GeriGündem Profesörlerin Takvim Gazetesi'ne açtığı davaya ret
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Profesörlerin Takvim Gazetesi'ne açtığı davaya ret

Ankara Üniversitesi Rektörü Nusret Aras ile aralarında 5 dekanın da bulunduğu 8 öğretim üyesinin, “68 mi büyük, 70 mi”, başlıklı haberde, “kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu” iddiasıyla, Takvim Gazetesi aleyhine açtığı 80 bin YTL'lik manevi tazminat davası reddedildi.

Ankara 7. Asliye Hukuk Mahkemesindeki davanın duruşmasına, davacıların avukatı Melih Eryaman ile Takvim Gazetesi'nin avukatı Simay Tezcan katıldı.
Avukat Eryaman, davanın kabul edilmesini talep ederken, avukat Tezcan ise davanın reddine karar verilmesini istedi.
Yargıç İsmail Demirtaş, davanın reddine karar verdi.

DAVA KONUSU

Rektör Prof. Dr. Nusret Aras, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ramazan Arslan, Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Rıdvan Berber, Siyasal Bilgiler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Osman Celal Göle, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nejat Bora Sayan, Fen Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Cemal Aydın, Veteriner Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İbrahim Burgu ve Ankara Üniversitesi Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. İsmail Hakkı Ayhan'ın avukatı Melih Eryaman tarafından açılan davanın dilekçesinde, Takvim Gazetesi'nde 3 Nisan 2007'de “68 mi büyük, 70 mi” başlıklı bir haber yayınlandığı kaydedilmişti.

Dava dilekçesinde, haberde, Ankara Üniversitesi'nde görevli 8 profesörün, bir sınavda 70 puan şartına rağmen notu 68 olan bir profesör kızını kadroya aldığı ve bu durum üzerine Yükseköğretim Kurumu'nun (YÖK), adı geçen profesörler hakkında disiplin soruşturması açtığı iddialarına yer verildiği anımsatılmıştı.
Haberin içeriğinin gerçeğe uygun olmadığı ve veriliş şekliyle önemi arasında orantı bulunmadığı savunulan dilekçede, profesörlerin isimlerinin ve fotoğraflarının kullanılarak, topluma hedef gösterildikleri, bu durumun da hukuka aykırılık unsuru taşıdığı ifade edilmişti.

Gazetenin, haberi yayınlamadan önce üniversitenin iç mevzuatına ulaşarak, profesörlerin yaptığı idari işlemin mevzuata ve yönetmeliğe uygun olup olmadığını tespit etmesi gerektiği belirtilen dilekçede, haberde ismi geçen Ayşe Mine Tüzüner'in, sınava kabulünün hukuki olduğu savunulmuştu.

Söz konusu haberde, 8 profesörün “kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu” savunularak, Takvim Gazetesinden, her bir profesör için 10'ar bin YTL olmak üzere toplam 80 bin YTL manevi tazminat talep edilmişti.

 

Canlı Borsa - Altın Fiyatları - Döviz Kurları için Bigpara

False