Birçok kozmetik ve kişisel bakım ürününün de raf ömrünü uzatmak için kullanılan kimyasal maddelerin genel adının paraben olduğuna ve yapılan araştırmalarda birçok tümör hücresinde paraben tespit edildiğine dikkat çeken Doç.Dr. Ali Balevi, "Günlük hayatta çokça kullanılan ürünlerin içeriğinde paraben bulunabiliyor. Parabenin oluşturduğu zehrin birikmesiyle olan kanser hastalıklarının başında meme kanseri geliyor." dedi.
#Doç. Dr. Ali BaleviKasım ayının son haftasında tüketiciler alışverişin sınırlarını zorladı. Ödeme platformlarının verilerine göre bu dönemde ortalama sepet tutarı geçen yıla oranla yüzde 75.6’lık artış göstererek 652 TL’den 1145 TL’ye yükseldi. Alışverişlerde kredi kartı kullanımı geçen yıla göre 1.2 puan arttı ve yüzde 60’a ulaştı. IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara, Türkiye genelinde kasım ayında yaklaşık 300 milyar TL değerinde alışveriş gerçekleştiğini söyledi.
#TüketiciSephora Dünya Başkanı ve CEO’su Guillaume Motte “Bir pazara girdiğimizde birçok özel markamızla güzelliğe farklı ve kapsamlı bir bakış açısı getiriyoruz. Türkiye gibi bir pazarda amacımız gerçekten güzellik pazarını büyütmek ve bunu yenilik getirerek şekillendirmek” dedi.
#Sponsorlu İçerikSephora Dünya Başkanı ve CEO’su Guillaume Motte “Bir pazara girdiğimizde birçok özel markamızla güzelliğe farklı ve kapsamlı bir bakış açısı getiriyoruz. Türkiye gibi bir pazarda amacımız gerçekten güzellik pazarını büyütmek ve bunu yenilik getirerek şekillendirmek” dedi
#SephoraBanyonuza dikkatle baktığınızda iki şey dikkatinizi çekecek. Birincisi, neredeyse her şeyin plastik bir kap içinde yer alması, ikincisi ise üzerinde sabun, saç kremi ya da şampuan yazmasına rağmen çoğu ürünün başlıca malzemesinin su olması. Peki neden suyla dolu plastik ambalajlar bu kadar yaygın? Plastik şişelerde sıvı formda satılan banyo ürünleri korkunç bir atık üretimine neden olurken sağlığımızı da tehlikeye atıyor. Uzmanlar, her yıl 20 milyon ton plastik çöpün denizlere aktığını söylüyor. Alternatifi ise aslında çok uzun yıllardır var olan ama plastiğe yenik düşerek ortadan kaybolan ‘katı’ ürünler…
#Katı ŞampuanBanyonuza dikkatle baktığınızda iki şey dikkatinizi çekecek. Birincisi, neredeyse her şeyin plastik bir kap içinde yer alması, ikincisi ise üzerinde sabun, saç kremi ya da şampuan yazmasına rağmen çoğu ürünün başlıca malzemesinin su olması. Peki neden suyla dolu plastik ambalajlar bu kadar yaygın? Plastik şişelerde sıvı formda satılan banyo ürünleri korkunç bir atık üretimine neden olurken sağlığımızı da tehlikeye atıyor. Uzmanlar, her yıl 20 milyon ton plastik çöpün denizlere aktığını söylüyor. Alternatifi ise aslında çok uzun yıllardır var olan ama plastiğe yenik düşerek ortadan kaybolan ‘katı’ ürünler…
#Katı ŞampuanDalgalı ve kıvırcık saçları düzleştirmek için pek çok yöntem var. Günlük olarak fön ve düzleştirici kullanımının yanı sıra bu düzlüğü kalıcı hale getirmek için en sık başvurulan yöntemler de kimyasal ürünler. Yeni bir araştırma bu ürünlerin rahim kanserini tetiklediğini ortaya çıkardı. Peki uzmanlar ne diyor?
#Saç DüzleştiriciKozmetik sektöründe inovatif çalışmalar, akıllı raf sistemlerine kadar uzandı. Geliştirdikleri teknolojik raf sistemiyle Marmara Park Watsons’ta yer almaya başladıklarını duyuran Erkul Dağıtım ve Paz. Tic. A.Ş.Yönetim Kurulu Başkanı Murat Erkul, “Kozmetik sektöründe yenilikçi ve fark yaratan bir marka olarak teknolojik raf sistemimizle tüketicilerimize konforlu ve eğlenceli bir alışveriş yapma imkanı sağladık. Tüketicilerimizin alt raflara eğilme ve üst raflara uzanma zorluklarını ortadan kaldırdık” dedi.
