Peugeot ve Citroen'in DNA'ları artık bu merkezde çözülecek

Güncelleme Tarihi:

Peugeot ve Citroenin DNAları artık bu merkezde çözülecek
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 13, 2004 00:00

GeçtiÄŸimiz hafta benim için oldukça yorucu bir haftaydı. Ä°lk olarak yeni Ford Focus'un Ä°talya'nın Siena ÅŸehrinde gerçekleÅŸen uluslararası deneme sürüşüne katıldım. 33 yaşında bir Türk gencinin tasarladığı yeni Focus'un testinden sonra Frankfurt aktarmalı Paris'e geçerek Fransız PSA Peugeot ve Citroen grubunun yeni tasarım merkezinin açılışında buldum kendimi. Yorucu diyorum, çünkü bu söylediklerimin hepsi üç güne sığdı.Focus'un Türk tasarımcısı ile ilgili bilgilere Hürriyet gazetesinde önceki gün genişçe yer verdik. Peugeot ve Citroen'in çizgi ötesi yeni tasarım merkezini ise sizlerle buradan paylaÅŸmak istedim. PSA Peugeot Citroen Grubu tarafından 27 ay önce yapımına karar verilen ve Fransızca'da DNA olarak telaffuz edilen 'Automotive Design Network' (ADN) isimli yeni tasarım merkezi, 300'e yakın uluslararası basın mensubunu ağırladı.130 MÄ°LYON EURO YATIRIMSon yıllarda otomotiv dünyasında piyasaya sunduÄŸu otomobiller ve birbirinden ilginç konsept modelleri ile dikkatleri üzerine çeken Peugeot ve Citroen, bu merkezle birlikte tüm araÅŸtırma geliÅŸtirme ve tasarım süreçlerini tek bir yerde toplamış oldu.130 milyon Euro yatırımla kurulan bu merkezin en önemli özelliÄŸi ise mimarisi. Paris'e yakın Velizy bölgesinde kurulan merkezin mimarisi için Ripaul-Duhart isimli ÅŸirketin geliÅŸtirdiÄŸi proje seçilmiÅŸ. Gemi ÅŸeklinde bir mimariye sahip merkezin binası 85 milyon Euro'ya mal olurken, içindeki ekipmanlar için 45 milyon Euro harcanmış. Binanın mimarisini daha çekici hale getirmek için ünlü ışık sanatçısı Amerikalı James Turrell ile çalışan ÅŸirket, böylece karanlıkta 10 farklı ışık kombinasyonu ile dikkat çekmeyi hedeflemiÅŸ. Bunu da bana göre baÅŸarmış.4 katlı gemi ÅŸeklindeki bu merkezin içinde Peugeot ve Citroen ekipleri için ayrı bölümler hazırlanmış. 20 ÃœLKEDEN 800 ÇALIÅžANGeleceÄŸin Peugeot ve Citroen modellerini yaratmak için 20 farklı ülkeden 800 kiÅŸinin çalıştığı merkezde, tasarımcılar, teknik ekip, araÅŸtırma ve geliÅŸtirme mühendisleri, geleceÄŸin araçlarını tasarlayan proje ekibi, gövde, elektronik ve telematik gibi alanlarda yer alan otomotiv uzmanları, üretim ve pazarlama ekipleri yer alıyor. En geliÅŸmiÅŸ tasarım teknolojilerin yer aldığı merkezde, dijital model sistemleri (bu teknoloji sayesinde çizim halindeki bir araç insan eli deÄŸmeden kilden model haline dönüşüyor), otomobil tasarımlarında kullanılan CAD isimli bilgisayar programının yer aldığı çalışma alanları, veri hesaplayıcı bilgisayarlar, grafik terminalleri, dev ekranlar ve sanal gerçeklik odaları bulunuyor. Tasarımcıların rahat çalışması için gerekli her türlü detayın ele alındığı merkezde, gemi güvertesi gibi görünen teraslar yer alıyor. Bu teraslarda otomobiller dış dünya ile tanıtıştırılarak son kararlar veriliyor.Nice yıllara kızım nice yıllara OtoyaÅŸamGeçtiÄŸimiz yıl Ekim ayında hayatımın en heyecanlı günlerini yaÅŸadım. Çünkü 3 Ekim'de kızım, 'Deniz'im dünyaya gelmiÅŸti. Bu öyle bir heyecandı ki gözüm baÅŸka hiç bir ÅŸey görmüyordu. Aynı tarihlerde OtoyaÅŸam okuyucuyla tanışacak olması, benim için baÅŸka bir heyecanı daha beraberinde getiriyordu. Bir tarafta kızımın heyecanı, bir tarafta OtoyaÅŸam'ın çıkacak olması beni öyle bir strese sokmuÅŸtu ki sonunda kurdeÅŸen döktüm. Sıkıntılı günler geçti. Bugün karşımda güzeller güzeli kızım ve okuyucuya ulaÅŸabilmiÅŸ, hedefine doÄŸru ve emin adımlarla ilerleyen bir OtoyaÅŸam var. GeçtiÄŸimiz hafta Deniz'imin 1'inci yaÅŸ gününü kutladık. Bu hafta da OtoyaÅŸam bir yaşına girdi. Nice yıllara kızım nice yıllara OtoyaÅŸam...Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!