Metro AG Türkiye'de yeni yatırım peşinde

Güncelleme Tarihi:

Metro AG Türkiyede yeni yatırım peşinde
Oluşturulma Tarihi: Mart 09, 2006 15:14

Metro AG, elektronik mağazacılık alanındaki önemli markalarından Media Markt ile de Türkiye'de yatırım yapmayı planlıyor.

Uluslararası Teknoloji ve Bilişim Fuarı (CEBIT), Almanya'nın Hannover kentinde Almanya Başbakanı Angela Merkel'in de katılımıyla açıldı.
Dünyanın çeşitli ülkelerinden 6 bin 262 firma, en son ürün ve teknolojilerini CEBIT'te sergilemeye başladı.
Almanya Başbakanı Merkel, fuarda, Metro AG'nin mağazacılıkta geleceğin teknolojilerinin ele alındığı “Geleceğin Mağazası” adlı konseptin sergilendiği standı da gezerek Metro AG Üst Yöneticisi Hans Joachim Körber'den bilgi aldı.
Standta AA muhabirinin Türkiye'deki yatırımlara ilişkin sorularını yanıtlayan Metro AG Yönetim Kurulu Üyesi Zygmunt Mierdorf, önümüzdeki dönemde mutlaka yeni markalarıyla Türkiye'ye yatırım yapmayı planladıklarını bildirdi.
Mierdorf, “Bunlardan biri Media Markt... Ancak henüz doğru zamanlamaya karar veremedik. Zaten bunun dışında da Türkiye'de bulunmayan markamız artık kalmıyor. Metro Cash & Carry, Real, Media Markt ve Praktiker ile Türkiye'de varolacağız. Kaufhof'ta ise uluslararasılaşmayı planlamıyoruz” diye konuştu.
Zygmunt Mierdorf, Media Markt yatırımının hangi aşamada olduğu sorusu üzerine ise “Artık uygun arsa ve lokasyonlar aramaya başladık. Önce büyükşehir düşünüyoruz” dedi.

MAĞAZALARIN ÇALIŞMA GÜN VE SAATLERİ

Hans Joachim Körber de, AA muhabirinin Türkiye ve Almanya'da da tartışılan büyük mağazaların çalışma gün ve saatlerine ilişkin sorularını yanıtladı.
Körber, Almanya'da hükümetle mağazaların Noel öncesi 4 pazar günü ve senede diğer aylarda da toplam 4 pazar açılması konusunda görüşme aşamasında olduklarını belirterek, bu görüşmelerin market çalışma saatlerinin serbest bırakılmasına ilişkin de sürdüğünü bildirdi.
Yoğunluğun haftada 6 gün 24 saat açık kalması yönünde olduğunu dile getiren Körber, şunları kaydetti:
“Pazar günleri tüm gün açık kalmasını sağlayabileceğimizi düşünmüyoruz. Buna ihtiyacımız olacağını da sanmıyoruz. Ancak komşu ülkelerde Polonya, Ukrayna ve Rusya'da pazar günleri marketlerimiz açık. Bu da müşteri için avantajlı. Türkiye'de ise unutulmaması gerekir ki, birçok ailede sadece bir araç var. Aileler için en önemli alışveriş günlerini cumartesi ve pazar günleri oluşturuyor. Türk hükümetinin bunu mutlaka gözönünde bulundurması gerektiğini düşünüyoruz.”
2004 yılında Körber, Türkiye'de 300 milyon avro yatırım sözü vermişti. Bu çerçevede bu yıl içinde Antalya'da, yıl sonunda da İstanbul Beylikdüzü'nde Real mağazaları açılacak.
İzmir'de de Real açmayı planlayan Metro, bu yıl ayrıca Antalya'da Metro Cash & Carry açmayı planlıyor.
Bu arada, 2007 yılında Merter'de Real, Ümraniye'de de Real ve MI Meydan Alışveriş Merkezi açılacak.

-METRO'NUN GELECEĞİN MAĞAZASI KONSEPTİ-

Fuarda Metro AG, radyo frekansıyla tanımlama imkanı sağlayan ve RFID çiplerinin kullanıldığı, mağazacılıkta geleceğin teknolojisi olarak tanımlanan uygulamalarını tanıtıyor.
Metro AG'nin standında, ürünleri kendisi tanıyarak tartabilen terazi, müşterileri bilgisayar ekranında seçtikleri ürünlere ışıklar yardımıyla yönlendiren sistem, kasiyer bulunmayan kasa gibi teknolojiler sergileniyor.
RFID çiplerinden faydalanılan sistemlerle mağazalara ürün girişlerinde sağlanan kolaylıklar da örneklerle tanıtılıyor.
Standta yer alan akıllı soyunma odası ile de müşteri, seçtiği giyim ürünlerinin kombinasyonunu bir ekran aracılığıyla video yardımıyla manken üzerinde nasıl durduğunu görme imkanına sahip oluyor.
Ayrıca ürünleri tanıyan akıllı raflar, içinde herhangi bir ürünün bittiğini algılayarak markete talep iletebilen akıllı buzdolabı ve yine çipler yardımıyla hatasız yıkama sağlayan çamaşır makinesi de dikkat çeken teknolojiler arasında yer alıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!