Teknosa büyümedeki en önemli marka

Güncelleme Tarihi:

Teknosa büyümedeki en önemli marka
Oluşturulma Tarihi: Ocak 11, 2008 14:26

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Teknosa’nın teknoloji perakendeciliği sektörünün lideri olduğunu belirterek, “Teknosa Sabancı Grubu için büyümedeki en önemli marka” dedi.

Haberin Devamı

Sabancı Grubu teknoloji şirketlerinden Teknosa Planet mağazasının ilki Profilo Alışveriş Merkezi’nde açıldı. Güler Sabancı, yeni mağazalarının her noktasında müşteri memnuniyetini ön palana çıkaran bir konseptte oluşturulduğunu söyledi. Teknosa’nın teknoloji perakendeciğili sektörünün lideri olduğunu ifade eden Sabancı, “Teknosa Sabancı Grubu için büyümedeki en önemli marka” dedi. Sabancı, Teknosa’nın Sabancı Holding vizyonuyla faaliyetlerine yön verdiğini, bundan sekiz yıl önce oluşmasına öncülük ettiği teknoloji perakendeciliği sektöründe liderlik koltuğunu kimseye bırakmadığını söyledi.

Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer de mağaza sayısını hızla artırdıklarını, 3 yıl önce 50 mağazaları varken, şimdi bu sayının 235’e ulaştığını ve 3 bini aşkın kişiyi istihdam ettiklerini söyledi. Teknosa’nın başarısının altında müşteri odaklı olmasının yattığını vurgulayan Dinçer, mağazalarını müşterilerin ihtiyaçlarına göre şekillendirdiklerini dile getirdi. Dinçer, teknoloji perakendeciliğinde dünyanın en yenilikçi markası olmak için yeni mağaza formatlarına yatırım yaptıklarını ve artık bu işin kurallarını yazdıklarını belirterek, Teknosa Planet mağazalarını dünya çapında bir ilk olarak nitelendirdi.

HEDEF 1 MİLYAR CİROYA ULAŞMAK

Haberin Devamı

Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane ise Teknosa Planet mağazasının, Amerikalı danışmanların katkısıyla uzun süren bir çalışmayla ortaya çıktığını anlatarak, cep mağazalarından sonra 2500 metrekarelik bir alana kurulan Teknosa Planet mağazasıyla birlikte, Türkiye’de ve dünyada yenilikçi alanlarda öncü olmak gibi bir iddiaları olduğunu söyledi. Geçtiğimiz yılın Teknosa açısından güçlü ve başarılı bir yıl olduğuna dikkat çeken Nane, bu yıl mağazalarına 17 bin metrekarelik yeni bir satış alanı ekleyeceklerini söyledi. Nane, “Geçen seneyi başarıyla kapattık. 2007’de ciromuz, 2006 ciromuzun yüzde 50 üstünde olacağını tahmin ediyoruz. KDV hariç, 750 milyon dolar ciroya ulaştığımızı sanıyorum. 2008’de ise hedefimiz bunu 1 milyar dolar seviyelerine ulaştırmak” diye konuştu.

Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir’in teknoloji mağazalarına ilişkin yaptığı açıklamaların hatırlatılması üzerine Mehmet Nane, “Biz üstümüze alınmadık. Arçelik'le ilişkilerimiz gayet iyi. Mesaj ilişkileri bozanlaraydı.

Nane, Teknosa Planet mağazasında 40 kişinin çalıştığını, toplamda ise çalışan sayılarının 3 bin 100 olduğunu ifade etti. Nane, son 3 yılda mağazalara toplamda 70 milyon dolarlık bir yatırım yaptıklarını, bundan sonra açacakları büyük mağazaları Planet şeklinde açacaklarını bildirdi. Planet tarzını yurtdışına da taşıyacaklarını belirten Nane, Teknosa Planet mağazalarında, LCD TV’de dizüstü bilgisayara, cep telefonundan video kameraya kadar geniş bir tüketici elektronik ürün grubunun yanı sıra beyaz eşya, küçük ev aletleri, koşu bandı gibi sağlık ürün gruplarının da bulunduğunu kaydetti.

Nane, Planet mağazalarından D&R noktası da bulunduğunu vurgulayarak, mağazanın ortasına konumlandırılan aktivite alanındaki yarışma, eğitim semineri gibi etkinlikler de düzenleyeceklerini söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!