Kadına yönelik şiddet

Güncelleme Tarihi:

Kadına yönelik şiddet
Oluşturulma Tarihi: Haziran 29, 2012 00:00

TBMM’den kadına yönelik şiddete karşı öneriler: * Gül ve Erdoğanlı spot filmler hazırlanıp yayınlansın. * Gazetelere RTÜK gibi özdenetim kurumu oluşturulsun. * Şiddet ve ayrımcılığı teşhir edecek merkez kurulsun.

Haberin Devamı

TBMM Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinde Medyanın Rolü Alt Komisyonu, kadına yönelik şiddetle mücadele için basını denetleyecek RTÜK benzeri bir kuruluş önerdi. AK Parti Şanlıurfa Milletvekili Zeynep Karahan Uslu’nun başkanlığını yaptığı komisyonun raporunda, “Avusturya, Danimarka, Finlandiya gibi birçok ülkede de yasal zorunluluk olarak özdenetim uygulanmaktadır.”

Basın Konseyi’yle fikirbirliği

“Bu nedenle öncelikle mevcut Basın Konseyi’nin yeniden yapılandırılması konusunda fikir birliği aranmalı, bu sağlanamazsa yeni bir yapılanmaya gidilmelidir. 1 yılda gazeteler özdenetimi sağlamak için gönüllü olarak bu yollardan birini seçmezse her gazeteye özdenetim yapan bir medya derneğine/ konseyine üye olma zorunluluğu getirilmelidir” denildi. Raporda yer alan diğer öneriler özetle şöyle:

Haberin Devamı

En acil sorun: Kadına yönelik şiddet

“Kadına yönelik şiddete karşı kampanyanın bir ayağını medyanın kullanılması oluşturacaktır. Özellikle toplumda saygınlığı yüksek olan kişilerin, politik liderlerin Sayın Cumhurbaşkanımız ve Sayın Başbakanımız başta olmak üzere yer alacağı spot filmler algının yönetilmesi açısından çok faydalı olacaktır.”

Medya izleme merkezi

“Medyanın izlenip kadınlara yönelik şiddeti körükleyen, ayrımcılık içeren, kadınları nesneleştiren programlar konusunda uyarılması, bu yayınların engellenmesi amacıyla etkin mekanizmaların hayata geçirilmesi kritik öneme sahiptir. Bu alandaki en iyi uygulama örneklerinin başında medyanın izlenmesi ve ayrımcılığın teşhir edilmesi olduğunu ortaya koymaktadır.”

Şiddete karşı reklam tehdidi

“Dönüşümün sağlanması için demokratik bir hak olan toplumsal tepkiler reklam verenlere ve medya kuruluşlarına yönelmelidir. Tüketici olmazsa medya ürünleri de var olamaz. Uygun içeriklere sahip olmayan programların finansörlerinin kim olduğu izleyiciye iletilmeli, bununla da reklam verenlerin bu programlar konusunda medya kuruluşları üzerinde baskı oluşturmaları hedeflenmelidir.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!