TİSK: Üniversite ile İlkokul mezununun iş bulma şansı aynı

Güncelleme Tarihi:

TİSK: Üniversite ile İlkokul mezununun iş bulma şansı aynı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 22, 2007 12:04

Türkiye İşveren sendikaları Konfederasyonu (TİSK), Türkiye'de yüksekokul mezunlarının, ilkokul ve ilköğretim mezunları ile yaklaşık olarak aynı işsizlik oranına sahip olduğunu bildirdi.

Haberin Devamı

TİSK'ten yapılan açıklamada, OECD verilerine göre, eğitim sistemi gelişmiş ve eğitim-istihdam bağlantısını kurmuş ülkelerde eğitim düzeyi arttıkça işsizlik oranı azalırken, Türkiye’de bu kuralın işlemediği ifade edildi.

“Bir Bakışta Toplum” başlıklı yayına atıfta bulunulan açıklamada, OECD ülkeleri genelinde eğitim seviyesi yükseldikçe işsizliğin azaldığı kaydedildi. OECD ortalamasında lise altı eğitim seviyesine sahip kişilerin işsizlik oranı yüzde 10.3 iken, bu rakam lise mezunlarında yüzde 6.2’ye, yüksekokul mezunlarında yüzde 3.9’a kadar gerilediği ifade edildi.

OECD ülkeleri arasında lise altı eğitim seviyesine sahip kişilerin işsizlik oranının, yüksekokul mezunu kişilerin işsizlik oranından genel olarak 6 puan daha yüksek olduğu belirtilen açıklamada, şu değerlendirmede bulunuldu:

EN FAZLA EĞİTİMLİ İŞSİZ TÜRKİYE'DE

"Oysa ülkemizde lise mezunlarının iş bulma şansı, ilköğretim mezunlarına göre daha az. Türkiye’de lise altı eğitim seviyesindeki kişilerin işsizlik oranı yüzde 8.1 iken, lise mezunlarında bu oran yüzde 10.1’e çıkıyor. Yüksekokul mezunları ise ilkokul ve ilköğretim mezunları ile yaklaşık olarak aynı işsizlik oranına (yüzde 8.2) sahip. Öte yandan Türkiye, OECD ülkeleri arasında yüksekokul mezunlarının işsizliğe en yüksek oranda maruz kaldığı ülke. OECD ortalaması yüzde 3.9 iken, ülkemiz yüzde 8.2 ile 30 OECD ülkesi içinde uzak ara birinci geliyor."

Türkiye'nin yaşadığı bu çarpıklığın temel nedenlerinin, hem genel eğitimin, hem de mesleki eğitimin ekonominin ve işgücü piyasasının ihtiyaçlarına göre planlanıp düzenlenmemesi olduğu belirtilen açıklamada, "Eğitim ve mesleki eğitim sistemlerimizin işleyişi, ülke ve il bazında işgücü piyasası analizleri sonucu belirlenmesi gereken bugünkü ve gelecekteki işgücü ihtiyaçlarına dayandırılmalıdır. Mesleki eğitimin kalitesi ve saygınlığı artırılmalıdır" denildi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!