Kondom ödül getirdi

Güncelleme Tarihi:

Kondom ödül getirdi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 05, 2000 00:00

Haberin Devamı

Benetton reklamı İVME'ye kristal elma kazandırdı.

Dünyadaki önemli reklam yarışmalarından EPICA'da bu yıl Türkiye'yi İVME Advertising temsil edecek. İVME yarışmaya Benetton kondomları için hazırladıkları reklam ile katılacak.

21 Ocak'ta İrlanda'nın başkenti Dublin'de yapılacak 13. EPICA'ya (Europe's Premier Creative Awards) çoğu Avrupa'dan toplam 37 ülkenin 789 ajansının geçen yıl ürettikleri 5 bin 752 iş katıldı. Basın dalında 33 kategoride 267 iş finale kaldı. Türkiye'den ise 16 reklam ajansı katıldı ve sadece İVME finalist olabildi.

Benetton kondomları için hazırladıkları reklam kampanyası ile yarışmaya katılan İVME basın dalında kişisel sağlık/bakım ürünleri kategorisinde finalist oldu. Henüz beş yıllık bir kuruluş olan İVME uluslararası yarışmaya ilk kez katıldı ve kristal elma kazanma başarısını gösterdi. Reklam kampanyası Türkiye'de prezervatif olarak bilinegelen ‘‘kondom’’un ‘‘kondom’’ olarak adlandırılması ve kondomsuz girilecek cinsel ilişkinin sakıncılarını tema alıyor. Kampanyanın bilgilendirici ve uyarıcı bir içeriği var. Kondomlar dört desenden oluşuyor. İlk Temmuz 1999'da piyasaya çıkan United Condoms of Benetton Kampanyası Türkiye'de oldukça ilgi gördü.

Türkler kondomu takmıyor

Cinsel birleşme yolu ile geçen AIDS, belsoğukluğu, herpes, hepatit gibi hastalıklardan koruyan kondomun diğer doğum kontrol yöntemleri gibi yüzde yüz garantisi yok.

Araştırmalar Türkiye'de geri çekme, yıkama ve gün sayma gibi geleneksel yöntemler kullanarak gebelikten korunduğunu gösteriyor.

Kondomun kullanıcı potansiyeli 20 milyon. Sadece yüzde 7'si yani 1 milyon 400 bin erkek kondom kullanıyor. Aile planlaması için doğum kontrolü uygulayan çiftlerin oranı yüzde 39. Bunun yüzde 34.4'ü erkeğin korunması şeklinde oluyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!