GeriGündem RTÜK yine ceza yağdırdı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

RTÜK yine ceza yağdırdı

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK),ATV, İnter Star ve TGRT'ye birer gün süreyle yayını durdurma cezası verdi. Üst Kurul, “toplumu şiddet, terör ve etnik ayrımcılığa sevkeden ve toplumda nefret duyguları oluşturacak yayınlara imkan verilmemesine'' ilişkin maddeye aykırı davranan İmaj Radyo'ya (Ankara) 15 gün, Özgür Radyo'ya (Ankara) 30 gün, Radyo Nida'ya (Malatya) 7 gün, Ses FM'e de(İçel) 15 gün süreyle yayını durdurma cezası verdi.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK),ATV, İnter Star ve TGRT'ye birer gün süreyle yayını durdurma cezası verdi.

Üst Kurul'dan yapılan yazılı açıklamaya göre, RTÜK'ün 4 Eylül'de yaptığı toplantıda 3984 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun'un çeşitli maddelerine aykırı yayın yapan kuruluşlarla ilgili izleme raporları değerlendirilerek karara bağlandı.

Buna göre, ''genel ahlak, toplum huzuru ve Türk aile yapısına'' ilişkin maddeye aykırı yayın yaparak ''Star Life'' programında sadece tarafları ilgilendiren aile içi bir sorunu gündeme getiren ve ''ya git Allah aşkına, normal misiniz siz ya! Siz gerçekten bir ruh doktoruna falan gözükün yani, çok zavallısınız, siz çok zavallısınız. Allah kahretsin seni terbiyesiz'' gibi ifadelere yer veren Inter Star'ın yayınının bir gün süreyle durdurulmasına karar verildi.
''Çocukların ve gençlerin fiziksel, zihinsel, ruhsal ve ahlaki gelişimini olumsuz yönde etkileyebilecek yayın yapılmamasına'' ilişkin maddeye aykırı olarak, İstanbul'da pencereden atlayarak intihara teşebbüs eden lise öğrencisinin görüntülerine yer veren ATV'nin yayını da bir gün süreyle durdurulacak.

''Özel amaç ve çıkarlara hizmet eden ve haksız rekabete yol açan yayın yapılmamasına'' ilişkin maddeye aykırı yayın yaparak İhlas Holding'in piyasaya sürdüğü bir ürünün tanıtımını yapan, aynı konuya gece haberlerinde yer veren, 2 Haziran 2001 tarihli sabah haberlerinde ise konuyla ilgili bir stüdyo konuğunu ekrana getirerek ürün hakkında detaylı açıklamalar yayınlayan TGRT'nin yayınının bir gün süreyle durdurulması kararlaştırıldı.

RADYOLARA CEZA YAĞDI

Üst Kurul, “toplumu şiddet, terör ve etnik ayrımcılığa sevkeden ve toplumda nefret duyguları oluşturacak yayınlara imkan verilmemesine'' ilişkin maddeye aykırı davranan İmaj Radyo'ya (Ankara) 15 gün, Özgür Radyo'ya (Ankara) 30 gün, Radyo Nida'ya (Malatya) 7 gün, Ses FM'e (İçel) 15 gün süreyle yayını durdurma cezası verdi.

''Kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırlarının ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı ve iftira niteliği taşıyan yayın yasaklarına'' ilişkin maddeye aykırı yayın yapan Özel FM'in (İstanbul) yayınının 7 gün ve 3 gün süreyle iki kez, Radyo D'nin yayınının da 3 gün süreyle durdurulmasına karar verildi.

''Kırmızı Başlıklı Kız'' programında askerlik görevini yapan bir erle telefon bağlantısı kuran sunucunun, ''oraya giden adam gibi dönüp geliyor. Biraz sıkıntı çekiyor ama, eşek olarak dönenler de çok. Askerlik biraz soytarılık'' şeklindeki ifadelerine yer vererek, ''kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırlarının ötesinde, küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliği'' taşıyan yayın yasağını ihlal eden Best FM'in (İstanbul) yayınının 3 gün süreyle durdurulmasına karar verildi.

RTÜK, ayrıca STV, Venüs Radyo (Antalya), Onur FM (Ağrı), Klas TV (Antalya), Buca FM (İzmir), Selam TV (Kocaeli), Radyo 2000 (Erzincan),Radyo Güneş (Kırıkkale) ve Emek FM'in (Mardin) uyarılmalarını kararlaştırdı.

RTÜK'TEN REKLAM UYARISI

Açıklamada, yapılan tespitler sonucunda yayın kuruluşlarının reklam yayınları konusunda gerekli özeni göstermediğinin belirlendiği kaydedildi.

Yayın kuruluşlarının, yasanın ilgili maddesinde yer alan ''...reklamlar, program hizmetinin diğer unsurlarından açıkça ve kolaylıkla ayırt edilecek ve görsel, işitsel bakımdan ayrılığı farkedecek biçimde düzenlenecek, bilinçaltı ile algılanan reklamlara izin verilmeyecektir'' ibaresine uyması istendi.

Üst Kurul, reklam yayınlarıyla ilgili yapılan taramalar sucunda yasanın ilgili hükümlerini muhtelif yayınlarıyla ihlal eden Vizyon TV (Denizli), Sektek FM   (Uşak), Radyo Gökkuşağı (Manisa), Özlem Radyo (Uşak), Radyo Ekspres (Denizli), Banaz Dost FM (Uşak), Ses FM (Uşak), Egem TV (Uşak), ÇTR FM (Denizli), Romantik Radyo (İzmir), Seçil FM (Manisa), KBRT TV (Ankara), Başak TV (Kayseri), Metro TV (Adana), Radyo Ülkü (İçel), Dolunay FM (İstanbul), Marmara FM (İstanbul), Moral FM (İstanbul), Meltem FM (İstanbul), Bayrak FM (İstanbul), Cem Radyo (İstanbul), Cem Radyo (İstanbul), Çekmece FM (İstanbul), Radyo 7 (İstanbul), Radyo Şahin (İstanbul), İstanbul FM, Doğu TV (Erzurum), Arifan Radyo (Ankara), Radyo Ekin (Ankara), Radyo Klas (İstanbul), Denge Radyo (Ankara), Demre FM (Antalya) ve Sky TV'nin (İzmir) uyarılmasına karar verdi.

Ayrıca, yayınlarında logo kullanmadığı belirlenen Rize Gelişim TV ile yasanın, ''reklamların program hizmetlerinin diğer unsurlarından açıkça ve kolaylıkla ayırt edilebilecek ve görsel, işitsel bakımdan ayrılığı farkedebilecek biçimde düzenlenmesine'' ilişkin 20. maddesine aykırı olarak reklam cıngılı yayınlamadan reklam yayınına geçen ve yasanın yeniden iletim yasağına ilişkin 26. maddesine aykırı olarak başka yayın kuruluşlarıyla ortak haber ve haber program yayını yapan Bizim İller FM (Denizli), Dost FM (Denizli) ile Gençliğin Sesi Radyosu'nun (Uşak) uyarılmalarını, As TV (Denizli) ve Başak TV'nin (Kayseri) yayınlarının ise birer gün süreyle durdurulmasını kararlaştırdı.

Kripto Para Piyasaları için Bigpara

Kripto Para Piyasaları için Bigpara

False