İşte İzmir'in yeni logosu

Güncelleme Tarihi:

İşte İzmirin yeni logosu
Oluşturulma Tarihi: Haziran 05, 2012 16:10

İZMİR Kalkınma Ajansı (İZKA) tarafından sürdürülen ’İzmir’in Yeni Görsel Kimliği’ çalışması sona erdi. Çalışma sonucunda İzmir’in yeni logosu ’Nazar boncuğu’ olarak belirlendi. Tanıtım toplantısında konuşan İzmir Valisi M. Cahit Kıraç, yeni logonun iki- üç ay gibi kısa bir süre içerisinde tüm kurumlar tarafından kullanılmaya başlanacağını söyledi.

Haberin Devamı

İnsanları nazara ve göze karşı koruduğuna inanılan ve Menderes’in Görece ile Kemalpaşa’nın Nazarköy köyleri ile özdeşleşen nazar boncuğu İzmir’in yeni logosu oldu. İZKA tarafından ’İzmir’in Yeni Görsel Kimliği’ çalışmasının tanıtımı için düzenlenen toplantıya İzmir Valisi M. Cahit Kıraç, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı CHP’li Aziz Kocaoğlu, EXPO 2020 Yürütme Kurulu üyeleri ile meslek odalarının, sivil toplum örgütlerinin ve basın yayın kuruluşlarının temsilcileri katıldı.

Toplantının açılışında konuşan İZKA Genel Sekreteri Ergüder Can, tarih boyunca ilkleri gerçekleştiren İzmir’in yine bir ilki gerçekleştirerek Türkiye’de marka ve logosunu ilk oluşturan kent olduğunu söyledi. Can, "Hazırlanmış olan bu kampanya hem İzmir’de hem yurtiçi hem de yurtdışında İzmir’in daha iyi tanıtılması için İzmir’in daha iyi anlatılması için kullanılacaktır. Amacımız İzmir’e daha fazla turist daha fazla yatırım çekmek ve daha çok bilinirliktir. İzmir’i hedeflemiş olduğumuz o daha iyi seviyede görmektir. İzmir zaten parlayan yıldızdır, bundan sonraki süreçte de daha fazla tanınacaktır" dedi.

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55ea50b0f018fbb8f877d6ee



İzmir’in yeni logosu ve görsel kimliğini oluşturan I Mean It Creative Ajansı Sahibi Emrah Yücel ise yeni kimliğin yaratılma sürecinin üç hedef kitle üzerine, stratejinin ise İzmir’in cevherleri tarih boyunca gizli kalmış bir kent olduğu üzerinde kurulduğunu söyledi. Yücel, "İzmir’in tarih boyunca ilklerin kenti olma özelliğinden yola çıkarak ana fikrin ’İzmir Öncülerin Şehri’ olmasına karar verdik. İngilizce olarak da ’Frontier City of Turkey’ belirledik. Bu dışarıdaki insanlara güçlü bir mesaj veriyor. Amacımız İzmir markasının farklı kitlelere göre farklı anlamları olması ve öncü şehir derken herkesin o öncülüğü kendisinde araması" diye konuştu.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ise İzmir’in tarih boyunca sürdürdüğü ilklerin kenti olması geleneğini günümüzde de sürdürdüğünü, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin gerçekleştirdiği pek çok projenin Türkiye’de ilk olduğunu dile getirdi. İzmir’in yaşam biçimini koruyarak yaşam kalitesini iyileştirmek için Türkiye’de bugüne kadar denenmemiş bir işi belediye olarak deneyeceklerini dile getiren Kocaoğlu, "Ülkemizin en seçkin mimar ve tasarımcılarından oluşan yüz kişilik bir grupla üç yıldır çalıştığımız 40 kilometrelik sahil bandını Mavişehir- Yenikale arasını yeniden tasarlıyoruz. İzmir’i kıyıyla denizle buluşturma projesi, bunların her biri dünyanın en büyük metropollerinden biri olmak isteyen İzmir’e güç verecek. Bütün bu tanıtım çalışmaları EXPO ile taçlanacaktır, kentteki büyüme arttığı sürece yabancı sermayenin İzmir’e geleceğini düşünüyoruz. Asıl mesele üretimde değil, tanıtım ve pazarlamada fark yaratılmasında yatıyor. İzmir’in en büyük sorunun tanıtım ve pazarlama olduğunu düşünüyoruz. Kararlı ve güçlü olmak zorundayız. Bu potansiyel bizde var" dedi.

’DÜNYA SAHNESİNE ÇIKMA ZAMANI GELDİ’

İzmir Valisi M. Cahit Kıraç ise projenin İzmir’in geleceğine, kentin uluslararası tanınırlığının artmasına büyük katkı sağlayacağını ifade etti. Yeni oluşturulan görsel kimliğin uzun vadede İzmir’in kullanacağı bir materyal kısa vadede de EXPO logosunda da kullanılacak bir öge olacağını belirten Vali Kıraç, "Bütün çalışmalarda EXPO logosu bir yanda da bu logo olacak. Tüm kamu kuruluşlarında materyallerde bu logo kullanılacak. İzmir’in en önemli tanıtım elçileri kentte yaşayanlardır. Şehri en iyi tanıyan ve en iyi sahiplenen de İzmirlidir. Dolayısıyla bu logonun bütün kurum ve kuruluşların kullanmasını diliyoruz. Geçiş süreci yaklaşık birkaç ay olacak. Bir kentin görsel kimliği hazırlandığı ve reklamları yayınlandığı zaman tanıtım sorunu çözülmüş olmuyor. Yılmadan İzmir’in cazibesini yaratıcı kişilerin gözünde arttıracak yeni projeler üretmek ve dinamik yapıyı sürekli güncel tutmak zorundayız" diye konuştu.

Kıraç, İzmir’in dünya sahnesine çıkmasının zamanının gelip geçtiğini dile getirdi. Vali Kıraç, "EXPO ilk adımdır önemli olan kendini anlatma konusunu doğru argümanlarla ortaya koymaktır. Kendimizi anlatırken dürüst tutarlı olmalıyız, iletişim tutarlı olmalı ve tek sesli olmalıdır. Bu tanıtım malzemeleri bu tek sesliliği sağlayacak. Bu marka çalışması da İzmir’in öncülüğünü ortaya koymaktadır. İzmir karakteri itibarıyla tarih boyunca öncü bir zihniyeti temsil etmiştir. Önderliğin, uygarlığın beşiği olmuştur. En büyük kaynağımız ise İzmir’in insanıdır. Öncülerin şehri olan İzmir aynı zamanda denizi ve gökyüzünde mavinin en güzel tonlarını barındıran da bir kenttir. İzmir sağlık ve enerji saçmaktadır. Türkiye ve tarihe malolmuş nazar boncuğu İzmir’in yurt içi ve yurt dışında bu özelliklerini gösteren yeni logosu olacaktır" dedi. Tanıtımın ardından protokol üyeleri yeni logonun önünde fotoğraf çektirdi.

Resmi kurumlar, belediyeler, şirketler kendi logolarının yanında nazarboncuklu yeni İzmir logolarını da kullanacak.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!