Migros vitrinde olduğuna bakmadı, 12 milyon YTL’ye 5M’e sıçradı

Güncelleme Tarihi:

Migros vitrinde olduğuna bakmadı, 12 milyon YTL’ye 5M’e sıçradı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 08, 2007 00:00

İstinye’de 3M mağazasını dün hizmete sokan Migros, M, MM ve MMM sınıflandırması dışında kalan Antalya, Beylikdüzü ve Ankara’daki büyük mağazalarını da yeni bir düzenleme olan ’5M’ formatıyla açıyor.

İstinye 3M’e 6 milyon YTL harcayan Migros, üç büyük mağazasının 5M formatıyla hizmete açılması için de 12 milyon YTL yatırım yaptı.

KOÇ Holding’in satışa çıkardığını açıkladığı Migros, hız kesmeden yatırımlarına devam ediyor. İstinye’de 3M mağazasını dün hizmete sokan Migros, M, MM ve MMM sınıflandırması dışında kalan Antalya, Beylikdüzü ve Ankara’daki büyük mağazalarını da yeni bir düzenleme olan ’5M’ formatıyla açıyor. İstinye 3M’e 6 milyon YTL harcayan Migros, üç büyük mağazasının 5M formatıyla hizmete açılması için de 12 milyon YTL yatırım yaptı. Bu yıl 115 yeni mağaza açan ve önümüzdeki 4 ayda 36 yeni mağaza daha açmayı planlayan Migros’un 2007 yılında yaptığı yurtiçi yatırım tutarı ise 160 milyon YTL’yi aştı.

İSTİNYE MMM AÇILDI: İstinye MMM Migros mağazasını dün Koç Holding Perakende ve Gıda Grubu Başkanı Ömer Bozer ile birlikte açan Migros Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, "Yeni formatımız 5M’lerin ilki cumartesi (bugün) Antalya’da, ikincisi 18 Eylül’de Beylikdüzü’nde, üçüncüsü ise 22 Eylül’de Ankara’da açılacak. Migros büyümesini hızlandırarak tam yol ileri gidiyor. 2007 sonunda kombine 5.5 milyar YTL’lik rekor ciro hedefliyoruz" dedi. Yurtiçindeki mağaza sayısının Ağustos sonu itibariyle 895’e ulaştığını söyleyen Çakıroğlu, yurtiçinde toplam 2007 yatırımının yaklaşık 160 Milyon YTL olacağını belirtti. Dün açılan MMM Migros İstinye’de, 26 dönümlük alanda, MMM dışında, spa ve spor kompleksi, kitapevi, eczane, restaurant / cafe, Pet shop ve veteriner kliniği, mağazalar olarak bir yaşam merkezi yer alıyor.

5M’LER YAYGINLAŞACAK: 5M Migros formatının, Migros’un yenilikçi kurum kültüründen ortaya çıktığını belirten Migros Türk Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, "Baştan sona yeniden yaratılan 5M Antalya, Beylükdüzü ve Ankara göz alabildiğince geniş ürün çeşidi, taze ürünlerde Türkiye’de ilk olacak servisle hizmet verecek. Yeni formatımız 5M’ler liderlik misyonumuzun en çarpıcı adımlarından biri. Migros her zaman büyüme ve yenilik odaklıdır. 5M’ler de diğer formatlarımız gibi yaygınlaşacak" dedi.

YENİ FORMAT 1 YILDA GELİŞTİRİLDİ: Levent Çakıroğlu, Migros Türk’ün Migros, Tansaş, Şok, Macrocenter ve Kangurum’dan sonra yaklaşık bir yıllık araştırma ve hazırlık sürecinden sonra geliştirilen 5M’lerde, mağazalarda kullanılan malzemelerden ürün portföyüne, organizasyon yapısından hizmet politikasına, personel kıyafetlerinden iletişim stratejisine kadar çok ciddi farklılıklar bulunduğunu söyledi.

FARKLI YERLERDE ÖDEME NOKTALARI: 5M formatındaki büyük alana sahip mağazalarda gıda ve gıda dışı bölümler, elektronik ürünlerle ilgili bölümler farklı bir konseptle müşteriye hizmet verecek. Farklı yerlerde ödeme noktaları ile müşteriye ödeme kolaylığı sağlanacak. Gıda bölümünde alışverişini yapan bir müşteri, ödemesini yaptıktan sonra yine aynı alanda yer alan kafeteryada satın aldığı ürünü tüketebilecek. Teknoloji bölümünden alışveriş yapan bir müşteri ise bu bölüme özel, farklı bir kasadan sıra beklemeden ödemesini yapabilecek. 5M’ler, sunduğu tüm ürünlerde hiper ucuzluk vaat ediyor.

Taze sıkma meyve suyu içilecek aşçılar yemek tarifi verecek

MİGROS’un yeni yarattığı 5M konseptiyle yeniden düzenlenen büyük mağazalarındaki sebze-meyve reyonunda isteyen anında istediği karışımda taze sıkma meyve suyu hazırlatabilecek. İsteyen istediği gibi taze bir salata hazırlatıp paketletebilecek. Mağazanın içindeki mutfakta, aşçılar gün boyu farklı ürünlerle yemekler hazırlayacak. Müşterilere çeşitli yemek tarifleri verecek olan aşçılar, onlarla birlikte yemek pişirip gün boyunca tadım yaptıracak. Geniş balık reyonunda Türkiye’deki tüm balık ve deniz mahsüllerini sunarken, arzuya göre işlenmiş, marine edilmiş et çeşitleri yer alacak.

2007’de 5.5 milyar YTL ciro bekliyoruz

MİGROS Türk Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Migros’un tam hızla hedefine doğru ilerlediğini belirterek, şunları söyledi: "Geçen yıl 4.7 milyar YTL olan kombine ciromuzun 2007 sonunda 5.5 milyar YTL olmasını bekliyoruz. 2006’da toplam 300 milyon müşteriye hizmet sunduk. 2007’de yeni yatırım ve tüketici beklentisine uygun uygulamalar ile yurtiçinde en çok tercih edilen markalar olarak toplamda müşteri sayısını yüzde 6 artırmayı başardık. Sepet büyüklüğünde ise Migros Türk geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre tüm formatlar bazında ortalama yüzde 6 artış kaydetti. 2007 yılının ilk 8 aylık sonuçlarına göre 6 farklı formattaki mağazalarımızın sayısı ise yurt dışı dahil toplam 961’e yükseldi."

5M personeline özel eğitim verildi

MİGROS’un yeni formatı 5M’lerde görevli personele özel eğitim verildi. Personelin, reyonlarda özgürce self-servis’i, taze gıdalarda arzu edildiğinde yakın hizmeti karşılayacak biçimde uzmanlaştığı belirtildi. İndirim ve ucuzluğun her çeşit ürüne yayıldığı yeni alışveriş tarzında, markalı ürünlerin de hiper ucuzu 5M’lerde bulunacak. Ramazan döneminde hizmete girecek olan 5M’ler, İstanbul, Ankara ve Antalya’daki mağazalarında Türkiye’nin öne çıkan yerel ve ulusal tatlarını, ithal ürünleri tek çatı altında hiper ucuz fiyatlarla sunma iddiasıyla yola çıkıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!