Otomobiller test edildi

Güncelleme Tarihi:

Otomobiller test edildi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 25, 1998 00:00

Haberin Devamı

Avrupa'nın önde gelen otomobil kulüplerinin 12 ayrı marka üzerinde yaptıkları çarpışma testinde (crash test) Almanlar şampiyon oldu, Japonlar'la Güney Koreliler ise küme düştü. Audi A3 ve VW Golf testi mükemmel notlarla tamamladılar. Fransız ve İtalyanlar, iki-üç yıldızda kaldılar.

Almanya'nın en çok okunan haftalık dergilerinden Stern'in son sayısında, dünyanın en tanınmış otomobilleriyle ilgili bir güvenlik testine yer verildi. Yapılan çarpışma testlerine göre, dünyanın en popüler otomobilleri arasında bulunan Alman otomobilleri, rakiplerine oranla çok daha güvenli.

Stern Dergisi'ndeki habere göre Avrupa'nın önde gelen otomobil kulüpleri, araçların gerçeğe en yakın biçimde ‘‘crash test’’ten geçirilmesini öngören bir program başlattılar. ‘‘European New Car Assessment Programme-Euro Ncap’’ adı verilen bu program çerçevesinde, en çok rağbet gören 12 marka yeniden testten geçirildi. Testler sonunda Audi A3 ile Volkswagen Golf'ün güvenlik alanında maksimum düzeye çıktıkları görüldü.

Fransız otomobilleri arasında ise bir tek Renault Megane, Almanlar gibi dört yıldız aldı. Aynı testte Japon ve Güney Kore otomobilleri, geçer not alamadılar. Hyundai Accent, Mitsubishi Lancer ve Suzuki Baleno, ancak birer buçuk yıldız alabildiler.

STANDART KARGAŞASI

Bu arada çarpışma testi alanında uluslararası platformda tam bir karışıklık hüküm sürüyor. Amerikalılar, son 25 yıldır ‘‘crash test’’e tabi tutulan araçların saatte 45 km hızla seyrederken beton bir duvara çarpmasını talep ediyor. Ancak Avrupa Birliği'nin güvenlik standardı çok daha katı; hızın saatte 56 km'ye ulaşması gerekiyor. Ayrıca beton duvar gerçeğe yakın bir çarpma hedefi olarak görülmüyor. Çünkü gerçek hayatta otomobiller, genelde diğer araçlarla çarpışıyor. Bu nedenle de Avrupa'da yapılan testlerde çarpışma anında otomobil etkisi yapan, 45 santim kalınlığında metal kütleler kullanılıyor. Ayrıca bazı oto dergileri, crash test yaparken, sürücünün yan koltuğuyla arka koltuklara da mankenler yerleştiriyor.

Euro Ncap programı çerçevesinde yapılan testler ise en zorlu olanları. Hollanda'daki laboratuvarlarda gerçekleştirilen testlerde otoların içine 64 parça eşya, aracın tepesine yüzde 40 oranında bir yük ve ön koltuklara da iki manken yerleştiriliyor.

Uluslararası Otomobil Federasyonu Başkanı Max Mosley'in verdiği bilgiye göre, bu zorlu testler endüstri üzerinde derhal etkisini gösterdi ve üç büyük otomobil üreticisi, yeni modellerini yan airbag'lerle donatmaya başladı.

CEP TEHLİKESİ

Öte yandan uzmanlar, araç sürerken en çok kaza riskinin cep telefonuyla konuşma sırasında ortaya çıktığına dikkat çektiler. Son yıllarda hızla yaygınlaşan cep telefonu nedeniyle meydana gelen kazaların da hızla çoğaldığını belirttiler. Uzmanlar, seyir halindeki otomobilde cep telefonuyla konuşan kişinin kaza riskinin kanında 80 promilin üzerinde alkol bulunan bir kişiye eşit olduğunu bildirdiler. Bu nedenle araç sürerken telefon kiti kullanılması, kit yoksa cep telefonunun mutlaka kapatılması gerektiğini söylediler.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!