Otobil

Güncelleme Tarihi:

Otobil
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 27, 2004 00:00

KÜÇÜK SINIFININ FÄ°NALÄ°STLERÄ°FIAT PALIOFiat'ın sadece Brezilya ve Türkiye'de ürettiÄŸi Fiat Palio'nun geçmiÅŸi 1998 yılına kadar uzanıyor. 1998 yılında küçük bir aile otomobili olarak dünyaya gelen Fiat Palio, 2002 yılında makyajlanarak, günümüzdeki görüntüsüne kavuÅŸturuldu. Daha büyük farlar ve stop lambaları, farklı ön panjur tasarımı ve yeni jant ve jant kapakları gibi deÄŸiÅŸiklikler yapılarak daha güncel ve sportif bir görünüm verilen Fiat Palio'nun iç mekanında deÄŸiÅŸiklikler yapılarak farklı bir ön konsola geçildi. Bunlara ek olarak Fiat Palio modelleri, daha önceki Palio serisinde bulunmayan otomatik vites (Speedgear), özel koltuk döşemeleri, CD çalar, follow me home gibi geliÅŸmiÅŸ özelliklerle donatıldı. 5 kapılı hatchback ve Palio Weekend isimli stationwagon karoser seçenekleri bulunan Fiat Palio'ya geçtiÄŸimiz yıl 3 kapılı van tipi de eklendi. Palio'da yeni teknolojiye sahip 1.2 litre 60 beygir, 1.2 litre 16 sübaplı 80 beygir, 1.6 litre 103 beygir ve sadece Fiat Palio Sporting modelinde bulunan 1.6 litre 120 beygir benzinli motorlar görev yapıyor. Bu benzinli motorların yanı sıra Fiat'ın son teknoloji ürünü multijet isimli turbo-dizel motoru da Fiat Palio'da bulunuyor. 1.3 litrelik bu motor 70 beygir gücü ve yüksek torkuyla, Fiat Palio'nun en çok tercih edilen motor seçeneÄŸi olma konusunda emin adımlarla ilerliyor. HONDA JAZZHonda'nın yeni nesil modellerinden biri olan Jazz, yakaladığı satış rakamları ile sınıfında söz sahibi otomobillerden biri oldu. 1.4 litrelik motoru 83 beygir güç üreten Honda Jazz, bu baÅŸarılı performansı Honda'nın klasikleÅŸen yüksek motor teknolojisine borçlu. VTEC (Valve Technology) isimli deÄŸiÅŸken subap zamanlama sistemine sahip bu motor, tüm diÄŸer VTEC motorlarında görülen özel bir sübap çalışma prensibine sahip. Düşük devirlerde daha kısa bir mesafede çalışan subaplar sayesinde sakin ve ekonomik bir karakter sergileyen motorun egzantrik millerindeki mekanik düzenek, motor devri yükseldikçe otomatik olarak subapların açılma mesafesini uzatıyor ve performansı artıyor. Ayrıca bu motorda i-DSI isimli ikili ve sıralı ateÅŸleme prensibi teknolojisi de kullanılıyor. Bu ÅŸekilde sürücüsüne sportif veya ekonomik olarak iki ayrı karakter sunan Honda Jazz, sürücüsünün tercihine göre davranıyor. 5 ileri manuel ÅŸanzımanın yanı sıra CVT isimli bir de otomatik vites seçeneÄŸi olan Honda Jazz, boyutlarından beklenmeyecek bir performans sergiliyor. 12 saniyede 0'dan 100 km/s sürate çıkabilen Honda Jazz'ın son sürati 170 km/s. Honda Jazz'da sadece tasarım ve performans düşünülmemiÅŸ. Honda Jazz'da, bu sınıf otomobiller için en önemli kriterlerden biri olan güvenlik konusuna da önem verilmiÅŸ. MINIÄ°ngilizlerin bir efsane haline gelen otomobili Mini, Avrupa'dan kısa bir süre sonra Türkiye'de satışa sunuldu. Ä°lk kez 1959 yılında yollara çıkan Mini'nin üretimi 41 yıl sonra durdurulmuÅŸtu. Güncel Mini ise, selefini andıran çizgilerle ama çok daha modern bir alt yapı ve teknolojiyle geri döndü. Mini One ve Mini Cooper versiyonlarıyla ithal edilmeye baÅŸlanan otomobilin, daha sonra aşırı beslemeli bir motora sahip Cooper S versiyonu da satışa sunuldu. Tümü 1.6 litre motor hacmine sahip bu motorlar Mini One modelinde 90 beygir, Mini Cooper modelinde 115 beygir ve Mini Cooper S versiyonunda 163 beygir güç üretiyorlar. Mini One'daki 90 beygir gücündeki motor, otomobili 0'dan 100 km/s hıza 10.9 saniyede ulaÅŸtırıyor. 185 kilometre maksimum hıza sahip otomobilin yakıt tüketimi ise 6.5 litre. Daha zengin donanımlı Mini Cooper'da 115 beygir gücündeki motor kullanılıyor. Bu motor Mini Cooper'ı 9.2 saniyede 0'dan 100 km/ hıza çıkarıyor. Son hızı 200 km/s olan otomobilin yakıt tüketimi 100 km'de ortalama 6.7 litre. 