World puanlı bağış kampanyası

World puanlı bağış kampanyası

Yapı Kredi'nin kart programı World, puanlarla bağış yapılmasına imkan sağlayan bir kampanya başlattı.

Haberin Devamı

“ Ben İstersem Dünya Değişir” sloganından yola çıkan Yapı Kredi 9 sivil toplum kuruluşunun katılımıyla Türkiye’nin en büyük yardımlaşma platformunun kurulduğunu, kredi kartı puanıyla sosyal sorumluluk projelerine bağış yapma uygulamasının başlatıldığını açıkladı.

Yapı Kredi World kart sahibi 7 milyona yakın kullanıcı, yaptıkları alışveriş ve harcamalar sonucunda elde ettikleri puanlarla Yardımlaşma Platformunda yer alan sivil toplum kuruluşlarına bağış yapabilecekler. Yapı Kredi kampanyayı “Bir bağış kredi kartı kullanıcılarımızdan bir bağış da bizden. Puanlarınızla hayat kurtarabilirsiniz ve dünyayı yaşanabilir kılabilirsiniz” yaklaşımıyla yürütecek. Platformda UNICEF,TEMA, LÖSEV,TEGV,TKV, DENİZ TEMİZ TURMEPA,İZEV,TBMV ve UNFPA isimli sivil toplum kuruluşları yer alıyor.

-"TÜKETİRKEN ÜRETİME FAYDA SAĞLAMAK"

Yapı Kredi Kredi Kartları ve Tüketici Kredileri Yönetimi Başkanı Nazan Somer, Ekim 2007’de başlatılan Paylaşım Programı çerçevesinde geliştirilen projeyi tanıtmak üzere platformu oluşturan 9 sivil toplum yetkililerinin de katılımıyla İstanbul’da bir basın toplantısı düzenledi. Nazan Somer, sosyal sorumluluğun bilincinde olan ve bu ülke için sivil toplum kuruluşlarının önemine inanan herkes için tasarlanmış bir yardım platformu oluşturduklarını, kredi kartı kullanıcılarının da sivil toplum projelerine katkı yapma konusunda duyarlı olduklarını belirterek “ Bu platform tüketirken ve harcarken üretime ve yaşadığımız dünyaya fayda yaratan bir işlev görecek. Sosyal sorumluluk projeleri için bu platform sayesinde büyük bir potansiyel açığa çıkacağını düşünüyoruz.” dedi.

Somer belirterek, kart kullanıcılarının desteklemek istedikleri projeyi seçerek güvenli ve kolayca bağış yapabilmelerine olanak sağladıklarını söyleyerek “ Tüketim hayatın bir parçası. Kredi kartı ile yapılan harcamaların yüzde 50’si temel ihtiyaç maddelerinden oluşuyor. Bu harcamalardan elde edilen puanların çok küçük bir kısmı ile yaşadığımız dünyayı daha yaşanabilir bir dünyaya çevirebiliriz” değerlendirmesini yaptı.

EĞİTİM, BİLİM,SAĞLIK VE ÇEVRE PROJELERİ

World Kredi kartı’nın 7 milyona yakın kullanıcısıyla Türkiye mozaiğini en iyi yansıtan kart programı olduğunu ifade eden Somer “ Paylaşım Programı çerçevesinde desteklediğimiz projelerle insanların farklı duyarlılıklarına yanıt verecek bir platform oluşturmayı amaçladık.Bu çerçevede BM Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni esas alarak eğitim,çevre,sağlık, bilim ve sanat alanlarındaki projeleri seçtik” dedi.

"YILDA 1 YTL 14 MİLYON YTL OLUR"

Ben İstersen Dünyayı Değiştirebilirim” sloganını benimsediklerini belirten Nazan Somer, ”7 milyona yakın kredi kartı müşterimiz var. Her bir kullanıcımız yılda sadece 1 YTL puanla bağış yapsa World’ün yapacağı katkı ile birlikte bu rakam 14 milyon YTL gibi bir rakama ulaşıyor. Ortalama 25-30 YTL ayda puan kazandıkları hesaba katılınca kredi kartı kullanıcılarımızın yapacağı puan bağışlarının ne kadar rakamlara ulaşacağını tahmin edebilirsiniz. Biz başlangıç olarak her bir projeye 10 bin YTL bağışla kampanyanın açılışını yapmak istiyoruz” diye konuştu.

