GeriGündem Şubat ayında hangi balıklar yenmeli? Şubat'ta yenilecek balıklar
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Şubat ayında hangi balıklar yenmeli? Şubat'ta yenilecek balıklar

Şubat ayında hangi balıklar yenmeli? Şubat'ta yenilecek balıklar
Abone Olgoogle-news

Kış aylarının vazgeçilmezler besinleri arasında yer alan balık, içeriğindeki zengin besin ögeleri ve besleyici yönüyle şubat ayında da sofraları süslemeye devam edecek. Şubat ayının gelmesiyle birlikte bu ay en lezzetli olan balıkların neler olduğunu merak eden vatandaşlar konuya dair internette araştırma yapıyor. Peki, Şubat ayında hangi balıklar yenmeli? Şubat'ta yenilecek balıklar neler?

Fırında, ızgara, buğlama... Nasıl pişirilirse pişirilsin her hali ile damakları şenlendiren balık, şubat ayında da severek tüketilmeye devam ediyor. Şubat ayında bazı balıkların tüketilmesi işin uzmanları tarafından özellikle öneriliyor. İşte, konuya dair ayrıntılar...

Şubat ayı kalkan mevsiminin başlangıcı kabul edilir. Bu süre mayıs sonuna kadar devam eder. Gümüş, hamsi, izmarit, kalkan, mersin, torik, kefal, kaya balığı, levrek şubat ayında lezzetlidir. Tekir çok boldur. Şubat ayında Uskumru, lüfer, palamut artık yağını kaybetmeye başlar fakat gümüş balığı, kefal, dere pisisi, minakop, midye lezzetini korumaya devam eder.

BALIĞIN FAYDALARI NELER?

Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde pek çok balık türü denizlerde bulunmaktadır. Doktorlar haftada iki kere balık yenilmesini tavsiye etse bile ülkemizde balık tüketimi oldukça az. İşte, balığın bilinen faydaları...

Balıkta bulunan Omega 3 yağ asitleri, A ve D vitaminlerinin yanında mineraller bakımından da zengin olan balıklar; çinko, selenyum ve iyot gibi vücut için gerekli olan mineralleri de barındırmakta. İçerisinde bu kadar çok vitamin ve mineral bulunduran bu canlıların vücut üzerindeki olumlu etkileri saymakla bitmiyor. En bilindik özellikleri arasında; Sağlıklı diş etlerinin oluşmasına yardımcı olur. Saçların daha sağlıklı ve dayanıklı uzamasına yardımcı olur.

Depresyon belirtilerini hafifledir. Kalp krizinin önlenmesinde önemli rol oynar. Metabolizmayı ve beyni güçlendirir.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle