Y&R’dan Erener’e dava hazırlığı

Güncelleme Tarihi:

Y&R’dan Erener’e dava hazırlığı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 01, 2004 00:00

ANIMSARSANIZ geçen yılın sonunda ünlü reklamcı Serdar Erener uzun yıllar çalıştığı, ‘ünlü’ sıfatını kazandığı Y&R Reklamevi reklam ajansı ile mali konularda anlaşamamış ve ayrılmıştı.Serdar Erener ve Y&R Reklamevi’nin aralarında imzaladıkları sözleşmeye göre Erener eğer Y&R’dan ayrılırsa Y&R’ın ayrıldığı tarihteki müşterilerine bir yıl süreyle hizmet veremeyecekti. Serdar Erener’in adı halen herhangi bir reklam ajansının sahiplik listesinde yer almıyor. Serdar Erener imzaladığı sözleşmeye sadık kalmış görünüyor. Y&R Reklamevi ise Serdar Erener’e sözleşmeye uygun davranmadığı için dava açmaya hazırlanıyor. Dava dosyası hazırlanmış, yurt dışından açılacak davanın tazminat miktarı ile ilgili talimat bekleniyor. Tazminat miktarı milyonlarca doları bulacak ama kaç milyon doları bulacağı henüz belli değil.Y&R reklam ajansının Erener’e dava açmasının nedeni Serdar Erener’in Alameti Farika isimli reklam ajansı ile ilişkisi olduğunu düşünmesi. Y&R’nin iddiası bu. Erener’in Y&R’dan ayrıldığı tarihte başka reklamcılar da Y&R’dan ayrılarak Alameti Farika isimli reklam ajansını kurdular. Y&R’ın Turkcell, Garanti Bankası, Cola-Turka, Ülker Biskrem, Ülker Çamlıca gibi reklam yatırımı açısından oldukça verimli müşterilerini de hemen portföylerine kattılar. Serdar Erener’i de , iddialara göre, kendilerine marka danışmanı diye tuttular..Y&R’a göre Serdar Erener Alameti Farika’nın gizli ortağı. Haberi öğrenir öğrenmez Y&R’nin üst yöneticilerinden birini aradım. ‘Madem böyle düşünüyordunuz, niye 10 ay beklediniz?’ diye sordum. ‘Hiçbir şekilde daha önce çalıştığımız müşterilerimizin zarar görmesini istemiyoruz. Görmeyecekler de. Bunun garantili yolunu aradık bulduk, şimdi dava açıyoruz’ yanıtını aldım. Bence Y&R’ın iddialarını kanıtlaması oldukça zor. Bekleyelim, görelim. Gelişmeler yakında bu sinemada.Dyson: İnternet global köy yaratmazDÜNYANIN en büyük reklam holdingi WPP’nin yönetim kurulu üyesi Esther Dyson da Medicat Forum 2004’te konuşmak üzere İstanbul’a geliyor. Esther Dyson’un ABD’deki konumunu şimdilerde ‘Bilgi Teknolojileri Kraliçesi’ olarak tanımlamak mümkün. Dyson’un internet konusundaki düşünceleri çok ilginç. Dyson internette bundan sonraki en büyük gelişmenin ne olacağı konusunda bakın neler diyor: ‘Yerellik ve fiziksellik öne çıkacak. Hem Google hem de Yahoo geçtiğimiz günlerde yerel hizmetlerinde yaptıkları iyileştirmeleri açıkladılar. Bugün Yahoo, Google ve eBay küçük işletmeler tedarikçilik yapıyorlar. Bugün ABD’deki küçük işletmelerin % 10’una Yahoo web hosting hizmeti veriyor. eBay ise 430.000 küçük işletmeye hizmet veriyor. Gogole ise yerel pazarlama ve reklamın üç büyük oyuncusundan biri.’ İnsanlar internet üzerinde sanal şeyler araştırmaya alışıklardı. Önce bilgiyi, bilgiyi bulduktan sonra da online satıcısını ararlardı. Şimdi ise yerel satıcıyı arıyorlar. Köşe başındaki kuru temizleyicinin saat kaçta açıldığını veya mahalledeki mağazada 8 beden Calvin Klein olup olmadığını merak ediyorlar. İnternet sanal dünya ile fiziksel dünyayı birleştiren çok güçlü bir araç haline gelecek.’Dyson’ın internetin geleceğine ilişkin gerçekleşmesi en olanaksız gördüğü şeyle ilgili görüşleri ise şöyle:‘İnternet siyasi sorunları çözemeyecek. İnternet iletişimi arttırabilir. Ancak farklı kültürler arasında sadece internetle bağ kurmak mümkün değil. İnternet maalesef global köy yaratamayacak. Ya markana yatırım yaparsın ya hormona!BİLİYORSUNUZ bir zamanlar bir kısım medya beni ‘piliç uzmanı’ ilan etmişti. Sağolsunlar o günden bu yana beyaz etle sorunu olan bana geliyor, bana e-posta atıyor, kim yakalasa ‘Piliç eti hormonlu mu? Genetik piliç eti üretimi doğru mu? Piliç etinde antibiyotiğin işi ne?’ sorularını sormadan edemiyor. Tam, tüm bu sorulara köşemde toptan yanıt vereyim, Türk kadınını rahatlatayım diyordum ki, beyaz et Birlikleri ve Dernekleri’nin ‘uyarı’ niteliğindeki ‘duyuruları’ dün tam zamanında geldi. Beyaz et üreticileri erken davranıp (proaktif), kriz çıkmadan bilgilendirme kampanyasına başlamalıydılar. Beyaz et üreticileri hayvanlarda hormon kullanımının Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı tarafından nasıl yasaklandığını, hormon kullanımının nasıl denetlendiğini kanıtlarıyla herkese anlatmalı. Tabii ki yasalara aykırı davrananların bulunabileceğini de. Markasın yatırımın yapan üreticilerin asla yasa dışı bir şey yapmaya cesaret edemeyeceklerini de. ÇekirgelikEkonomik tahminlerin tek işlevi astrolojiyi daha saygın hale getirmektir. Ezra Solomon
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!