleceğin teknolojileri de ziyaretçileri bekliyor.
#Gazetehaberleri15 Temmuz darbe girişiminin ardından gayrimenkul sektörünü canlandırmak için önce TOKİ’ye bağlı Emlak Konut GYO ardından Gayrimenkul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Derneği (GYODER) bünyelerindeki 60 bin daireden oluşan 100’ün üzerinde konut projesinde çok önemli kampanyalara imza attılar.
#Emre ÖzpeynirciNisan ve Mayıs aylarında satışların hız kazanması, ekonomik istikrarın sürmesi sonucu otomotiv firmaları yaz aylarına toplam değeri 4.2 milyar Euro’yu bulan ve bu tempoyla Eylül ayına kadar eritmeyi planladıkları 208 bin otomobillik stokla girdi. Borusan Otomotiv CEO’su Eşref Biryıldız, “Olası bir ÖTV artışında bu stok 10 ayda erir ve stok maliyeti 123 milyon Euro olur. Eğer kriz çıkarsa 14 ayda erir ve 175 milyon Euro maliyet yaratır” dedi.
Türkiye’de satılan hafif ticari araçların yüzde 80’inin ‘yerli’ olmasına rağmen hükümetin ekim ayında ÖTV oranlarını yüzde 10’dan 15’e çıkarmasının etkileri yılın ilk 4 ayında kendini gösterdi. Otomotiv pazarı 4 ayda yüzde 23 düşerken, hafif ticari araç satışlarındaki kayıp yüzde 33’ü aştı.
Başbakan Tayyip Erdoğan’ın, ’İstanbul’da araç plakalarının sayısını dondurma’ formülü, otomotiv dünyası tarafından uygulanabilir olarak görülmedi. Dünyada böyle bir uygulama olmadığını söyleyen otomotiv üreticileri, İstanbul’da Londra ve Tokyo’daki gibi şehir merkezine araç girişinin ücretli yapılabileceğini söylediler.