Türkiye internet yıldızlarını arıyor

Güncelleme Tarihi:

Türkiye internet yıldızlarını arıyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 19, 2009 00:00

“Bu ülkenin neden Google’ın kurucuları Sergey Brin ve Larry Page ya da Facebook’un kurucusu Marc Zuckerberg gibi küresel ekonomik değer yaratacak dâhi çocukları olmasın?“ fikriyle doğan Webstar Türkiye yarışması, 12 yaşından büyük herkese hayallerinin projesini gerçekleştirme şansı sunuyor.

Küresel ekonomik değeri olan web projelerini hayata geçirmek ve Türkiye’nin en büyük online proje bankasını oluşturmak misyonunu üstlenen Webstar Türkiye yarışması, Ulaştırma Bakanlığı, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, İnternet Kurulu, Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği, Türkiye Bilişim Derneği, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Bahçeşehir Üniversitesi, Marketing Türkiye Dergisi ve MMI Türkiye tarafından ortaklaşa düzenlenen bir proje.

Yarışmayı organize eden MMI Türkiye’nin Başkanı ve Marketing Türkiye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Gülseli Özen Ocakoğlu, 12 yaşından büyük herkesin fikirlerini beklediklerini belirterek: “Tek yapılması gereken www.webstarturkiye.com adresindeki formu doldurarak başvuru yapmak. Bizim için her fikrin bir değeri vardır bu sebeple yarışmaya katılan her fikri de yasal koruma altına alıyoruz” diyor. Sürekli yaşayan bir platform haline gelerek, 10 binlerce dijital fikir ve projenin bir bilgi bankasında toplanmasını ve bu sanal fikirleri gerçeğe dönüştürerek ülkemize ekonomik değer katarken, toplumsal e-dönüşüme de katkı sağlamayı hedeflediklerini anlatan Ocakoğlu, “Ülkemiz gençlerinin küresel değeri olan fikirlere sahip olduğuna kesinlikle inanıyorum. Amacımız onlara gereken desteği vererek, hayallerini gerçekleştirmek için doğru insan ve yatırımcılarla bir araya gelmelerini sağlamak. Zaten yarışmamızın birincisi her ne kadar bir para ödülü kazanacak olsa da dereceye giren herkes iş yaşamında kendisine yeni kulvarlar açacak fırsatlar yakalayacak, sektörde önemli insanlarla ilişki kuracak” diyor.

Sponsorlar ne diyor?

SEKTÖRE ÇOK ŞEY KATACAK
Elif Bakiler / Hürriyet İnternet Grubu Pazarlama Grup Müdürü


Türkiye’de bugün yaklaşık 30 milyon kişi, zamanını internette geçiriyor, teknolojiyi takip ediyor. Bu da interneti önemli bir yaşam alanı haline getiriyor. Buna bağlı olarak birçok online iş fikri ve interaktif pazarlama taktiği de gelişiyor. Bu fikirleri ve taktikleri geliştirirken önemli olanın doğru zeminde doğru hedef kitle ile doğru iş modelinde buluşmak olduğuna dikkat etmek gerekiyor. İşte bu nedenle internetin hayatımıza ve iletişime yön verdiği günümüzde, yarışmanın internetin ve iletişimin geniş kitleler nezdinde doğru konumlandırılması açısından önemli bir görev üstlendiğini düşünüyoruz. Bu yarışmanın Türkiye internet sektörüne çok şey katacağına ve dünyayı değiştirme amacı güden yenilikçi fikirlerin ortaya çıkmasına olanak sağlayacağına inanıyoruz.

SANAL DÜNYAYI ŞEKİLLENDİRİN
Cenk Kırbaş / Ericsson Türkiye ve İsrail Pazarlama Müdürü

Türkiye’deki genişbant ile artan internet kullanım oranı, 3G’nin de gelmesiyle hızla büyüyor. Bireyler bilgiden uzak kalmamak, şirketler müşterileri ile daha etkin iletişimde bulunmak için interneti hayatlarının bir parçası haline getirmiş durumdalar. Herkesi bu dünyanın izleyicisi olmaktan bir adım öteye, şekillendirmeye davet ediyoruz.

PAYLAŞMA KORKUSU BİTECEK
Uğur ŞEKER / MMI Türkiye Danışmanı ve WebStar Türkiye Koordinatörü


Medya araştırma firması Arbitron’nun yaptığı bir araştırmaya göre ABD’de radyo dinleme sürelerinde yüzde 19’luk, televizyon izleme sürelerinde ise yüzde 33’lük bir azalma, interaktivitenin sunulduğu mobil yada online ortamlarda geçirilen sürelerde ise yüzde 41’lik bir artış söz konusu. 1970’lerde ortalama günde 500 reklam mesajı ile karşılaşan müşteriler, medya kanallarının bölünmesi ve çeşitlenmesine paralel olarak günde ortalama 5 bin civarında reklam mesajı ile karşılaşmakta. İşte bu geldiğimiz noktada WebStar Türkiye platformunun önemi ve potansiyeli çok net olarak ortaya çıkıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!