163 beygir gücündeki Mini Cooper S ise 0'dan 100 km'ye 7.4 saniyede çıkarken, 218 km/s son sürate sahip. Eski Mini'yle tek ortak yanı ismi olan otomobilin 3600 mm'lik boyu eski modele göre bir hayli uzun. Mini'nin iç mekanında ise geçmiÅŸten esintiler var. LÃœKS SINIFININ FÄ°NALÄ°STLERÄ°AUDI A8Yenilendikten sonra çok daha sportif bir tasarıma kavuÅŸan Audi A8, ait olduÄŸu sınıfın önemli kriterleri olan yüksek konfor, güvenlik, prestij ve performans gibi özelliklere sahip. Uzun ve kısa olmak üzere iki farklı karoser seçeneÄŸi bulunan Audi A8'in Türkiye'de ÅŸu an sadece kısa karoser alternatifi satılıyor. Uzun karoser seçeneÄŸine sahip olmak isteyenler için ise özel sipariÅŸ alınıyor. İç mekanında geleneksel Audi sadeliÄŸine sahip olan Audi A8, bu açıdan kullanım konforunu ve rahatlığı birarada sunuyor. GeniÅŸ iç mekanda yer alan çok fonksiyonlu koltuklar, elektronik klima gibi özelliklerle konforlu bir otomobil olan Audi A8, makam otomobili kullanımının yanı sıra, sportif dizaynı ve sürüş karakteriyle sahipleri tarafında da kullanılabiliyor. Yurt dışında aralarında turbo-dizel motorlarında bulunduÄŸu geniÅŸ bir motor yelpazesiyle satışa sunulan Audi A8'in Türkiye'de sadece ik farklı motor alternatifi bulunuyor. Bu motorların ikisi de benzinli ve V konumlu 8 silindire sahip. 3.7 litre hacmindeki motorun gücü 280 beygir, 42. litrelik büyük motorunsa gücü 335 beygir. Sadece tiptronic ÅŸanzıman ile donatılan bu motorlar, Audi A8'e, yüksek bir boÅŸ ağırlığa sahip olmasına raÄŸmen yüksek performans saÄŸlıyor. Tiptronic ÅŸanzımanda vites deÄŸiÅŸimleri manuel olarak da yapılabiliyor.BMW 7 SERÄ°SÄ°BMW 7 Serisi, markanın deÄŸiÅŸen tasarım imajının ilk örneÄŸini sunan model olarak biliniyor. Chris Bangle'ın kaleminden çıkan, geleneksel köşeli tasarımlı modellere aykırı BMW'lerin ilki olan BMW 7 Serisi, büyük karoserinin içinde yer alan sportif detaylarla dikkat çekiyor. Bu detaylar arasında büyük boyutlu ve sportif tasarımlı jantlar, ÅŸiÅŸkin çamurluklar ve bombeli çizgileri saymak mümkün. Fakat 7 serisinin bu sıra dışı görünümü, geçtiÄŸimiz yıl yapılan bir makyajla daha sade bir ÅŸekle kavuÅŸturuluÅŸtu. Ä°ri boyutlu ve dalgalı çizgilere sahip farlar, çıkık tasarımlı bagaj kapağı ve farklı tasarımlı stop lambalarının yanı sıra, BMW 7 Serisinin iç mekanı da en az dışı kadar sıra dışı bir tasarıma sahip. Ön konsol, büyük dijital ekranlara ev sahipliÄŸi yaparken, otomobilin tüm birimlerine tek düğmeden kumanda eden i-drive özelliÄŸi de, BMW 7 Serisinin sofistike özellikleri arasında yer alıyor. BMW 7 serisi'nin Türkiye'de neredeyse tüm motor alternatifleri satışa sunuluyor. Tam altı farklı motora sahip BMW 7 serisi'nde iki de turbo-dizel motor yer alıyor. 3 litre 218 beygir ve 3.9 litre 258 beygir gücündeki turbo-dizel motorların yanı sıra, benzinli olarak 3 litre 231 beygir, 3.6 litre 272 beygir, 4.4 litre 333 beygir ve 6 litre 445 beygir gücünde motorlar bulunuyor. MERCEDES S Mercedes'in en üst sınıf sedan modeli olan S Serisi, yakında bu ünvanını CLS Serisine kaptıracak. Yine de S Serisi, bu sınıftaki en yaÅŸlı otomobillerden biri olmasına raÄŸmen, baÅŸarılı tasarımıyla güncelliÄŸini ve modernliÄŸini korumayı baÅŸarıyor. Daha önce bir kez makyajlanan S Serisi, oval ve dalgalı çizgilere sahip farları, büyük boyutlu alaşımlı jantları ve üçgen stop lambalarıyla sportif unsurlar da taşımıyor deÄŸil. Mercedes S Serisinin modern yüzlü iç mekanı da, otomobilin sahip olduÄŸu ileri teknolojiyi gözler önüne seriyor. Mercedes S Serisinin özellikle konforlu ve çok fonksiyonlu koltukları ile dikkat çeken iç mekanındaki aksesuvar zenginliÄŸi konforu artırıyor. Bu aksesuvarlar arasında dijital klima ve bilgi ekranı, müzik sistemi gibi öğeler yer alıyor. Ayrıca Mercedes S Serisinde gerek aktif, gerekse pasif güvenlik önlemleri oldukça ileri seviyede. Mercedes S Serisi'nin oldukça geniÅŸ bir motor yelpazesi var ve dizeller de dahil olmak üzere bu yelpazenin üyelerinin büyük bir kısmı Türkiye'ye ithal ediliyordu. Ancak ÅŸu anda sadece 3 benzinli motor seçeneÄŸi bulunuyor. Kısa karoserli S500, V8 motoruyla 306 beygir, uzun karoserli S600 Long, V12 motoruyla 367 beygir ve AMG donanımlı uzun karosere sahip S55 Long V8 motoruyla 500 beygir gücünde.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!