PLATFORM İÇİN WEB SİTESİ

Nazan Somer, eğitim, çevre, gençlik, sağlık, bilim ve sanat alanlarında geliştirilen sosyal sorumluluk projelerinden herhangi birine bağış yapmak için kredi kartı sahiplerinin Yapı Kredi şubelerinden, 444 0 444 nolu çağrı merkezinden ve Yapı Kredi internet bankacılığı üzerinden bir talimat vermelerinin yeterli olacağını kaydederek “ Kart kullanıcılarımız kazandıkları puanların tümünü veya diledikleri kadar kısmını bağış yapabilirler. Bu proje kapsamında kart hamillerimizin program hakkında bilgi almalarını sağlamak ve sosyal sorumluluk projelerini takip etmelerini kolaylaştırmak amacıyla yeni bir web sitesi oluşturduk. Burada STK’larımızla ilgili güncel haberlere yer vereceğiz. Bu haberlerin, kart kullanıcılarının ülkemizdeki sosyal sorumluluk projelerini daha yakından takip etmeleri için iyi bir fırsat olacağı görüşündeyiz” açıklamasını yaptı.

"PLATFORM SONSUZA KADAR SÜRSÜN"

Somer, Türkiye’nin en geniş katılımlı sosyal sorumluluk kampanyası olarak gördükleri proje için radyo, televizyon ve gazetelerde Mayıs ayı sonuna kadar sürecek bir kampanya planladıklarını ve bu kampanyanın yıl sonuna kadar çeşitli aralıklarla yürütüleceği belirtirken, aynı zamanda kredi kartı ekstre ve broşürlerle de tanıtım yapacaklarını kaydetti.

Somer “ Bu platform sadece STK’ların mevcut projeleri ile de sınırlı değil. Platforma yeni STK’lar katılabileceği gibi, projeler tamamlandıkça da platform yeni projelerle zenginleşecek. Dolayısıyla platform süreyle sınırlı değil. Biz istiyoruz ki bu platform sonsuza kadar sürsün” diye konuştu.

LÖSEV: PUANLA BAĞIŞ HİÇ AKLIMIZA GELMEZDİ

Toplantıda görüşlerini açıklayan LÖSEV Başkanı Üstün Ezer, “Kredi kartı harcamalarından kazanılan puanlarla hayat kurtarma fikri bizim hiç aklımıza gelmemişti.Alışveriş yapmak gurur ve heyecan verici bir şey ama, aynı zamanda hayat kurtarmak da çok büyük bir mutluluk kaynağı olacak. Kredi kartı kullanıcıları, puanlarından yapacakları bağışlarla artık lösemili çocuklara da hayat verecekler” dedi. Üstün Ezer, benzeri bağış kampanyalarında esas olarak kurumların kendi reklamlarına ağırlık verdiklerini ve halkın üzerinden kampanya yürüttüklerini belirterek “Ticari kurumların sadece kar amaçlı çalışmak yerine bu tür platformların geliştirilmesine de katkı yapmaları lazım. Biz mutluluğun paylaşıldıkça çoğalacağı felsefesiyle hareket ediyoruz. Yapı Kredi bu kampanya ile kendisi de taşın altına elini koyuyor ve halkla birlikte bu kampanyayı yürütüyor. Bu bizim için çok önemli” değerlendirmesini yaptı.

TEMA: KAMPANYA HALKA YAYILMALI


TEMA Başkanı Ümit Gürses de yaptığı konuşmada bu kampanyanın halka ne kadar yayılırsa o kadar başarılı olacağını ve diğer kurumların bu tür kampanyalar geliştirmesi gereğine işaret ederek, “Biz buradaki tüm kuruluşlar tüketim değil üretim üzerinden varlık gösteriyoruz. Ancak bu kampanya sayesinde kredi kartı sahipleri sadece harcamakla kalmayıp aynı zamanda üretim için de fayda yaratacaklar. Biz de bu kampanyanın başarıya ulaşması için Türkiye çapındaki 555 temsilciliğimizle her türlü tanıtımı yapacağız. Bu kampanyada yapılacak puan bağışlarıyla Urfa Harran’da yürütülmekte olan toprağı tuzdan arındırma projesine destek olacaklar” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası: