Sonata’da motor küçüldü tüketici 10 bin YTL kazandı

Güncelleme Tarihi:

Sonata’da motor küçüldü tüketici 10 bin YTL kazandı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 19, 2006 00:00

Yenilenen görünümüyle ilk kez Eylül 2005’te Türkiye’de satışa sunulan Hyundai Sonata’nın 2.0 CRDi-VGT dizel ve 2.0 CVVT benzinli motor seçenekleri pazardaki yerini aldı. İlk etapta 2.4 CVVT benzinli ve 3.3 V6 motorlarla ithal edilen yeni Sonata, artık 2 litrelik benzinli ve dizel motor seçenekleri sayesinde daha avantajlı hale geldi.

ÖTV diliminden dolayı yeni 2.0 litrelik benzinli motor seçeneği tüketicilerin yaklaşık 10 bin 700 YTL daha ucuza Sonata sahibi olması anlamına geliyor. Daha önce ise yeni Sonata sahibi olmanın maliyeti 66 bin 544 YTL’den (2.4 GLS H-Matic modeli) başlıyordu. Yeni Sonata’nın 2.0 litre CVVT motorlu versiyonu 55 bin 800 YTL’lik anahtar teslim fiyata satılırken, 2.0 CRDi-VGT dizel motora sahip olan Sonata’nın fiyatı ise 60 bin 500 YTL.

Genellikle 35 yaş üzeri üst gelir grubunda bulunan, şirket sahibi ya da yöneticisi olan bayları hedef kitlesi olarak belirleyen Sonata’nın, yeni motor seçenekleriyle de sınıfında daha iddialı bir konuma gelmesi ve 2006 yılında 1000 adetlik satış rakamına ulaşması bekleniyor. VGT (Variable Geometry Turbocharger-Değişken Geometrili Turbo) teknolojisi kullanılan 2.0 litrelik dizel motor, maksimum gücü olan 140 beygir 4000 d/d’de elde ederken, maksimum torku olan 31 kgm’ye 1800 ile 2500 d/d arasında ulaşıyor. İstendiği taktirde manuel olarak da kullanılabilen H-Matic şanzımanla satılan bu motor, 200 km/s’lik maksimum hıza ulaşırken, 0-100 km/s hızlanmasını 11.6 saniyede gerçekleştiriyor. Bu motorun 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi ise 7.3 litre.

2.0 CVVT (Continuously Variable Valve Timing-Sürekli Değişken Supap Zamanlaması) benzinli motor ise 6000 d/d’de 145 beygir maksimum güce ve 4250 d/d’de 19.2 kgm maksimum torka sahip. Gücünü yine H-Matic şanzımanla yola aktaran bu motor 0’dan 100 km/s hıza 11.5 saniyede ulaşırken 192 km/s’lik maksimum hız sunuyor. 2.0 CVVT benzinli motorun yakıt tüketimiyse 100 kilometredeki ortalama 8.3 litre.

Tasarımında Avrupalı çizgilerin fazlasıyla hissedildiği Sonata’da, daha köşeli, kolay anlaşılabilir ve modern çizgiler yer alıyor. Ön tarafta tek çıtalı radyatör ızgarası, dikdörtgen ön farlar ve kaput çizgisi dikkat çekiyor. Profilden bakıldığındaysa aracın hatları, ön ve arkadaki çizgilerle büyük bir uyum sergiliyor. 16 inçlik jantlar, şişkin çamurluklar, krom kaplı kapı kolları ve düşük konumlandırılan koruma çıtaları sportif bir görünüm oluştururken arka stop lambaları ve tampon, atletik görünümü tamamlıyor. Sonata’da önde ve yanlarda kademeli açılan hava yastıkları, ön ve arkadaki yolcuları koruyan perde hava yastıkları, aktif koltuk başlıkları ve önde aktif çift gergili ve yük sınırlayıcılı üç noktalı emniyet kemerler, 4 kanallı ABS ve Fren Gücü Dağılımı (EBD) ve Elektronik Stabilite Programı (ESP) standart olarak sunuluyor. Araçta ahşap veya metal görünümlü ön konsol, AQS (Hava Kalitesi Kontrol Sistemi), elektrikli sürücü koltuğu, elektrik kumandalı dört cam, immobilizer, elektrikli sunroof ve park mesafe kontrol sistemi diğer belli başlı standart donanımlar arasında yer alıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!