#Sponsorlu İçerikAkıl almaz yöntemler kullanarak hayatımızı tehlikeye sokan sahtecilerin yeni hedefi şampuanlar! İnsan sağlığını tehdit eden sahte ve kalitesiz şampuanları internet dışında market ve bakkallara satıyorlar. Hatta sahte ürünlerin markalı ambalajları için bile sektör oluşmuş durumda… Peki sahte şampuan, gerçeğinden nasıl ayırt edilebilir? Hangi hastalıklara davetiye çıkarır?
#Sahte ÜrünPandemiyle değişen dünyada hijyen ürünlerine olan talebin artış göstermesi kozmetik sektörünü de hareketlendirdi. 'Kişisel hijyen, dezenfektan ürünlerinde talep artışının inanılmaz boyutlara ulaştığını' belirten uzmanlar Türkiye'den yapılan ihracatın da hız kesmediğini vurguladı. Ayrıca maske de makyaj ürünleri satışlarını özellikle göz alanında tercih edilmesini sağladı.
#Kozmetik SektörüEn ucuz yoğurdu bulmak için market market gezenler ya da internet siteleri yerine AVM’lere girenler pandemi nedeniyle artık mecburen internetten alışveriş yapıyor. İlk öncelik ucuzluk! Tüketicilerin yüzde 71’i ürünleri daha uygun fiyatla satın alabildiği için internette. İndirim sezonu için ihtiyaçlarını bekletenlerse yüzde 67.2!
#GazetehaberleriDış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türkiye-Kuzey Makedonya İş Konseyi Başkanı Bilal Kara, Türkiye ve Kuzey Makedonya arasındaki ticaret hacmi hedefinin 1 milyar dolar olduğunu belirterek, "Özellikle inovatif, yenilikçi, katma değeri yüksek ürünlere yapılacak yatırımlar, eğitim, bilişim, yeni teknoloji sahalarında yapılacak atılımlar, her iki ülkenin ticaret hacmini güçlendirecektir." dedi.
#Dış Ekonomik İlişkiler KuruluInveon, Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD) ve İsviçre E-ticaret ve Dijital Derneği (NetComm Suisse) tarafından, pandemi sürecindeki tüketici davranışlarına dair bir çalışma yapıldığı uzun zamandır konuşuluyordu. İşte o çalışmanın neticesi olan rapor geçtiğimiz günlerde “COVID-19 ve Küresel E-ticaret Dinamikleri” ismiyle yayınlandı.
#Şinasi Furkan AvcıDeloitte Danışmanlık ekibi tarafından hazırlanan “Küresel Covid-19 Salgını’nın Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri Raporu”na göre, uzaktan eğitim ve çalışma, ulusal market zincirleri, sağlıklı ürünler ve hobi siteleri etkileşimlerini artırırken; özel sağlık kurumları, havayolu şirketleri, emlak ve otomobil satışları, otel ve konaklama şirketleri ile kültür sanat faaliyetleri salgından negatif yönde en çok etkilenen kategoriler oldu.
#DeloitteTürkiye’nin yıldız sektörlerinden kişisel bakım ve kozmetik, son yıllarda yaptığı teknoloji yatırımlarıyla dikkat çekiyor. Bu sektörün markaları; müşterilerine sundukları e-ticaret deneyiminden dijitalleştirdikleri mağazalarına kadar birçok yenilik ile her geçen gün daha çetin bir rekabet oluşturuyor. Bu alandaki dijitalleşm sürecini yakından takip eden Watsons Türkiye’nin Genel Müdürü Mete Yurddaş, fiziksel ve online satış kanalları arasındaki farkları ve e-ticaretle ilgili son gelişmeleri Hürriyet'e anlattı.
#TeknolojiPlastikler, hafiflik, esneklik, dayanıklılık, kolay işlenebilme ve ekonomik olma gibi avantajları nedeniyle günlük hayatımızın her alanında kullanılan polimerik malzemelerdir. Dünyadaki plastik tüketimi son 70 yıldır katlanarak artmıştır. 2050 yılına kadar, dünya yüzeyine 33 milyar ton plastik atığın daha ekleneceği tahmin edilmektedir.
#Plastiğin ZararlarıAcvit Kozmetik CEO’su İsmail Çetin, “Yabancı kozmetiklere ve kozmetikçilere önlem alınırsa dünya bizden hammadde ve kozmetik ürünü almak zorunda kalacaktır. Böylece dünya kozmetik pastasından yüzde 60 pay alabileceğimizin altını çizerim” dedi.
#Milli Para