Satıcı: Sermaye sıkıntısına karşın genç iş gücümüz var

Güncelleme Tarihi:

Satıcı: Sermaye sıkıntısına karşın genç iş gücümüz var
Oluşturulma Tarihi: Şubat 12, 2007 15:14

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı, Türkiye’de sermaye ve nakit sıkıntısı olduğuna işaret ederek, bunu karşın genç ve eğitimli insan avantajı olduğunu vurguladı. "Düzeni kurma, yönetme ve yürütme konusunda parası olanlardan daha çok şansımız var" diyen Satıcı, gelecek sürecin doğru değerlendirip sürdürülmesi durumunda, daha fazla yabancı sermaye çekebileceğini vurguladı.

Satıcı, ihracatın geliştirilmesine, katma değer ve farklılaşma yaratılmasına dönük geliştirilen TİM AKADEMİ’nin 2007 yılı faaliyet planını bugün düzenlenen toplantıyla açıkladı. Toplantıya ayrıca, projenin çözüm ortaklığını yürüten FIAT, Alfa Romeo, Logo Yazılım, Türk Telekom, Yurtiçi Kargo ve Turkishtime dergisi yöneticileri de katıldı.

TİM Akademi'nin “Değişimi gerçekleştirmek, geleceği tasarlamaktır” sloganıyla yola çıktığını belirten Satıcı, amacın Türkiye’nin geleceğe dönük yürüyüşünde ezber bozarak, bazı şeyleri değiştirmek olduğunu kaydetti. Satıcı, çalışmalarla, ihracatçı firmalara bilgi uygun kaynakları ve çözüm yollarını aktarıldığına işaret etti. Satıcı, projenin çözüm ortaklarının ise, hizmet ve ürünlerini TİM Akademi şemsiyesi altında ihracatçı firmalara uygun koşullarla sunduğuna işaret etti. Satıcı böylece, "Bilgi ve kaynağı olandan alıp olmayana veriyoruz" diye konuştu.

"BİZİ HAFİFE ALMAYIN"

TİM’in "önü açmak, örnek olmak" gibi bir misyonu olduğunu belirten Satıcı, “Türk girişimcisi, hele adının önünde üretici-ihracatçı yazıyorsa, dünya pazarlarında tırnaklarıyla rekabet edip rekorlar kırıyorsa, onları kimse hafife almasın. Onlar neyi nasıl ucuza alacağını, nereye yatırım yapacaklarını çok iyi bilir. TİM Akademiyle yaptığımız şey, ihtiyaçların ortaya konmasıdır" dedi.

"TÜRKİYE'Yİ ESKİ EZBERLERİN İÇİNDE TUTMAYA ÇALIŞIYOR"

Türkiye’de sermaye ve nakit sıkıntısı olduğuna işaret eden Satıcı, bunu karşın genç ve eğitimli insan avantajı olduğunu vurguladı. "Düzeni kurma, yönetme ve yürütme konusunda parası olanlardan daha çok şansımız var" diyen Satıcı, gelecek sürecin doğru değerlendirip sürdürülmesi durumunda, süreci Türkiye lehine işletilirse, Türkiye'nin daha fazla yabancı sermaye çekebileceğini vurguladı. Satıcı, "Bugün bankalara gelen yabancı sermaye, diğer sektörlere de gelecek. Ama bu şirketler yine yüzde 100 Türk şirketi olacak. Bazıları Türkiye’yi eski esberlerin içinde tutmaya çalışıyor, bu tuzağa düşmemek gerekiyor. Mesele süreci Türkiye lehine kullanabilmektir" dedi

PANDIR: “HEDEF 2009’DA 3 MİLYAR DOLAR İHRACAT”

TİM Akademi’nin çözüm ortaklarından FIAT Ticari Araçları temsil eden TOFAŞ CEO’su Ali Pandır da konuşmasında, TOFAŞ’ın ihracatçıya katma değer sağlamasının yanında, büyük bir ihracatçı olarak ülkeye değer kattığını ifade etti. Pandır, bu çerçevede, tüm fikir hakları Türkiye’ye ait olan, sıfırdan bir araç geliştirildiğini kaydetti. Mini Cargo 2008 itibariyle ihracata başlayacağını belirten Pandır, Mini Cargo, FIAT’ın yanısıra Peugot ve Citroen için de üretileceğini anlattı. Sadece Türkiye’de üretilen Doblo ve Linea ile Avrupa’ya ihracat yapıldığını kaydeden Pandır, "Şu anda süren çalışmalarla toplam 1 milyar dolarlık yatırım yapmış olacağız. 2009 yılında, geçen yıl 1.2 milyar dolar ihracatımızı üç misli artırıp 3 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

"EZBER BOZULMAZSA MİLLİYETÇİ YAKLAŞIM HAVADA KALIR"

Logo Yazılım CEO’su Ali Güven de, TİM’in innovasyon konusunda fikir liderliği yaptığını belirtti. Güven, “Ezber bozmak ve farklılaşmak zorundayız. Bunu yapamazsak, iş yapmada ve iş geliştirmede Türk usülünü gösteremezsek, tüm milliyetçi yaklaşımlar havada kalır" dedi. Güven, Türk ihracatçı Kobi’lerinin yazılımı güçlü bir silah olarak kullanmasını sağlamanın amaçlandığını belirterek, bilişimde en önemli patlamayı yapabilecek ülkenin Türkiye olduğunu ifade etti. Proje yöneticisi ve Turkishtime Başkanı Burhan Özkan da, TİM Akademi’nin 2004 yılından bu yana her yıl 4 binin üzerinde firmayla görüşüldüğünü kaydetti. Özkan, "Amacımız firmalara özel ürünler, hizmetler sunmak ve firmaların ticaretteki rekabet gücünü, üretim ve serviste verimlilik, zaman yönetimi ve teknoloji merkezli artırabilmek" dedi. Özkan ayrıca, bu yıl 12 kentte 5 bini aşkın ihracatçı KOBİ’yi ziyaret ederek, saptanan ihtiyaçlar doğrultusunda toplantılar gerçekleştirileceğini duyurdu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!