GeriGündem Pano
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Pano

Öğretmenlik için düzenleme yapılsın

Fen-Edebiyat fakültesinden mezun olup tezsiz yüksek lisans yapan öğrenciler, öğretmen olarak atanmaları için bazı düzenlemeler istiyor. Tezsiz yüksek lisans yapan öğrenciler daha kısa sürede atama yapılmasının yürürlükteki yönetmeliklerle mümkün olmadığını belirtiyor.

‘Biz fen-edebiyat fakültesi öğrencileri, eğitim derslerinin verildiği ve sonunda öğretmen olabileceğimiz Tezsiz Yüksek Lisans programına alındık. Programa, LES, Bilimsel Sınav, mülakat, not ortalamasının olduğu bir sınav sistemiyle kontenjan yaratılarak yer aldık. Fakat diğer fakülteler gibi öğretmen olmamız mümkün görünmüyor. Eğitim fakültesi biyoloji öğretmeni 3.5+1.5=5 yılda öğretmenlik hakkını kazanıyor. Oysa fen-edebiyat mezunu tezsiz yüksek lisansı kazanan biyoloji öğretmeni 4+1.5=5.5 yılda öğretmenlik hakkı alıyor. Ara dönemde atamalar olmadığı için, bu süre doğal olarak altı yıla çıkıyor. Bizim isteğimizse bazı küçük düzenlemelerle beş yılda mezun olabilmek. Bunun için fakültemizde 5.5 yıl olan eğitim süreleri, eğitim fakültelerinde olduğu gibi beş yıla inebilir. Buçuk yıl dediğimiz üçüncü dönem dersleri ise İstanbul Üniversitesi'nin yaptığı gibi yaz döneminde verilebilir. Ayrıca Pamukkale Üniversite'si de aynı yöntemi uygulayanlar arasında. Böylece sene başlarında açıklanan atamalarda biz de yer alabiliriz.’

Yetkililere iletemediğiniz, duyuramadığınız eğitimle ilgili her türlü sorununuz bu panoda yer alacak. Faks, mektup ve e-postalarınızı bekliyoruz.

Faks: 0212 677 03 40

Mektup: Nuran Çakmakçı,

Hürriyet Medya Towers,

34544 Güneşli/İSTANBUL

E-posta:

ncakmakci@hurriyet.com.tr


Kilis'ten yeni yıl dileği

Kilis Anadolu Lisesi Hazırlık sınıfı öğrencisi M. Yusuf Sürücü, yeni yıl dileklerini ve isteklerini şöyle aktarıyor: ‘‘Ben bu yıl 2003 yılına daha coşkulu girmek istiyorum. Siz beni tanımasanız da, ben sizi tanıyorum. Ben bu yıl bütün tanıdıklarıma, yeni yılda yeni değil eski arzularının gerçekleşmesini diliyorum. Bizim okulun bir promosyonu olmadığından, ben de size bir tır dolusu sevgi, özlem ve öpücük gönderiyorum. Sizin de promosyonlarınızı göndermenizi istiyorum. Bizim Kilis'te çok geniş imkanlarımız yok. Kilis Anadolu Lisesi'nin genç hazırlık öğrencileri olarak sizlerin yardımınıza ihtiyacımız var. Ben Kilis'in medarı iftiharlarından Ahmet Taner Kışlalı gibi münevver ve aydın olmak istiyorum. Okumamı, konuşmamı ve yazmamı geliştirmek istiyorum. 2003'te yeni imkanlarla yol almak istiyorum.‘‘

Meslek liselerinin konumu

Çocuğunun normal lisede okuduğunu belirten M. Agah Çelikel isimli okurumuz, meslek liselerinden ve diğer liselerden mezun olan öğrencilerin konumu hakkındaki görüşlerini iletiyor: ‘‘Meslek liseleri müfredatı; doğası gereği, seçilen branşla ilgili derslere ağırlık vermesine karşın, fen bilimleri ve/veya felsefe/sosyal bilimlerle ilgili konuları içermez veya yüzeysel geçer. Öğrenciler rahat ve hatta az bir çabayla diplomalarına sahip olurlar. Bu diplomanın, normal liselerde verilen yoğun ve daha ağır müfredat sonrasında alınanla eşdeğer tutulmasını istemek 'eşitlik' değil 'ayrıcalık'tır. Ancak, kişilerin daha özgür seçim yapabilmeleri maksadıyla; sadece kendi meslek ve/veya branşlarında lisans ve daha üst düzeyde eğitimlerine devam etmelerine imkan verilebilir.

Kripto Para Piyasaları için Bigpara

Kripto Para Piyasaları için Bigpara

False