İstanbul'u dinliyorum

Güncelleme Tarihi:

İstanbulu dinliyorum
Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 1999 00:00

Nilgün GEDİKOĞLU
Haberin Devamı

Fenerbahçe Parkı'nda çöplük

FENERBAHÇE

Bir okurumuz, birçok İstanbullu gibi hafta sonu temiz hava almak, stresten uzaklaşmak için yürüyüşe çıktığı Fenerbahçe Parkı'nda çöplerin yarattığı rahatsızlığı dile getirmiş:‘‘Parkta aynı zamanda denizcilerin orduevi benzeri bir binası var. Bu binanı yanında park ile birlikte kullanılan 6-7 konteynırdan oluşan bir çöp biriktirme yeri var. Gerek görüntüsü, gerekse kokusu dayanılır gibi değil. Konuyu birkaç kez park yetkililerine ilettim. Ancak aradan geçen zaman içinde hiç bir gelişme olmadı’’.

YÖNETENLERİN DİKKATİNE

Uzun elektrik kesintileri

GÖZTEPE

Bize e-mail ile ulaşan bir okurumuz, dört yıldır Göztepe Libadiye Caddesi, Esin Sitesi'nde oturduğunu ve çok sık meydana gelen elektrik kesintilerinden şikayetçi olduğunu bildiriyor. eBir de örnek veriyor: 11.4.99 sabahı erken saatlerde kesilen elektrik akşam 19.15'de verilmiş. Bu sorun için her başvurduklarında aldıkları cevap genellikle bir saate kadar kesintinin sona ereceği şeklindeymiş. Ama hiçbir kesinti kısa sürmüyormuş.

Maksat aksilik olsun

DENİZ OTOBÜSÜ

Bir okurumuzdan mektup var. Aynen yayınlıyoruz:

‘‘Bakırköy Deniz Otobüsleri iskelesinin gişesinde bir süredir bayan kasiyer oturuyor. Baş örtüsünden, mutaassıp olduğunu tahmin ettiğim bu hanım gişeye gelenlerle gözgöze gelmemek için camın ardındaki panjuru yarısına kadar indiriyor. Bayan kasiyerin sayesinde, gişenin kapalı olduğu saatlerde kullanılan panjur, mesai saatlerinde de kullanılır hale geldi.

Dün sabah 'akbil'imi doldurmak için gişeye gittim. Görevli bir beydi. Panjur, akbil dolum makinesinin yolcu tarafından görülmesi için dışa dönük yerleştirilen göstergesini kapamıştı. Biletime yükleme yapılırken göstergeyi göremediğim için gişedeki görevliyi panjuru biraz yukarı kaldırması için uyardım. Görevli cevap vermeyince uyarımı yineledim. Üçüncü uyarım yüksek sesle oldu. Bunun üzerine görevli çıkarıp fiş verdi. Ben de yükleme yapılırken, göstergeyi görmenin müşterinin hakkı olduğunu söyledim. Cevabı 'Gidip Büyükşehir Belediyesi'ne şikayet edin' oldu.

İşin ilginç yanı, tartıştığım görevli birkaç hafta önce 2 milyon lira alıp, yanlışlıkla 'akbil'ime 3 milyon liralık yükleme yapmıştı. Fazlalığı kuyruktan çıktıktan sonra farkedip geri dönmüş, görevlinin kasa açığını cebinden vereceğini düşündüğüm için aradaki farkı ödemiştim.

Keyfi uygulama

Bu olayın kamuya ait işyerlerine kişilerin tarafından keyfi uygulamalarının sonuçlarını gösteren küçük bir örnek olduğu kanısındayım. Yaşadığım tecrübeyi keyfi uygulamalara gözyuman yöneticilerin dikkatine sunuyorum.’’

‘Belediyeye şikayet edin’. Nedense kimi kamu görevlilerinin bu cümleyi sarfetmesi alışkanlık halinde. Yönetenlerin dikkatine.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!