Televizyon inceldi, fabrika alanının yarısını satıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Televizyon inceldi, fabrika alanının yarısını satıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Mart 30, 2007 00:00

Beko, televizyon üretiminin LCD ve plazmaya kayması üzerine, Beylikdüzü’ndeki fabrika alanının en az yarısını satmayı planlıyor.

Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, "Tesisler tüplü televizyona göre yapılandırılmış. LCD televizyona bu kadar alan gerekmiyor. 160 bin metrekarelik alandaki fabrika, 200 bin metre kareye kapalı alana sahip. En az yarısından tasarruf ederiz" dedi.

BEKO Elektronik’in yüzde 72.46’sına sahip olan Arçelik’in Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Beko Elektronik’in İstanbul Beylikdüzü’ndeki mevcut tesislerinin 200 bin metrekarelik kapalı alanın gereksiz ve tasarruf edilebilir nitelikte olması nedeniyle en az yarısını satış da dahil olmak üzere tüm yönleriyle değerlendireceklerini söyledi. Özdemir, tesislerle ilgili kararın yönetim kurulu tarafından alınacağını belirtti ve satış kararı alınması durumunda oradan gelecek paranın Beko Elektronik’in 400 milyon Euro’luk borcu için kullanılacağını bildirdi. Tesislerin yüzde 75 oranında LCD televizyon üretir konuma geleceğini belirten Özdemir, "CRT (tüplü) televizyon üretimine göre daha az alana ihtiyacımız olacağı için böyle bir karar aldık" dedi.

LCD DAHA KÜÇÜK ALANDA ÜRETİLİYOR: Beko fabrikasının tamamen tüplü televizyona göre yapılandırıldığını vurgulayan Aka Gündüz Özdemir, şöyle konuştu: "Tüplü televizyon üretimi için gerekli olan alanın, LCD televizyon için gerekli olmadığını gördük. LCD televizyon, daha küçük alanlarda, tüplü televizyonlara göre çok daha fazla adette üretilebiliyor. Bu yüzden mevcut tesislerimizdeki 200 bin metrekarelik kapalı alanın en az yarısının gereksizliği ve dolayısıyla her yönüyle tasarrufa açık olduğu ortaya cıktı. Bizim hedeflediğimiz tüplü ve LCD üretimi bu alanda, mevcut binalardan ikisinde daha küçük bir hacimde gerçekleşebiliyor."

TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİ BÜYÜYOR: Sektörde yaşanan zorlayıcı rekabet koşullarını dikkate alarak iş planlarını oluşturduklarını ifade eden Özdemir, şunları dile getirdi: "Avrupa pazarı ile karşılaştırıldığında Türkiye’de tüketici elektroniği ve IT sektörünün büyümesi, beyaz eşyaya oranla daha büyük bir potansiyel taşıyor. Dünya IT pazarının 2003-2008 arasında yüzde 2 büyümesi öngörülürken, ülkemizde aynı dönemde yüzde 18 büyüme bekleniyor. Aynı şekilde LCD televizyon alanında da Türkiye, dünya pazarına göre katlanarak büyümesini sürdürüyor. Bu alanlarda çok önemli fırsatlar görmekteyiz. Elektronik sektöründeki bu potansiyeli, teşkilatımızla en iyi şekilde değerlendirerek, beyaz eşyadaki başarımızı tekrarlamayı hedefliyoruz."

CİRO HEDEFİ 2.2 MİLYAR YTL: Beko Elektronik Şirket Müdürü Oğuzhan Öztürk, 2007’de Beko Elektronik’in ciro hedefinin 2.2 milyar YTL olduğunu açıkladı. Öztürk, "Son iki yılda dönüşüm altyapı çalışmalarına ağırlık verdik. Bu çalışmaları tamamladık. Bu yıldan itibaren LCD üretimini hızla artırarak 2007 sonunda yaklaşık 2.2 milyar YTL ciroya çıkacağız" dedi. Öztürk, ayrıca 2010’da şirketin üretimi içinde LCD televizyon payının yüzde 75’e çıkacağını, tüplü televizyon üretiminin ise yüzde 71’den yüzde 25’e çekileceğini bildirdi.

Beko, LCD televizyonda Avrupa’yı 35’e katlıyor

Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Arçelik’in dış ticaretinin önemli bir kısmını oluşturan Avrupa coğrafyası içinde tüplü televizyonlardan LCD televizyonlara hızlı bir geçiş gözlemlendiğini vurguladı. Özdemir, Avrupa’da LCD televizyon pazarı 15 kat büyürken, Beko Elektronik’te bu büyümenin 35 kat olarak gerçekleştiğini belirtti.

Karasal dijital yayına uygun TV’ler hazır

Oğuzhan Öztürk, "Avrupa’da 2007-2012 yılları arasında, dijital yayıncılıkta gerçekleşecek dönüşüm sonucunda analog yayınlar tamamen ortadan kalkacaktır. Beko Elektronik karasal dijital yayınları alabilecek televizyonları geliştirdi. Ürünler hiçbir ek cihaz ihtiyacı olmadan dijital yayınların doğrudan seyredilmesine imkan tanıyacaktır" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!