e-ihracat haberleri sayfasında e-ihracat hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 9397 e-ihracat haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Bir e-ticaret platformunun açıkladığı verilere göre 2024’ün ilk çeyreğinde Türk üreticiler en çok Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne satış yaptı. En çok ihracat gerçekleştiren iller İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra; Bursa, Adana, Gaziantep, Denizli ve Mersin oldu. Tekstil ve mutfak eşyaları ise, ihracatı en fazla yapılan ürün grupları olarak dikkat çekti.
#TrendyolTicaret Bakanı Ömer Bolat, "E-ticareti ve e-ihracatı desteklemek için Türkiye E-İhracat Platformu'nu yakında hizmete alıyoruz. İhracatçılarımızı dijital ortama taşımış olacağız. Yeni nesil teknolojilerin kullanılacağı milli B2B (şirketler arası pazarlama) platformunu, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Ticaret Bakanlığımızla birlikte hayata geçireceğiz" dedi.
#E-İhracatTicaret Bakanlığı, genel ihracat içerisinde yalnızca yüzde 1.5 paya sahip olan e-ihracatta payın artması için harekete geçti. Buna göre, yeni destek paketleriyle ihracatçıların dönüşüme adapte olması sağlanacak ve sektöre yön verilecek. Yapılacak çalışmalarla e-ihracatın payının 10 kata yakın arttırılarak yüzde 10’a çıkarılması hedefleniyor.
#Ticaret BakanlığıElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı ve PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen Perakende Günleri’nde “Uzak pazarlara Türk ürünlerinin ihracatı-Çin Türkiye Premium Mağazaları” konulu sunum yaptı.
#ÇinTicaret Bakanlığı’nın, pazar yerlerinin ve e-ticaret sitelerinin e-ihracata hazırlanması, yurtdışı pazarlarda ve pazaryerlerinde Türk ürünlerinin ve markalarının çevrim içi sergilenmesi, tanıtılması, yurtdışı siparişlere ilişkin hızlı teslimat giderlerine katkı sağlanmasına yönelik destekleri belli oldu.
#Ticaret BakanlığıE-Ticaret Zirvesi’nde konuşan Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya, 2021 yılında genel ihracat içindeki payı yüzde 1,3 düzeyinde olan e-ihracatı, 2030 yılında yüzde 10 seviyelerine ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi.
#E-İhracatBakan Pekcan, "Türkiye şimdiden küresel ölçekte hızla büyüyen e-ticaret ve e-ihracat pazarlarında vardır ve güçlü biçimde olmaya devam edecektir. 2020 yılı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi 2019 yılına göre yüzde 66 artış göstererek 136 milyar liradan 226,2 milyar liraya yükseldi" açıklamasında bulundu.
#Son DakikaE-İhracat Türkiye Başkanı Mert Tanciğer, pandemiyle birlikte e-ihracatta Türkiye'ye ciddi bir ilgi olduğunu belirterek, "Bu fırsatı doğru eğitimler ve dijitalleşmenin gereksinimlerini yerine getirerek sürdürülebilir hale getirmeliyiz." ifadesini kullandı.
#Koronavirüse-ticaret pazaryeri ile Türk ürünlerini dünyaya ulaştıran ePttAVM, şimdi de e-ticaret ve lojistikte pandemi sonrası döneme hazırlanıyor. İstanbul’u merkez olarak kullanacaklarını belirten ePttAVM Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, “Buradan Avrupa, Kuzey Afrika ve Ortadoğu pazarlarına ulaşacağız. Dijital platformlarımızla, operasyonel hizmetlerimizle KOBİ’lerimizin işini kolaylaştıracağız, her pazarın erişilebilir olmasını sağlayacağız” dedi.
#Gazetehaberleriİpekyolu Kalkınma Ajansı (İKA), Karacadağ Kalkınma Ajansı ve Dicle Kalkınma Ajansı iş birliğinde bölgede faaliyet gösteren işletmelere yönelik düzenlenen "E-Ticaret Uzmanlık Eğitimi" ile girişimcilerin e-ihracata katkı sunması hedefleniyor.
#İpekyolu Kalkınma AjansıTOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu "e-ihracatla birlikte aracıyı devre dışı bırakıp son tüketiciye kadar malınızı satabilirsiniz. Böylece daha çok kazanırsınız, fırsat çok büyük. 2018 yılında e-ihracatımız 500 milyon dolar civarındaydı ama bunun 50-100 katı potansiyelimiz var" dedi.
#Rifat HisarcıklıoğluHer yıl çift haneli büyüyen e-ticaretin kalbi yine Webrazzi E-Ticaret’te atacak. Sadece e-ticaret değil aynı zamanda perakende sektörünün dijital yatırımlarından, sadece dijital dünyada var olan e-ticaret markalarına kadar önemli konuşmacıları ağırlayacak olan Webrazzi E-Ticaret 2019, 200 farklı şirket ve 600’e yakın katılımcı ile 20 Şubat Çarşamba günü Raffles İstanbul’da gerçekleştirilecek. İki farklı salonda tüm gün sürecek oturumlar ve sunumlarla e-ticaretin bugünü ve geleceği, “Webrazzi E-Ticaret 2019” etkinliğinde ele alınacak.
