Turizmde tehlike çanları

Güncelleme Tarihi:

Turizmde tehlike çanları
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 29, 1998 00:00

Haberin Devamı

Üst üste yaşanan rezervasyon iptalleri nedeniyle Antalya ve yöresindeki turistik tesislerin doluluk oranları yüzde 35-40'lara kadar düştü. Mayıs ayının sonuna gelinmesine rağmen bekledikleri yoğunluğu bulamayan turizmciler, sektöre devlet desteği sağlanmasını, aksi halde iflaslar yaşanabileceğini söyledi.

1998'de turizm patlaması beklenirken, rezervasyon iptalleri nedeniyle tesisler boş kaldı. Antalya ve yöresindeki lüks tesislerin doluluk oranı yüzde 35-40'ı geçemedi. Geçtiğimiz yıllarda cıvıl cıvıl olan plajlar ise bu yıl yerini boş şezlonglara bıraktı. Sektörde yaşanan sıkıntının iflaslara neden olmasından korktuğunu belirten Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Genel Sekreteri Turgay Alp, şöyle konuştu:

‘‘En büyük düşüş İsrail piyasasında görüldü. Kumarhanelerin kapanmasıyla bu ülkeden gelen turist sayısında yüzde 70-80'lere varan azalma oldu. Alman turistler ise terör olaylarından korkup rezervasyonlarını iptal ettirmeye başladı. Rusya piyasasında görülen artış ise bu azalmaları karşılamaya yetmedi. Bu arada geçtiğimiz sezon sonunda iflas eden TURSEM'den doğan boşluk kapatılamadı. İsveç, Norveç, Danimarka gibi Kuzey ülkelerinden turist getirecek acenta hemen hemen kalmadı. Üst üste yaşanan bu sorunlar Türk turizminin 1998 sezonuna kötü başlamasına neden oldu.’’

DEVLET DESTEĞİ ŞART

Turizmdeki sıkıntıyı gidermek için acil önlemler alınması gerektiğini belirten Turgay Alp, bunun için de devlet desteğinin şart olduğunu söyledi. İlk aşamada ülkeye gelen turistlerden kişi başı 15 dolar olarak alınan ayakbastı parasının kaldırılması gerektiğini vurgulayan Alp, ‘‘Bu Yunanistan ve Kıbrıs Rum Kesimi'nde hiç alınmamakta, İspanya'da ise sadece 7 dolar olarak uygulanmaktadır. Turizmdeki krizin bir ölçüde giderilmesi için bu uygulamadan vazgeçilmesi gerekiyor’’ diye konuştu. Turizm Bakanlığı'nın 30 milyon dolar olarak açıklanan tanıtım bütçesine kaynak bulunamadığını iddia eden Alp, bu bütçenin tamamlanıp geniş çaplı tanıtım hamlesi başlatılması gerektiğini söyledi. Almanya, İngiltere gibi ülkelerde medya kuruluşlarının desteği sağlanması gerektiğini dile getiren Turgay Alp, düzenlenecek kampanyalara Dünya Kupası maçlarında statlara Türkiye reklamı verilerek başlanabileceğini bildirdi.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!