Kemancı Cumhuriyeti

Güncelleme Tarihi:

Kemancı Cumhuriyeti
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 28, 1999 00:00

Haberin Devamı

Sıraselviler'de Alman Konsolosluğu'nun yanındaki binanın giriş ve bodrum katları onun toprakları altında!

Müzik endüstrisine star yaptığı sesleriyle, eğlence kültürüne getirdiği farklı anlayışla kendi medeniyetini kuran bir mekan.

Özlem Tekin, Şebnem Ferah, Teoman ilk sahne deneyimlerini orada yaşarken, ilk fanatik dinleyicileriyle orada tanıştılar. Sadık müşteri profilinde ise Cem Yılmaz'dan Erdil Yaşaroğlu'na karikatürist ekolünün 90'lı yıllardaki isimlerinden yılların sevilen grubu MFÖ'ye, hatta gözlüklü starlar grubu Ayna'ya kadar birçok tanıdık sima Kemancı'da biraraya geliyor.

Eskiden rock grupları kendi düzenledikleri konserlerde gençlerle buluşurdu. Sorunlu ses düzenleri, konsere ilgisinin ne olacağı bilinmeyen bir seyirci söz konusuydu. Kemancı genç müzisyenlere seyirciyle buluşmaları için daha az riskli ve disiplinli olmalarını gerektiren bir kanal açtı. Maddi kayıp riski yoktu, ses düzeni kaliteliydi ama karşılarına çıktıkları müşterileri eğlendirmek için disiplinli olmak zorundaydılar. Zamanla alternatif seslerin hemen hemen hepsi Kemancı çıkışlı olarak hayatımıza girdiler: Özlem Tekin, Şebnem Ferah, Teoman... Kemancı'nın ortaklarından Zeki Ateş bu ünlü solistlerin yanı sıra albümlerde çalan birçok isimsiz kahramanın da Kemancı’da çalmış müzisyenler olduğunu söylüyor.

Nedir bu Kemancı?

Kemancı adı, Galata Köprüsü'yle anılan farklı bir meyhaneydi. Köprüaltı Kemancı yangından sonra Beyoğlu'na taşındı.

1993 yılında Beyoğlu ve Ortaköy'de yavaş yavaş canlı müzik yapan barlar açılırken Kemancı da bu akıma ayak uydurdu. Ve ‘‘Kemancı Rock Bar’’ rock müziğin yeraltından çıkarak giderek popülerleştiği bir dönemde kapılarını açtı.

Bu geniş ve nezih ortam kısa sürede rock müzikle yeni tanışan gençleri kendine çekti. Eski metalci-muhafazakar kitle bu duruma biraz bozulduysa da müziğin cazibesiyle kendilerini kısa sürede Kemancı'da buldular.

Daha sonra aynı müessesede ‘‘Üst Kemancı’’ faaliyete geçti, iki kat arasındaki düğün salonu başarısız kulüp denemelerinden sonra ‘‘Kemancı Cumhuriyeti’’ Kemancı Kültür Merkezi'ni doğurdu.

Sıraselviler'de Alman Konsolosluğu'nun yanındaki binanın giriş ve bodrum katları Kemancı Rock Cumhuriyeti'nin toprakları artık!

En üst kat, yani ‘‘Üst Kemancı’’, rock müziğin yeni starlarının ve elektronik müzik türlerinden rock'a en yakın olanlarının mekanı.

Alt kat, yani Alt Kemancı metalci-muhafazakar kökenli kitlenin gittiği bir yer.

‘‘Kemancı Müzik Okulu Mezunları’’ ne diyor?

Teoman Cennet gibi bir yer

Kemancı'da 3-4 sene çaldım. Daha önce çaldığımız yerlerle karşılaştırıldığında cennet gibi gelmişti bize. Kocaman, gerçek bir rock bar, gerçek bir sahne, gerçek bir ses sistemi... Kemancı'nın çok katkısı oldu bana. İstediğimiz parçaları yüksek volümde, ancak rüyalarımızda gördüğümüz imkanlarla çalabiliyorduk. Kemancı'ya bugün baktığımda bir müzisyenin kendini geliştirebileceği, müşterilerin kendilerini samimi bir ortamda hissedebileceği bir yer görüyorum.

Şebnem Ferah Orada çok şey öğrendim

91-93 yılları arasında Kemancı'da sahneye çıktım. Kendimi geliştirebildiğim her yer bir okul benim için. Kemancı'da da uzun süre çaldım ve orada çok şey öğrendim. Kemancı'ya gittiğimde kendimi tamamen evimde hissediyorum. Müzik ve ortam tam bana göre. Ayrıca bir alışkanlık var.

Özlem Tekin Arkadaş kulübü gibi

1994-95 yıllarında Volvox grubuyla sahne aldım.. İşyerinden çok arkadaş kulübü gibi ... Sahipleriyle seyircisiyle çalışanlarıyla ve müzisyenleriyle sıcak bir ortam. Okul olarak düşünmek sempatik bir fikir. Doğruluk payı çok fazla. Sahne performansını geliştirmemizde, müzik sistemlerini ve aletlerini tanımamızda çok büyük faydası dokundu.

Pelin Seyirci çabuk reaksiyon veriyor

Çok farklı gruplarla, farklı dönemlerde çalıştım orda. Seyircisi daha çabuk reaksiyon veriyor. Her barın ayrı bir seyirci kitlesi var. Kemancı'da bunu gördüm. Sahne deneyimi için de iyi oldu.

Ogün Sanlısoy İkinci evim

93'te Klips, 94 Pentagram'la çıktım Kemancı'da. İlk açıldığından beri sürekli gidiyorum. Orda sahne almak çok özel. İkinci evim gibi hissettiğim bir yer. İyi bir eğitim yeri. Orada büyümek de, yetişmek de çok güzel. İlk solo konserimi orda vermek istiyorum.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!