Tofaş: Başka markaya gerek yok teşviksiz 1 milyar dolar yatırdık

Güncelleme Tarihi:

Tofaş: Başka markaya gerek yok teşviksiz 1 milyar dolar yatırdık
Oluşturulma Tarihi: Mart 30, 2007 00:00

Bu yıl içinde 1 milyar dolarlık yatırımı tamamlayacaklarını belirten Tofaş CEO’su Ali Pandır, "Geçenlerde Maliye Bakanı, ’Başka markaları getirmek için biz el altından da olsa teşvik veririz’ dedi. Başka markayı getirmeye gerek yok. Biz 5 kuruş teşvik almadan üretimimizi 2 sene içinde yüzde 100’den fazla artırarak fabrika içinde bir fabrika daha kuruyoruz" dedi.

TOFAŞ CEO’su Ali Pandır, ürün, modernizasyon ve kapasite artırımına yönelik 1 milyar dolara yakın yatırımı bu yıl tamamlayacaklarını belirterek, "Geçenlerde OSD’nin genel kurulunda Maliye Bakanı, ’Başka markaları getirmek için biz el altından da dahi teşvik veririz’ dedi. Başka markayı getirmeye gerek yok. Biz 5 kuruş teşvik almadan üretimimizi 2 yılda yüzde 100’den fazla artırarak fabrika içinde bir fabrika daha kuruyoruz" dedi. Pandır, yapılan yatırımın 3’te 2’sinin Minicargo ve Linea projeleri için olduğuna işaret ederek, Tofaş’ın 2008’den sonra yıllık 400 bin adetlik üretiminin yüzde 70’inden fazlasını ihraç eden çok büyük bir dev haline geleceğini söyledi.

FABRİKA İÇİNDE FABRİKA: Ali Pandır, Fiat bünyesindeki Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Ferrari ve Lancia markalarının İtalya dışında ilk defa Türkiye’de tek çatı altıda toplandığını belirtti. Bu yeni yapılanmanın dışında, Linea ve Minicargo projelerinin çok büyük bir hızla devam ettiğini dile getiren Pandır, bunlarla birlikte 2006-2007 dönemini kapsayan yatırım toplamının yıl sonunda 1 milyar doları bulacağını söyledi. Bu yatırımların 288 milyon Euro’luk bölümünün 2006’da tamamlandığını, bu yıl 450 milyon Euro daha yatırım yapacaklarını belirten Pandır, şöyle konuştu: "Böylelikle biz bir yerde Tofaş fabrikası içinde ikinci bir fabrika daha kurmuş oluyoruz. Şu andaki 250 bin adetlik kapasitemizi yıllık 400 bine çıkarıp, hem de yüzde 100’ünü kullanacağız. Yani şu andaki 180 binlik üretimimizi, 2 sene içinde yüzde 100’den fazla artırarak fabrika içinde bir fabrika daha kuruyoruz."

LOJİSTİK ÜSTÜNLÜĞÜ: Türkiye’nin köklü bir otomotiv sanayi geçmişi, kendisine rakip olabilecek Romanya, Çek Cumhuriyeti ve Polonya gibi ülkelere göre tecrübe ve kalitesiyle lojistik üstünlüğü olduğunu anlatan Pandır, başta siyasi ve ekonomik istikrar arayan yabancı sermayenin, güven duymaya başlaması nedeniyle Türkiye’yi tercih ettiğini söyledi. Pandır, bunun daha da artırılması için mutlaka teşvik gerektiğini vurgulayarak, şöyle devam etti: "Çünkü her ne kadar bizim kalitemiz, tecrübemiz, diyorsak da maliyet olarak Doğu Avrupa’da bizden daha ucuz ülkeler var. Bir de onların hükümetlerinin verdiği teşvik var. Geçenlerde OSD’nin genel kurulunda Maliye Bakanı, ’Başka markaları getirmek için biz el altından olsa dahi teşvik veririz’ dedi. Başka markayı getirmeye gerek yok, biz bir yerde Tofaş içinde ikinci bir fabrika kuruyoruz, 5 kuruş teşvik almadan. Bu yatırımların sürmesi için hükümetin biraz da kendi içimizde yaptığımız yatırımlara bakması lazım. Onun için bizim beklediğimiz hükümetten; hem Ar-Ge Teşvik Kanunu’nun hem de büyük yatırımlara verilecek teşvik kanununun çıkması. Onlar olursa peş peşe projeler Türkiye’ye doğru akmaya devam eder."

Hükümet ’uzlaşmacı’ tavrını gösterir, ekonomi çalkalanmaz

TOFAŞ CEO’su Ali Pandır, seçimlerin Türkiye ekonomisinde bir çalkantıya veya istikrarsızlığa neden olmayacağını belirterek, "Bu konuda iyimseriz. Hükümetin, daha önceki ’uzlaşma bulur’ tavrını burada da gösterip bir şekilde seçim dönemlerini de Türkiye ekonomisine büyük bir etkisi olmadan geçireceğini sanıyoruz" dedi. Pandır, Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimlerin yapılacağı 2007’nin ilk iki ayında otomotiv pazarında anormal bir durum gözlemlemediklerine işaret ederek, "Bizim şu ana kadar pazarda böyle bir algılamamız yok. Bu yıl pazarın 680 bin civarında kapanacağını tahmin ediyoruz" dedi. Pandır, planlarının çok uzun vadeli olduğunu belirterek, seçimlerden etkilenebilecek ’kısa vadeli düşünce’ içinde olmadıklarını söyledi.

Otomobil üretmeyi bırakmayız yeni Doblo için de uğraşırız

TOFAŞ CEO’su Ali Pandır, ’Tofaş’ın son yıllarda hafif ticari araç üzerinde yoğunlaştığını, bu konudaki stratejilerinin ne olduğu’ yönündeki bir soruya karşılık, dünyada, artık otomobil konforunu da sunabilen hafif ticari araçlara doğru bir kayma yaşandığını söyledi. Tofaş’ta, Doblo ile başlayan başarılı sürecin Minicargo ile devam edeceğini anlatan Pandır, şöyle konuştu: "Ağırlıklı olarak ticari araç, fakat tabi otomobille de birlikte yürüterek devam edeceğiz. Bizim 2 büyük rakibimizin bir tanesi sırf otomobil, diğeri ticari araç yapıyor. Bizim öyle bir stratejimiz yok. Biz Doblo ve Minicargo ile hafif ticari araçtayız, fizibilitesini denk getirebilirsek Doblo’nun yenisi de 2009’da çıkacak, onu da Türkiye’ye getirmek için çok büyük çaba harcıyoruz."

Almanya’da VW Türkçe konuşuyor

DOĞUŞ Otomotiv CEO’su Aclan Acar, Avrupa ve ABD pazarlarını izlediklerini belirterek, şunları söyledi: "VW Grubu Batı Avrupa’da distribütör olarak kendisi yer alıyor. Bayilikler aracılığıyla müşteriye ulaşıyor. Biz de yeni bir bayilik kurmanın yanı sıra satın alma da gerçekleştirebiliriz. Hangi ülkeye gireceğimizi söyleyemem, ama rekabet edebileceğimiz pazarlar olması önemli. Örneğin Almanya’da önemli bir Türk müşteri kitlesi var. Bunu gören VW, "VW Türkçe konuşuyor" sloganıyla bir kampanya başlattı."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!