“Ne yataktan kalkabildim ne de çocuğumu koruyacak bir şey yapabildim”, “Öylece donakaldım, sadece bağırdım”, “Çök, kapan, tutun gibi temel bilgiler aklıma bile gelmedi, hemen dışarı çıkmaya çalıştım” bu sözler Düzce depremini yaşayanlara ait. Aslında bu durum her depremde panik halinde sık görülen bir olay. Peki, deprem anında neden donakalmanın önüne geçemiyoruz? Korku nasıl önleme dönebilir? Uzmanlarla mercek altına aldık.
#DepremSanat eğitimi, eğitimin sürecinin vazgeçilmez önemli bir parçası olmanın ötesinde örgün eğitim içinde bütünleştirici bir rol de üstlenir. Bu eğitim ile çocuk görmeyi, gördüğünü algılamayı, yorumlamayı ve öğrendiklerini yaşam boyutuna taşımayı öğreniyor. Sanatın eğitimde kullanılması, sanatla eğitim sayesinde çocuklar öğrenme sürecine doğrudan katılarak, öğrenilen ve öğrenecekleri bilgiyi işleyebilirler. Öğrenilen bilgiyi bellekte saklamak yerine onları yeniden üreterek ve kullanarak netleştirmek, değiştirmek, geliştirmek ve kişiselleştirmek yoluyla yeniden üretme yolu bulurlar.
#SanatTasarlanan proje sürecinde; Gereksinim duyulan insanlar nasıl motive edilir? Paydaşların inanç ve güvenlerinin sarsılmaması için nasıl politik davranılır? Hayalin bir parçası olan takımın yönetilmesinde nasıl stratejik düşünceyle ittifak halleri korunabilir?
#Gültekin DoğanÇocukta istenmeyen davranışlar daha 6 aylıkken başlıyor. İlk ‘hayır’ dediğiniz an, olumsuz davranışların başlangıcı oluyor.Kendini yetersiz hisseden, dikkat çekmek isteyen ve intikam almaya yönelen çocuklarda bu tür davranışlar daha çok meydana geliyor. Faydalı davranışların ortaya çıkması için ise çocukları ve gençleri toplumun bir parçası olmaya teşvik etmek gerekiyor.