Tepe uçağını seyrüsefer cihazındaki arıza düşürdü

Güncelleme Tarihi:

Tepe uçağını seyrüsefer cihazındaki arıza düşürdü
Oluşturulma Tarihi: Mart 24, 2000 00:00

Haberin Devamı

Sivil havavcılık uzmanları, Ankara'dan aldığı 3 yolcu ve 2 mürettebatla havalandıktan sonra, salı gecesi Uludağ yamaçlarına düşen Tepe Havacılık'a ait ‘‘Beechcraft C 90A’’ tipi uçağın Bursa Havalimanı'nı pas geçmediğini söylediler. Uzmanlar, uçağın yerdeki ya da uçaktaki seyrüsefer cihazlarında meydana gelen ‘‘veri yanlışlığı’’ yüzünden düştüğünü ileri sürdüler.

Bir havacılık uzmanı, Tepe grubunun Uludağ'a düşen uçağının seyrüsefer cihazlarındaki arıza nedeniyle düştüğünü söyledi. Havacılık uzmanı, ‘‘Pas geçme prosedürü uygulansaydı, uçağın sola dönerek İstanbul'a yönelmesi gerekerdi. Halbuki uçak sağa dönmüş ve dağa vurmuş. Bu da pilotun pas geçme niyetinde olmadığını gösterir’’ dedi. Beechcraft C 90A tipi uçağın Ankara'dan kalktıktan sonra Göynük'ten itibaren İstanbul Atatürk Havalimanı Uçuş Kontrol Kulesi bilgi ve denetiminde, alçalma ve iniş için Bursa Havalimanı Kulesi'ne devredildiğini belirten bir Sivil Havacılık yetkilisi, şunları söyledi:

PİLOTA YANLIŞ BİLGİ

‘‘Uçak ile İstanbul Yol Kontrol Merkezi arasında geçen konuşmalarda, terslik olduğunu gösteren hiçbir belirti yok. Bursa Havalimanı ile konuşmalar da olağanüstü bir durum göstermiyor. Her şey yolunda giderken, uçak birden radardan kayboluyor ve dağa çakılıyor. Bu da çok büyük bir olasılıkla, yerdeki ya da uçaktaki seyrüsefer cihazlarında kalibrasyon hatası oluşmasından kaynaklanıyor. Yani ya uçaktaki cihaz ya da yerdeki cihaz, uçağa bulunduğu noktaya ilişkin yanlış veri, yanlış bilgi verdi.’’

Başka bir sivil havacılık yetkilisi ise kazada, uçağın Bursa Havalimanı'na yaklaşma paternini otopilotla yaptığına dikkat çekti.

ARAŞTIRMA SÜRÜYOR

Yetkili, ‘‘Yer ya da uçaktaki sinyalizasyon verilerine göre, kendilerini, olmaları gereken konumda gören pilotlar, birden dağa çarpıyorlar. Çünkü yanlış sinyal alıyorlar ve gerçekte bulundukları konumu fark edince iş işten geçmiş oluyor. Kaza, pilotaj hatası ya da buzlanma yüzünden değil, seyrüsefer cihazlarının yanlış sinyal vermiş olmasından kaynaklanıyor’’ dedi. Tepe Havacılık'a ait uçağın kesin düşüş nedeni, Sivil Havacılık uzmanlarından oluşan Kaza Kırım Ekibi'nin çalışmalarını tamamlamasından sonra belirlenecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!