Popvirüs

Güncelleme Tarihi:

Popvirüs
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 20, 2001 00:00



Tolga AKYILDIZ
Haberin Devamı

Feridun’un yalnızlığı

Feridun Düzağaç'a İstanbul'un çeşitli semtlerinde sık sık rastlıyorum.

Yüzünde hep küskün ve hüzünlü bir ifade oluyor.

Bazen Beyoğlu'nda elleri cebinde dolaşırken, bazense bir başka müzisyenin canlı sahne performansını izlerken bir barda, ama hep tek başına...

Bir Bülent Ortaçgil hayranı olduğunu biliyorum.

Bir insan Ortaçgil'e niye hayran olur?

Şarkı yazarlığı... Tutarlılık... Vokal üslubu... Ödünsüzlük? Belki hepsi birden.

Feridun da uzun zamandır, bir müzisyen olarak kendi kimliğini arıyor.

İyi bir şarkı yazarı olmak istiyor, iyi şarkı söylemek istiyor, tutarlı olmak istiyor. Belki tüm bunları olmadan önce kendi olması gerekiyor ve o da bunun için ciddi bir çaba harcıyor.

'Tüm Hakları Yalnızlığıma Aittir' adlı yeni albümü, bu anlamda Feridun Düzağaç'ın kariyerinde önemli bir dönüm noktası olacak.

Her şeyden önce kendi içinde tutarlılığı ve samimiyeti olan bir çalışma.

Her ne kadar, önceki dönemde yaptığı işlere kıyasla daha özgür ve Feridun gibi bir albüm, ayakları yere basan bir çalışma da olsa ticari başarısının önünü tıkayan açmazlara da sahip.

LOKOMOTİF YOK

Öncelikle albümü alıp götürecek lokomotif parça yok.

Dikkatle dinlediğinizde 'iyi parça' dediğiniz bir sürü parça var.

Ama yakalamıyor işte. Baştan sona bir eksiklik duygusu yaratıyor dinleyende.

İyi melodi yazmak ayrı bir maharet işi ve ne yazık ki Feridun'un albümünün en önemli dezavantajlarından biri de bu.

Şarkı sözleri için kötü demek büyük bir haksızlık elbet.

En azından albümün bütününe 'yalnızlık, acı çekme, depresyon, dibe vurma, kaçıp gitme' gibi temaları ustalıkla yayan bir hikaye yazmış.

Ancak sözlerin kalitesi standartların çok üstünde diye de, Feridun'u yere göğe sığdıramayacak değilim. Çıtasını yüksek tutan kendisi.

Bu durumda, şarkıları uzun cümlelerin kalabalığına gizlemenin bir faydası yok diye düşünüyorum.

Daha zor olan, daha basit ifadelerle Feridun'u anlatmak, bunu en iyi kendisi bilir.

Sound'un tutarlılığına da birşey diyemem.

Ancak davul ve gitar sound'unun çoğu yerde eski kaldığını da belirtmek gerek. Albümü canlı kaydetmişler ve birden fazla aranjör çalışmış albüm için.

Ben daha çok Cengiz Köroğlu'nun düzenlemelerini beğendim.

ERKEK VOKALE İHTİYAÇ VAR

Son bir eleştiri de Feridun'un vokaline.

Ne yazık ki şu tarihe değin iyi bir pop erkek vokali dinleme şansımız olmadı.

Feridun'da bir vokalist olarak ciddi ilerlemeler olsa da, alması gereken daha epey yol olduğu bir gerçek.

Tek tek parçaları anlatmak yersiz olur. İlk klip için 'Dipteyim, Sondayım, Depresyondayım' iyi bir seçim. Birçok açıdan diğerlerine göre tutma şansı daha yüksek.

Diğer beğendiğim şarkılarsa 'Aynı', 'Dipteyim Ben', 'Yanında', 'İçimden Şehirler Geçiyor' ve 'iyi Uykular'.

Ancak hepsinin şansı eşit. Dediğim gibi, çünkü lokomotif bir şarkı yok.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!