Topçu'nun belgeleri hazır

Güncelleme Tarihi:

Topçunun belgeleri hazır
Oluşturulma Tarihi: Aralık 02, 1997 00:00

Haberin Devamı

Bayındırlık ve İskan Bakanı Yaşar Topçu, hakkında gensoru verilmesine neden olan Karadeniz Sahil Yolu projesiyle ilgili suçlamalara, bakanlığın belgeleriyle yanıt vermeye hazırlanıyor. Topçu, TBMM Genel Kurulu'nda bugün görüşülecek olan DYP'nin gensoru önergesi için hazırladığı savunmada, Anasol-D Hükümeti'nden önce bakanlığında gerçekleştirilmiş ihalelerden örnekler verecek.

‘ANAP’lı müteahhitlere' davet yöntemiyle ihale vermekle suçlanan Topçu, kendisinden önceki bakanların da hem davet yöntemini uyguladığını, hem de ANAP'lı olarak nitelendirilen firmaların bu ihalelere çağrıldığını bildirecek.

856 milyon dolarlık Karadeniz Sahil Yolu ihalesinin 274 milyon dolarlık bölümünü kazanan ve DYP Genel Başkan Yardımcısı Hasan Ekinci'nin, ‘‘ANAP'ın kasası’’ diye nitelendirdiği Cengiz İnşaat'ın, Refahyol döneminde de bir ihaleye davet edildiği ortaya çıktı.

Ekinci'nin Ankara 7. Noteri'nde resmileştirdiği ‘anlaşma’ iddiasında adı geçen Cengiz İnşaat, dönemin Bakanı Cevat Ayhan tarafından da davet edildi. 1.3 trilyon lira keşif bedeli bulunan Bolu Dağı Geçişi ihalesinin davet listesinde sadece Cengiz İnşaat değil, Karadeniz Sahil Yolu ihalesine çağrıldıkları gerekçesiyle ‘ANAP’lı' olarak nitelendirdilen diğer firmalar da yer aldı. DYP'nin ortağı olduğu Refahyol dönemindeki Bolu Dağı İhalesi'ne davet edilen firmalar şunlar:

‘‘Cengiz İnşaat, Limak, Doğuş, Entes, Metiş, Makyol, Kolin, Tubin.’’

Her ikisi de davet yöntemiyle gerçekleştirilen Bolu Dağı geçişi ile Karadeniz sahil yolu ihalelerinde, aynı firmaların çağrılması Topçu'nun savunmasına dayanak oluşturacak.

KEŞİF ARTIŞI DA ALMIŞ

Halen Hopa-Kemalpaşa-Sarp yolunun yapımını sürdüren Cengiz İnşaat'ın sahibi Mehmet Cengiz, uzun süredir Karadeniz'de yol projeleri gerçekleştiriliyor. Cengiz İnşaat'ın davet edilmesinde, bu durumun dikkate alındığı öğrenildi. Hopa-Kemalpaşa-Sarp yolu için, 1994 yılında Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'ndan yüzde 295 oranında keşif artışı talep etti. O günün fiyatlarıyla, 173 milyar liraya karşılık gelen bu talep, dönemin Bayındırlık ve İskan Bakanı Onur Kumbaracıbaşı tarafından verilen ‘olur’ Cengiz İnşaat'a ödendi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!