#E-İhracatTürk ürünlerini e-ihracat yoluyla uluslararası pazarlara ulaştıran Trendyol, 2024 yılının ilk çeyrek verilerini açıkladı. İlk 3 aylık dönemin e-ihracat şampiyonu ‘Made in Türkiye’ tekstil ürünleri ve mutfak ürünleri oldu. Bu dönemde Türk üreticiler en çok Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne satış gerçekleştirdi.
#E-TicaretBir e-ticaret platformunun açıkladığı verilere göre 2024’ün ilk çeyreğinde Türk üreticiler en çok Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne satış yaptı. En çok ihracat gerçekleştiren iller İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra; Bursa, Adana, Gaziantep, Denizli ve Mersin oldu. Tekstil ve mutfak eşyaları ise, ihracatı en fazla yapılan ürün grupları olarak dikkat çekti.
#TrendyolTürk üreticilerin bir e-ticaret platformu üzerinden şubat ayında en çok Azerbaycan ve Suudi Arabistan’a satış yaptığı açıklandı. Şubatta en çok e-ihracat yapan şehirlerse İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara, Adana, Gaziantep, Denizli, Aydın, Mersin ve Antalya oldu.
#TrendyolHızla büyüyen e-ticaret ve e-ihracat pazarı girişimcilere yeni fırsatlar sunarken, birçok işletme yola nasıl çıkacağını bilmiyor. E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft’un CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, süreci adım adım anlattı. İşte 10 maddede e-ticarete giriş...
#IdeasoftÜreticilerin artık kendi ürünlerini ihracat etmeye odaklandığını belirten PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, “e-ihracat imkânı sağladığımız için her ölçekteki üretici ve marka sahibinden çok ciddi talep alıyoruz. Organik gıdadan zeytinyağına, kozmetikten ev temizlik ürünlerine kadar her sektörden üretici e-ihracat yapmak istiyor. Son iki yılda bu alana bir akın var” ifadelerini kullandı.
#İhracatCumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, İslam İşbirliği Teşkilatı Ekonomik ve Ticari İşbirliği Daimi Komitesinin (İSEDAK) 39. Bakanlar Toplantısı kapanış oturumunda yaptığı konuşmada, "İslam İşbirliği Teşkilatı'nın kuruluş gayesinin Kudüs davası olduğu hiçbir zaman unutulmamalıdır. Bizlerin gayretleriyle, İslam dünyası dışardan dayatılan tüm sorunlara rağmen dirayetini koruyarak dimdik ayakta kalmaya devam edecektir. 2025 yılı sonunda ulaşmayı hedeflediğimiz İİT-içi ticaret hacmi ise yüzde 25'tir. Dünya Ticaret Örgütü'nün verilerine göre dijital olarak sunulan hizmetlerin küresel ihracatı 2005 yılından bu yana üç kattan fazla artmış bulunmaktadır. Ayrıca, dijital teknolojilerin 2030 yılına kadar her yıl yüzde 2 oranında ticareti artıracağı tahmin edilmektedir" ifadelerini kullandı.
#Cevdet YılmazTrendyol oluşturduğu modelle ister Kars’ın bir köyünden, isterse İstanbul’un bir mahallesinden satış yapan KOBİ ve esnafı dünya pazarlarına açtı. 2 yılda 51 bin satıcı çeşitli ülkelere 37 milyonu aşkın ürün sattı. Trendyol, satıcıları aracılığıyla gelecek yıl 2 milyar dolar, 2026’da ise 10 milyar dolar ihracat yapmayı hedefliyor. Türkiye’de sepet ortalaması 20 dolarken Körfez ülkelerinde bu fiyat 120 dolara çıkıyor.
#Trendyol‘Efsane Kasım’ indirimlerinde ilk iki hafta geride kaldı. Kampanyalar özellikle e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat çekici bir artış yarattı. Sektör temsilcileri ise “Son kartımızı çekmedik, bu daha başlangıç” dedi. Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını belirten BMD Başkanı Öncel, “Enflasyonla mücadelede ‘efsane cuma’nın önemli bir etkisi olacak” iddiasında.
#Efsane KasımTÜRKİYE İktisadi Girişim ve İş Ahlakı Derneği (İGİAD) tarafından düzenlenen Türkiye İş Ahlakı Zirvesi’nin 8’incisi, dün İstanbul Üniversitesi Prof. Dr. Fuat Sezgin Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi.
