GeriGündem Otobil
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Otobil

KÜÇÜK SINIFININ FİNALİSTLERİFIAT PALIOFiat'ın sadece Brezilya ve Türkiye'de ürettiği Fiat Palio'nun geçmişi 1998 yılına kadar uzanıyor. 1998 yılında küçük bir aile otomobili olarak dünyaya gelen Fiat Palio, 2002 yılında makyajlanarak, günümüzdeki görüntüsüne kavuşturuldu. Daha büyük farlar ve stop lambaları, farklı ön panjur tasarımı ve yeni jant ve jant kapakları gibi değişiklikler yapılarak daha güncel ve sportif bir görünüm verilen Fiat Palio'nun iç mekanında değişiklikler yapılarak farklı bir ön konsola geçildi. Bunlara ek olarak Fiat Palio modelleri, daha önceki Palio serisinde bulunmayan otomatik vites (Speedgear), özel koltuk döşemeleri, CD çalar, follow me home gibi gelişmiş özelliklerle donatıldı. 5 kapılı hatchback ve Palio Weekend isimli stationwagon karoser seçenekleri bulunan Fiat Palio'ya geçtiğimiz yıl 3 kapılı van tipi de eklendi. Palio'da yeni teknolojiye sahip 1.2 litre 60 beygir, 1.2 litre 16 sübaplı 80 beygir, 1.6 litre 103 beygir ve sadece Fiat Palio Sporting modelinde bulunan 1.6 litre 120 beygir benzinli motorlar görev yapıyor. Bu benzinli motorların yanı sıra Fiat'ın son teknoloji ürünü multijet isimli turbo-dizel motoru da Fiat Palio'da bulunuyor. 1.3 litrelik bu motor 70 beygir gücü ve yüksek torkuyla, Fiat Palio'nun en çok tercih edilen motor seçeneği olma konusunda emin adımlarla ilerliyor. HONDA JAZZHonda'nın yeni nesil modellerinden biri olan Jazz, yakaladığı satış rakamları ile sınıfında söz sahibi otomobillerden biri oldu. 1.4 litrelik motoru 83 beygir güç üreten Honda Jazz, bu başarılı performansı Honda'nın klasikleşen yüksek motor teknolojisine borçlu. VTEC (Valve Technology) isimli değişken subap zamanlama sistemine sahip bu motor, tüm diğer VTEC motorlarında görülen özel bir sübap çalışma prensibine sahip. Düşük devirlerde daha kısa bir mesafede çalışan subaplar sayesinde sakin ve ekonomik bir karakter sergileyen motorun egzantrik millerindeki mekanik düzenek, motor devri yükseldikçe otomatik olarak subapların açılma mesafesini uzatıyor ve performansı artıyor. Ayrıca bu motorda i-DSI isimli ikili ve sıralı ateşleme prensibi teknolojisi de kullanılıyor. Bu şekilde sürücüsüne sportif veya ekonomik olarak iki ayrı karakter sunan Honda Jazz, sürücüsünün tercihine göre davranıyor. 5 ileri manuel şanzımanın yanı sıra CVT isimli bir de otomatik vites seçeneği olan Honda Jazz, boyutlarından beklenmeyecek bir performans sergiliyor. 12 saniyede 0'dan 100 km/s sürate çıkabilen Honda Jazz'ın son sürati 170 km/s. Honda Jazz'da sadece tasarım ve performans düşünülmemiş. Honda Jazz'da, bu sınıf otomobiller için en önemli kriterlerden biri olan güvenlik konusuna da önem verilmiş. MINIİngilizlerin bir efsane haline gelen otomobili Mini, Avrupa'dan kısa bir süre sonra Türkiye'de satışa sunuldu. İlk kez 1959 yılında yollara çıkan Mini'nin üretimi 41 yıl sonra durdurulmuştu. Güncel Mini ise, selefini andıran çizgilerle ama çok daha modern bir alt yapı ve teknolojiyle geri döndü. Mini One ve Mini Cooper versiyonlarıyla ithal edilmeye başlanan otomobilin, daha sonra aşırı beslemeli bir motora sahip Cooper S versiyonu da satışa sunuldu. Tümü 1.6 litre motor hacmine sahip bu motorlar Mini One modelinde 90 beygir, Mini Cooper modelinde 115 beygir ve Mini Cooper S versiyonunda 163 beygir güç üretiyorlar. Mini One'daki 90 beygir gücündeki motor, otomobili 0'dan 100 km/s hıza 10.9 saniyede ulaştırıyor. 185 kilometre maksimum hıza sahip otomobilin yakıt tüketimi ise 6.5 litre. Daha zengin donanımlı Mini Cooper'da 115 beygir gücündeki motor kullanılıyor. Bu motor Mini Cooper'ı 9.2 saniyede 0'dan 100 km/ hıza çıkarıyor. Son hızı 200 km/s olan otomobilin yakıt tüketimi 100 km'de ortalama 6.7 litre. 