Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), 2007 yılında kadın girişimci potansiyelinin geliştirilmesi, daha donanımlı hale getirilmesi ve girişimcilik kültürünün gelişmesine öncülük etmek üzere TOBB Kadın Girişimciler Kurulu’nu (KGK) kurdu. TOBB KGK, Türkiye’nin 81 ilinde girişimcilik ekosistemini kadınlar için daha elverişli hale getirmek için her yıl yüzlerce faaliyet gerçekleştiriyor. TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun kadınların iş dünyasında hak ettikleri yeri almalarını sağlamak için kurduğu TOBB KGK sayesinde kadınlar arasında girişimciliğin bir kariyer seçeneği olarak önemi her geçen gün artıyor. 6793 üyesi ile Türkiye’nin en geniş kadın girişimci ağı olan TOBB KGK’nın kurul üyeleri iş kadınları, profesyonel yöneticiler, girişimcilik konusunda akademik çalışma yapan akademisyenler ile bu sahada bölgesel ya da ulusal ölçekte faaliyet yürüten sivil toplum kuruluşu yöneticilerinden ve girişimciliği destekleyen kamu kurum ve kuruluş temsilcilerinden oluşuyor. Kadın Girişimciler Kurulu’nun Türkiye’nin 81 ilinde temsilcilikleri bulunuyor. TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulları seçimle iş başına gelen 15 kişilik yönetim kurulundan oluşuyor. Biz de Hürriyet İK olarak her pazar, bir ilimizdeki Kadın Girişimciler Kurulu ile görüşerek kurulların ildeki girişimcilik ekosistemine katkılarını ve KGK yöneticilerinin hikayelerini anlatıyoruz. Bu hafta Kocaeli’deyiz.
#Kocaeli Sanayi OdasıEDREMİT HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ (EHEM) 2014-2015 ÖĞRETİM YILI KURS DIŞI SOSYAL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER PROGRAMI KAPSAMINDA EL SANATLARI ALANINDA AÇILAN KURSLARLA İLGİLİ ÖĞRENME ÜRÜNLERİNİN SERGİLENDİĞİ KARMA SERGİYİ ÖĞRENME ŞENLİKLERİ ADI ALTINDA ALTINOLUK'TA AÇTI.
MALL of İstanbul’daki 4 bin 900 metrekarelik Mudo Concept mağazasının girişinde konuklarını oğlu ve Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu ve CEO’su Barış Karakullukçu ile birlikte karşılayan Mustafa Taviloğlu’na yeni mağazanın yatırım bedelini sordum:
Türkiye’nin en büyük çocuk giyim markalarından Bücürük, içine düştüğü mali zorluğu aşamayınca mahkemenin yolunu tuttu. Şirket, mahkemeden iflas erteleme talebinde bulundu. Mahkeme, 23 milyon lira borcu bulunan şirkete iki kayyım atadı. Bücürük Tekstil Genel Müdürü Hakan Kavaklı, nakit sıkıntısına düştüklerini ifade etti. 150 kadar mağazada ürün satışı yapan Bücürük, 2 yıl önce yabancı bir fonla ortaklık yapmıştı.
Araştırmalara göre Türkiye’de internet üzerinden alışveriş yapanların yüzde 74’ü kolaylık ve pratiklik nedeniyle bu kanalı tercih ediyor. Zamandan tasarruf etmek ve uygun fiyata alışveriş imkânı diğer nedenler arasında. Her biri kendi alanında ünlü isimlere, internet alışverişinde kullandıkları adresleri ve neden bu yöntemi seçtiklerini sorduk. Verdikleri cevaplar, araştırmaları doğruladı.
Tuncelili Ayhan Karak ile Çorumlu Mehmet Yayla küçük yaşta Kadıköy Hali’nde çalışmaya başladı. Zamanla iyi arkadaş olan ikili organize perakendeye meyve-sebze tedariki için 2000 yılında Mango Gıda’yı kurdu. 10 yılda 67 milyon lira cirolu, yılda 100 bin ton meyve sebze ticareti yapabilir hale gelen şirket, Avrupa’ya, Rusya ve çevresine ihracatını da hızla büyütüyor.
Kısa sürede kült markaya dönüşen Kyo My Friend, plajlarda “kuru devrim” yaparak ıslanmayan bikini üretti. Kyo My Friend Genel Müdürü Ayhan Görgülü, “Suya girip kuru kalan bikini mağazalarımıza gidiyor” dedi. Görgülü, yılı yüzde 100 büyüyerek kapatacaklarını, Amerika’dan Rusya’ya pek çok ülkeden teklif aldıklarını söyledi.
Çantalarına, takılarına, giydiklerine özen gösteren, eğitimli kadınlar. İstanbul, Ankara ya da İzmir’de değil; Doğu Anadolu’nun kalbi Van’da. Kimileri baştan aşağıya marka giyiniyor, kimileri daha bütçelerine uygun ama seçerek aldıkları kaliteliürünlerle şıklıklarına özen gösteriyor. Bazıları iş çıkışı, barda birer içki alarak, bazıları da Van Kültür Sarayı’nda bulunan tiyatroya giderek günlerini tamamlıyor. İşte Van’ın Sex and the City filmini hatırlatan jet sosyetesi.
Spor giyim markası Puma’nın Trend Convention adıyla düzenlediği trend şovları dört senedir yapılıyor. Viyana’da başlayan şovlara bu sene Prag, Budapeşte, Varşova ve İstanbul eklendi. Bir parti ortamında gerçekleşen defilelerde amaç, trendlerin aslında bağlayıcı olmadığı, herkesin kendi tarzını yaratması gerektiği mesajını vermek. Ve bunu sadece marka ürünlerle değil, akla gelen her şeyle gerçekleştirmek.