#Türkiye İş Ahlakı ZirvesiTicaret Bakanı Ömer Bolat, "E-ticareti ve e-ihracatı desteklemek için Türkiye E-İhracat Platformu'nu yakında hizmete alıyoruz. İhracatçılarımızı dijital ortama taşımış olacağız. Yeni nesil teknolojilerin kullanılacağı milli B2B (şirketler arası pazarlama) platformunu, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Ticaret Bakanlığımızla birlikte hayata geçireceğiz" dedi.
#E-İhracatTicaret Bakanı Ömer Bolat, “Türkiye olarak değişime ayak uydurmakla kalmayıp değişime yön veren ülke haline gelmek istiyoruz. Bu amaçla, Bakanlığımızın 2024 yılı bütçesini ve ihracat desteklerini en az 2 katına çıkarıyoruz. Keza, Türkiye e-ihracat platformunun da yakında hizmete gireceği müjdesini buradan vermek istiyorum” dedi.
#Ömer BolatTicaret Bakanı Ömer Bolat, “Türkiye olarak değişime ayak uydurmakla kalmayıp değişime yön veren ülke haline gelmek istiyoruz. Bu amaçla, Bakanlığımızın 2024 yılı bütçesini ve ihracat desteklerini en az 2 katına çıkarıyoruz. Keza, Türkiye e-ihracat platformunun da yakında hizmete gireceği müjdesini buradan vermek istiyorum” dedi.
#Ömer BolatCumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz,"Daha önceki dönemlerde olduğu gibi memur, işçi ve emekli vatandaşlarımızı enflasyonun olumsuz etkilerinden korumak ve refah seviyelerini artırmak önceliğimiz olmaya devam edecektir" dedi.
#Cevdet YılmazHükümet ve Ticaret Bakanlığı e-ticarette yakın ülke ve bölgelerde Türkiye’nin pazar payını artıracak hamlelerine devam ederken, 12’nci Kalkınma Planı’nda e-ticaret sektöründe önümüzdeki dönem yapılacak yeniliklere de yer verildi. Sektör yeni hedeflerine odaklanırken Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) de yeni yönetimini seçti.
#Ticaret BakanlığıTürk Hava Yolları, yeni iştirak şirketi THY Hava Kargo Taşımacılığı A.Ş. ile kapıdan kapıya kargo hizmeti sunacağını duyurdu. E-ticaret sektörünün ihtiyaçlarına özel olarak kurulan THY Hava Kargo Taşımacılığı A.Ş., ‘Widect’ markasıyla e-ticaret lojistiği sektöründe hizmet veren kurumsal müşterileri için entegre hava kargo çözümleri sunacağı belirtildi.
#Türk Hava YollarıAlmanya pazarındaki ilk yılının sonunda, 100 milyon Euro’luk hedefinin 2.5 katına ulaşan Trendyol, ülkede 3 yılda 1 milyar dolar hedefini de 3 katına çıkardı. Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, “200’den fazla Türk markasını Almanya’yla buluşturduk. Şimdi de Arapça dil seçeneğimizle Körfez Bölgesi’ne giriyoruz” dedi.
#TrendyolE-ticarette şirketlerin karşılaştıkları 4 temel zorluk belirlendi. İstanbul Ticaret Odası’nın araştırmasına göre şirketlerin maruz kaldıkları zorluklar arasında ilk sırada yüksek komisyon oranları yer alıyor. Bunu kargo ücretleri, aşırı rekabet ortamı ve lojistik problemler takip ediyor. Sorunların çözümü ile Türkiye’nin e-ticaret ekosisteminde önemli bir küresel aktöre dönüşebileceği belirtiliyor.
#E-TicaretTicaret Bakanı Ömer Bolat, arz talep dengesini bozacak şekilde oluşan stokçuluk ve haksız uygulamaların ve bunlarla bağlantılı fahiş fiyat artışlarının önüne geçmek, sektörde rekabetçi, adil ve istikrarlı bir piyasa yapısını yeniden tesis etmek için titiz ve etkin çalıştıklarını söyledi.
#Ömer BolatTicaret Bakanlığı, genel ihracat içerisinde yalnızca yüzde 1.5 paya sahip olan e-ihracatta payın artması için harekete geçti. Buna göre, yeni destek paketleriyle ihracatçıların dönüşüme adapte olması sağlanacak ve sektöre yön verilecek. Yapılacak çalışmalarla e-ihracatın payının 10 kata yakın arttırılarak yüzde 10’a çıkarılması hedefleniyor.
#Ticaret BakanlığıAlmanya’da geçen yıl ilk ofisini açan Trendyol’un müşteri sayısı birinci yılın sonunda 1 milyonu geçti. Alman medyasında yer alan haberlerde, Trendyol’un, tamamı Türkiye’de üretilen Trendyol Collection’ın yanı sıra 200’e yakın Türk markası için de önemli bir vitrin haline geldiğinden bahsedildi. Ayrıca platformdaki global markalarla birlikte 800’den fazla markayı kullanıcılarıyla buluşturan şirket, gelecek haftalarda yeni kategorileri Almanya’daki kullanıcılarına sunmaya hazırlanıyor.
#AVRUPADAN HABER