Türk Hava Yolları'nın yeni markası olan ve 104 uçakla kurulan AJet özel bir uçuşla Ankara'dan İstanbul'a ilk seferini yaptı. Uçuş öncesi düzenlenen tanıtım programında konuşan Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat " AJet'imiz 2024 yılında 104 uçakla ve 24 milyon yolcuyla bütçelenerek operasyonlarına başlıyor. 1.8 milyar dolar gelirimiz olacak. 2028 yılında ise uçak sayımızı 200'e çıkarmaya çalışacağız. Gelirimiz de 4.1 milyar dolar olacak. Bugün 'Yeniden merhaba Ankara' derken Ajet'in, hem Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan hem de Ankara'dan ülkemizi dünyaya açan kapıları olacak" dedi.
#AjetCebelitarık İspanya’nın güneyinde Tarık Dağı’nın yanı başında sakin bir yerleşim yeri. Başkenti olacak kadar büyük değil ama merkezinin adı Gibraltar. İki saat havalimanı pistinde geziniyorum. Sakin, gerçekten yavaş bir şehir ya da bölge olan Cebelitarık’ın sessizliğini sadece inip kalkan uçaklar bozuyor.
#CebelitarıkArtık Türkiye’nin ‘Cumhuriyet’ adında bir uçağı var. Kuyruk dikmesinde Atatürk’ün müthiş bakışı yer alıyor. O uçak aslında uzun bir yoldan geliyor. Pegasus Havayolları çalışanlarının yıllarca yaptıkları çalışmaların bir armağanı. Ne kadar güzel görünüyor bir baksanıza...
#Ali SabancıGökyüzüne çıkan ‘dron’ sayısı her geçen gün artıyor. Havalimanları çevresinde uçuş yasakları olmasına rağmen alçalma hatlarında sık sık ‘dron’lar uçakların yanına kadar sokuluyor. ‘Dron’lar havacılık için teknolojik bir mucize olsa da kuşlardan sonra yeni bir tehlikeyi de beraberinde getiriyor.
#DronMacaristan merkezli Avrupa’nın düşük bütçeli hava yolu şirketi Wizz Air İstanbul Havalimanı uçuşlarına başladı. Wizz Air’ın İstanbul’a ilk uçuşu, İngiltere'nin başkenti Londra’da bulunan Luton Havalimanı’ndan kalkan uçakla gerçekleşirken İstanbul Havalimanı’na inen hava yolu sayısı 84 oldu.
#Wizz AirYunanistan'daki İskados Uluslararası Havalimanı'na iniş yapan yolcu uçağı insanların sadece birkaç metre üzerinden geçerek yürekleri ağza getirdi. Olayın görüntüleri sosyal medyada dikkat çekerken pilotların bu kadar alçak iniş yapmasının nedeni de ortaya çıktı...
#YunanistanHavalimanı otoriteleri sanki pandemi bitmiş gibi davranıyor. Hijyen şartlarının peşini bıraktılar. Çok yoğun olan havalimanlarında insanlar burun buruna dolaşıyor. Sosyal mesafe tümüyle unutuldu. Sadece yerlerdeki işaretler kaldı. Uçaklarda ise havayolu şirketleri maske zorunluluğu kalktıktan sonra işi gevşetti. Dezenfektan işlemleri savsaklanmaya başladı. Oysa COVID-19’un son varyantlarında bulaşıcılık doruğa çıktı.
#MaskeTürk Hava Yolları'nın (THY) İstanbul Havalimanı Bodrum seferini yapan yolcu uçağına kalkışı sırasında kuş çarptı. Yaşanan olay nedeniyle seferde 2,5 saat gecikme yaşanırken 6 yolcu Bodrum'a gitmekten vazgeçti. Kontrollerin tamamlanması ile birlikte uçak seferden çekildi.
#İstanbulTürk Hava Yolları'nın (THY) İstanbul Havalimanı Bodrum seferini yapan yolcu uçağına kalkışı sırasında kuş çarptı. Yaşanan olay nedeniyle seferde 2,5 saat gecikme yaşanırken 6 yolcu Bodrum'a gitmekten vazgeçti. Kontrollerin tamamlanması ile birlikte uçak seferden çekildi.
#THYAntalya - İstanbul seferini yapan Türk Hava Yolları'na (THY) ait yolcu uçağında bulunan 20 Rus sporcu kabin ekibi tarafında da uyarılmalarına rağmen ısrarla maske takmak istemeyince uçağa polis çağırıldı. Uçağın İstanbul Havalimanı'na inişinin ardından kurallara uymayan sporcular hakkında cezai işlem uygulandı.
#İstanbulAntalya - İstanbul seferini yapan Türk Hava Yolları'na (THY) ait yolcu uçağında bulunan 20 Rus sporcu kabin ekibi tarafında da uyarılmalarına rağmen ısrarla maske takmak istemeyince uçağa polis çağırıldı. Uçağın İstanbul Havalimanı'na inişinin ardından kurallara uymayan sporcular hakkında cezai işlem uygulandı.
#İstanbulKurumsal merkezi Hollanda’da bulunan ve hisseleri Fransa, Almanya ve İspanya’da işlem gören uçak üreticisi Airbus, Covid-19 salgını nedeniyle, Fransa’nın Toulouse bölgesindeki tesislerinde yeni bir A321 modrel uçak üretim hattı planını askıya aldığını açıkladı.
#Airbus A321Özellikle trafiği yoğun havalimanları yolcuların Jumbo uçaklarla getirilmesini destekledi. Böylece hava trafiği daha iyi kullanılacaktı. Ama yolcular farklı saatlerde uçmak, bağlantılar arasındaki zamanı kendileri seçmeyi tercih ettiler. Ve dev uçakların kaderleri değişti. Yerini yine uzun mesafeli, yine çift koridorlu ama iki motorlu uçaklar aldı.
#Yazar