Uçağı düşüren korkunç hata

Güncelleme Tarihi:

Uçağı düşüren korkunç hata
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 15, 1997 00:00

Haberin Devamı

Geçen 6 Ağustos gecesi Pasifik'teki Guam Adası'na inişe geçerken içindeki 227 kişiyle birlikte bir tepeye çarpan Kore Havayolları'na ait Boeing 747 tipi yolcu uçağının düşüş nedeni belirlendi. Kara kutuların incelenmesi sonucu, pilotun havaalanı yakınındaki 200 metrelik Nimitz tepesi üzerinde bulunan feneri, uçuş sahası içinde sanarak büyük bir hata yaptığı anlaşıldı. Flight International Dergisi'nde yer alan habere göre, uçağın düşmesine bir dizi insani ve teknik hatalar zinciri yol açtı. Öncelikle inişe geçerken piste son yaklaşmada uygulanan ‘‘Controlled Flight Into Terrain CFIT’’ adlı yöntemde kullanılan birtakım elektronik cihazlardan bazılarının yenilenme amacıyla Kore uçağında devre dışı bırakıldığı belirlendi. Örneğin Glide Slope System (GSS) denilen ve uçağın piste süzülerek doğru açıdan inmesini sağlayan cihazın bakım için hizmet dışına alındığı ortaya çıktı. Ayrıca Agana Havaalanı'ndaki radarın çalışmadığı da tespit edildi. GSS olmadan, mesafe belirleyici cihazlarla (DME) inişe geçen pilot, piste 1 km kala gereğinden fazla alçaldı. Bundan sonra ise, korkunç bir yanılgıya düşerek 200 m yükseklikteki Nimitz Tepesi üzerinde bulunan feneri uçuş sahası içindeki işaret fenerlerinden biri sandı. Normal bir iniş gerçekleştirmiş gibi yoluna devam eden uçak, daha sonra tepeye çarptı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!