Metroda faciaya kılpayı

Güncelleme Tarihi:

Metroda faciaya kılpayı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 09, 2006 22:25

Zemin etüdü yapan özel bir inşaat şirketinin sondaj aleti, İstanbul Metrosu'nun Mecidiyeköy bölümünde tavanı deldi. Buradan tünele sarkan borulara çarpan tren hasar gördü.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ahmet Selamet, bir inşaat firmasının Mecidiyeköy'deki zemin etüdü çalışmaları sırasında metro hattının tavanını deldiğini açıkladı.

Taksim-4. Levent Metrosunda sabah saatlerindeki seferlerde aksama meydana gelmesine neden olan olaya ilişkin araştırma yapan belediye ekipleri, metro hattının Mecidiyeköy'deki bölümünde tavanın delindiğini, trenlerden birinde meydana gelen hasarın da buradan sarkan borulara çarpma sonucu oluştuğunu belirledi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Ahmet Selamet, zemin etüdü yapmaya çalışan bir inşaat firmasının kullandığı sondaj aletlerinin uçlarının, tünelin tavanını delerek içeriye sarktığını kaydetti.

Söz konusu boruların saat 08.30 sıralarında yaklaşık 700 yolcusuyla Taksim istikametine doğru giden trenin siperliğine çarptığını ve aşağıya düşerek 2 vagonda hasar oluşturduğunu anlatan Selamet, inşaat şirketinin bu çalışmayı yapmak için Şişli Belediyesi'nden ya da başka bir kurumdan ruhsat aldığına dair şu ana kadar kendilerine bilgi ulaşmadığını ifade etti.

Ahmet Selamet, metro tünelinin yeryüzünden 25 metre aşağıda bulunduğuna dikkati çekerek, şunları kaydetti:
“Demek ki 25 metre aşağıya kadar sondaj yapmış arkadaşlar. Tabii bunu hangi yetkiyle yaptılar, yasal bir zeminde mi yaptılar yoksa kendi kendilerine mi yaptılar? Bu konuda henüz bilgimiz yok. İlgililerle alakalı olarak gerekli tutanaklar tutuldu. Yarın da olay biraz daha incelenip netleştikten sonra ilgili makamlara suç duyurularında, gerekli hukuksal başvurularda bulunacağız. İstanbul için 'geçmiş olsun' diyorum. Çok daha vahim sonuçlar ortaya çıkabilirdi.”

“ÇOK EKSTREM BİR OLAY”

“Böyle olayların yaşanmaması için ne gibi tedbirlerin alınacağının” sorulması üzerine de Selamet, şunları söyledi:
“Bizim için, İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak alınması gereken bütün tedbirler alınmıştır. Bu çok ekstrem bir olay, yani böyle bir şeyi dünyanın her tarafında göremezsiniz. Biraz da Türk toplumu olarak özeleştiri yapayım. Yani 25 metreyi deleceksiniz, 60 santim tünel tavanını deleceksiniz ve metronun önüne boruları düşüreceksiniz. Bu gerçekten çok enteresan bir şey. Çok tekrarı olabilecek bir şey de değil. Ama elbette bundan ders alınması gerektiğini düşünüyorum. Burada insan canı ehemmiyetli. Bu konuda çok önemli bir şey olmaması, panik olmaması büyük bir şans bizim için. Allah muhafaza çok kötü sonuçlar olabilirdi. Her şeyden bir ders almak gerekiyor. Kazı yapan arkadaşlarımızın da bundan bir ders alması gerekiyor.”

GENEL SEKRETER PEKTAŞ

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Mesut Pektaş da tünel tavanında yaklaşık 10 santimetre çapında bir delik oluştuğunu kaydetti.

Bu deliğin tamirinin maliyetinin sorulması üzerine Pektaş, ”Tamirattan ziyade burada insan hayatı önemli. Bir şekilde tamir edilir. Tren 700-750 civarında insanla geliyor. Bu anda tam üzerine düşüyor. 2 dakika önce düşse tren ortalama 80 kilometre hızla seyrediyor. Yırtarak geçecek. Allah korusun, elektrik kontağı çıkabilir. Dünyanın en önemli facialarından biri haline gelebilirdi” diye konuştu.

Pektaş, bir soru üzerine, trenin devrilmesinin çok küçük bir ihtimal olduğunu dile getirerek, şunları söyledi:
“Bütün adamlarımız eğitimli, bu arkadaşlarımız olağanüstü hallerde sukünetlerini kaybetmeden olayı yönetmesini bilen insanlar. Yolculara bir panik hali yaşatmadan problemi çözmüş durumdayız. Vatman olaydan sonra son durağa kadar devam etmiş.”

Tünel tavanının delindiği yere götürülen basın mensupları buradan görüntü aldı. Bu arada, tavandaki delikten tünele su aktığı görüldü.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!