163 beygir gücündeki Mini Cooper S ise 0'dan 100 km'ye 7.4 saniyede çıkarken, 218 km/s son sürate sahip. Eski Mini'yle tek ortak yanı ismi olan otomobilin 3600 mm'lik boyu eski modele göre bir hayli uzun. Mini'nin iç mekanında ise geçmişten esintiler var. LÜKS SINIFININ FİNALİSTLERİAUDI A8Yenilendikten sonra çok daha sportif bir tasarıma kavuşan Audi A8, ait olduğu sınıfın önemli kriterleri olan yüksek konfor, güvenlik, prestij ve performans gibi özelliklere sahip. Uzun ve kısa olmak üzere iki farklı karoser seçeneği bulunan Audi A8'in Türkiye'de şu an sadece kısa karoser alternatifi satılıyor. Uzun karoser seçeneğine sahip olmak isteyenler için ise özel sipariş alınıyor. İç mekanında geleneksel Audi sadeliğine sahip olan Audi A8, bu açıdan kullanım konforunu ve rahatlığı birarada sunuyor. Geniş iç mekanda yer alan çok fonksiyonlu koltuklar, elektronik klima gibi özelliklerle konforlu bir otomobil olan Audi A8, makam otomobili kullanımının yanı sıra, sportif dizaynı ve sürüş karakteriyle sahipleri tarafında da kullanılabiliyor. Yurt dışında aralarında turbo-dizel motorlarında bulunduğu geniş bir motor yelpazesiyle satışa sunulan Audi A8'in Türkiye'de sadece ik farklı motor alternatifi bulunuyor. Bu motorların ikisi de benzinli ve V konumlu 8 silindire sahip. 3.7 litre hacmindeki motorun gücü 280 beygir, 42. litrelik büyük motorunsa gücü 335 beygir. Sadece tiptronic şanzıman ile donatılan bu motorlar, Audi A8'e, yüksek bir boş ağırlığa sahip olmasına rağmen yüksek performans sağlıyor. Tiptronic şanzımanda vites değişimleri manuel olarak da yapılabiliyor.BMW 7 SERİSİBMW 7 Serisi, markanın değişen tasarım imajının ilk örneğini sunan model olarak biliniyor. Chris Bangle'ın kaleminden çıkan, geleneksel köşeli tasarımlı modellere aykırı BMW'lerin ilki olan BMW 7 Serisi, büyük karoserinin içinde yer alan sportif detaylarla dikkat çekiyor. Bu detaylar arasında büyük boyutlu ve sportif tasarımlı jantlar, şişkin çamurluklar ve bombeli çizgileri saymak mümkün. Fakat 7 serisinin bu sıra dışı görünümü, geçtiğimiz yıl yapılan bir makyajla daha sade bir şekle kavuşturuluştu. İri boyutlu ve dalgalı çizgilere sahip farlar, çıkık tasarımlı bagaj kapağı ve farklı tasarımlı stop lambalarının yanı sıra, BMW 7 Serisinin iç mekanı da en az dışı kadar sıra dışı bir tasarıma sahip. Ön konsol, büyük dijital ekranlara ev sahipliği yaparken, otomobilin tüm birimlerine tek düğmeden kumanda eden i-drive özelliği de, BMW 7 Serisinin sofistike özellikleri arasında yer alıyor. BMW 7 serisi'nin Türkiye'de neredeyse tüm motor alternatifleri satışa sunuluyor. Tam altı farklı motora sahip BMW 7 serisi'nde iki de turbo-dizel motor yer alıyor. 3 litre 218 beygir ve 3.9 litre 258 beygir gücündeki turbo-dizel motorların yanı sıra, benzinli olarak 3 litre 231 beygir, 3.6 litre 272 beygir, 4.4 litre 333 beygir ve 6 litre 445 beygir gücünde motorlar bulunuyor. MERCEDES S Mercedes'in en üst sınıf sedan modeli olan S Serisi, yakında bu ünvanını CLS Serisine kaptıracak. Yine de S Serisi, bu sınıftaki en yaşlı otomobillerden biri olmasına rağmen, başarılı tasarımıyla güncelliğini ve modernliğini korumayı başarıyor. Daha önce bir kez makyajlanan S Serisi, oval ve dalgalı çizgilere sahip farları, büyük boyutlu alaşımlı jantları ve üçgen stop lambalarıyla sportif unsurlar da taşımıyor değil. Mercedes S Serisinin modern yüzlü iç mekanı da, otomobilin sahip olduğu ileri teknolojiyi gözler önüne seriyor. Mercedes S Serisinin özellikle konforlu ve çok fonksiyonlu koltukları ile dikkat çeken iç mekanındaki aksesuvar zenginliği konforu artırıyor. Bu aksesuvarlar arasında dijital klima ve bilgi ekranı, müzik sistemi gibi öğeler yer alıyor. Ayrıca Mercedes S Serisinde gerek aktif, gerekse pasif güvenlik önlemleri oldukça ileri seviyede. Mercedes S Serisi'nin oldukça geniş bir motor yelpazesi var ve dizeller de dahil olmak üzere bu yelpazenin üyelerinin büyük bir kısmı Türkiye'ye ithal ediliyordu. Ancak şu anda sadece 3 benzinli motor seçeneği bulunuyor. Kısa karoserli S500, V8 motoruyla 306 beygir, uzun karoserli S600 Long, V12 motoruyla 367 beygir ve AMG donanımlı uzun karosere sahip S55 Long V8 motoruyla 500 beygir gücünde.

Kripto Para Piyasaları için Bigpara

Kripto Para Piyasaları için Bigpara

False