Mavi Akım projesi kapsamında Karadeniz'in derin bölgelerinde boru döşeyecek ''Saipem 7000'' adlı İtalyan gemisi yarın İstanbul Boğazı'ndan geçecek. Geminin geçişi sırasında İstanbul Boğazı'nda deniz trafiği duracak.''Saipem 7000'' gemisinin Boğaz'dan geçişi dolayısıyla Çırağan Kempinski Oteli'nde düzenlenecek törene Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Zeki Çakan ile İtalya'nın Üretim Faaliyetlerinden sorumlu Devlet Bakanı Antonio Marzano da katılacak. İki bakan tören öncesinde de bir görüşme yapacaklar. Ayrıca, dev geminin Boğaz'dan geçişi öncesinde projeyi yürüten   Eni S.P.A'nın CEO'su Vittorio Mincato tarafından da bir basın toplantısı düzenlenecek. Dünyanın en büyük boru döşeme gemisi olan ''Saipem 7000'' Eylül ayında çalışmalara başlayacak. Gemi, dünyada ilk kez denizin 2150 metre derinliğine boru döşeyecek. Döşeme kulesi, 134 metre ile dünyaca ünlü Pisa kulesinin 2 katından daha yüksek olan Saipem 7000, asma köprülerin altında kayarakgeçecek ve geçişden sonra kule tekrar kurulacak. İSTANBUL BOĞAZI TRAFİĞE KAPATILACAKMavi Akım projesi kapsamında Karadeniz'in derin bölgelerinde boru döşeyecek ''Saipem 7000'' adlı İtalyan gemisinin geçişi sırasında İstanbul Boğazı'nda deniz trafiği duracak. İstanbul Liman Başkanlığı'ndan alınan bilgiye göre, ''Saipem 7000'' gemisinin yarın sabah 09.00 sıralarında İstanbul Boğazı'na giriş yapması bekleniyor. Geminin Boğaz'a giriş saatinin, yarın
hava durumu ve akıntılar gözönüne alınarak kesinleÅŸtirileceÄŸini belirten yetkililer, geçiÅŸ sırasında Ä°stanbul BoÄŸazı'nda deniz trafiÄŸinin duracağını kaydettiler. Türkiye Denizcilik Ä°ÅŸletmeleri yetkilileri de, Åžehir Hatları vapurlarının seferlerine ''Saipem 7000'' gemisinin BoÄŸaz'a giriÅŸ yapmasından 1 saat öncesinden baÅŸlanarak ara verileceÄŸini, geçiÅŸin olduÄŸu bölgelerde seferlere yeniden baÅŸlanacağını bildirdiler. Dünyanın en büyük boru döşeme gemisi olan ''Saipem 7000'', Çanakkale BoÄŸazı'ndan geçiÅŸini, 9 saatte tamamlamıştı. Dünyada ilk kezdenizin 2150 metre derinliÄŸine boru döşeyecek olan geminin Ä°stanbul BoÄŸazı'ndan geçiÅŸi sırasında 134 metre boyundaki döşeme kulesi katlanarak asma köprülerin altından geçirilecek ve kule geminin geçiÅŸinden sonra tekrar kurulacak. Â
button