Hep beraber ağlayalım

Güncelleme Tarihi:

Hep beraber ağlayalım
Oluşturulma Tarihi: Ocak 15, 2001 00:00

İlyas ÖZGÜVENKARAYOLLARI Bölge Müdürü Turgay Çimen yeni yılın ilk haftasında ilginç açıklamalar yaptı. Müdür Çimen para istiyor. Aksi halde, işin Türkçesi Ege Bölgesi'ndeki tüm yatırımları durdurup İzmir Çevre Yolu'nu bitireceğini söylüyor. Radikal bir ifade tarzı; ama doğru.MHP'li bakanlara bağlı görev yapan bürokratlarının ilginç bir tarzı var. DSP'li bakanların bürokratları, ‘‘Adımı vermeyin, benden duymayın, hatta beni aramayın’’ diye ifade edilecek bir çekingenlik içindeyken MHP'li bakanların görev yaptığı bakanlıkların bürokratları deyim yerindeyse sözünü esirgemiyor. Bunu ilk DDY Bölge Müdürü Orhan Yıldırım'da görmüştüm. Karayolları Bölge Müdürü Turgay Çimen de öyle. Yanlış anlaşılmasın şikayet etmiyorum. Bürokratın konuşması, bilgi vermesi, medeni boyutlarda basınla ilişki kurması hep savunduğumuz bir durum. Neyse asıl konumuz bu değil zaten.KARAYOLLARI Bölge Müdürü Turgay Çimen yeni yılın ilk haftasında gazetecilere yapımı süren İzmir Çevre Yolu'nu özellikle gösterdi, rakamsal bilgiler verdi. Çimen lafı dolandırmadı; ‘‘Çevre Yolu bitirilmezse İzmir trafiği İstanbul'dan beter olur. Bu nedenle Çevre Yolu için gereken 110 trilyon lira gelmezse, Ege'de devam eden 20 projeyi durdurup burasını bitiririz’’ dedi. Çevre Yolu için 165, Bölge'deki 20 proje için 85 milyon dolar ödenek gerektiğini açıkladı. Çimen, ödeneğin çıkarılması için de İzmirli yöneticilerden kendisine destek vermesini istedi.SÖZLER birazcık tehdit kokuyor. Benim anladığım kadarıyla Müdür Bey, bazıları yıllardır devam eden bölgedeki yol çalışmalarını durdurabileceğini söyleyip buradaki milletvekilinin, belediye başkanının, yöre halkının deyim yerindeyse ‘‘ayaklanmasını’’ istiyor. Böylece Ankara'ya baskı yapılacak daha fazla ödenek çıkacak. Alaturka ama geçerli bir yöntem. Çünkü çok daha az nüfusa sahip Karadeniz'e İç Anadolu'daki illere paralar böyle akıyor.ARADAN 10 gün geçti. Çimen'in açıklamalarına İzmir'den, Aydın'dan, Muğla'dan, Manisa'dan, Denizli'den, Uşak'dan, Balıkesir'den tepki bekliyorum. Yok, hiç ses yok. Ya Çimen'in sözlerini ciddiye alan yok, ya da ‘‘Yol yapılsa ne olur, yapılamasa ne olur?’’ havası hakim.ÇİMEN'in tespitleri son derece doğru. Bugün İzmir'de trafik her geçen gün biraz daha ağırlaşıyor. İzmir'i Karşıyaka ve Çanakkale hattına bağlayan dört şeritli Altınyol artık üzerindeki yükü kaldıramıyor. İnşallah yaşamayız ama bir deprem olsa, Turan Köprüsü yıkılsa İzmir ile Karşıyaka'nın kara ulaşımı bağlantısı tamamen kesilecek. Bir bölümü Bayraklı'nın altından tünelle geçecek Çevre Yolu bu nedenle stratejik önem de taşıyor.ÖTEYANDAN diğer projeler de çok önemli. Hepsinin devam etmesi bitirilmesi gerekiyor. Bizim bıkmadan, usanmadan yazdığımız İzmir-Salihli Karayolu'nda dört şeritli ulaşım nihayet sağlandı. ‘‘Nazar değmesin’’ ısrarlı denetimlerin de etkisiyle katliam gibi kazalar bıçak gibi kesildi. 1999 yılı rakamlarına göre bu yolu günde tam 17 bin araç kullanıyor. Üstelik bunun yüzde 44'ü de ağır vasıta. Yolun sıcak asfaltla kaplanması ve diğer eksikler için 22.4 trilyon lira ödenek gerekiyor.ŞİMDİ bölgede yaşayan herkese, başta miletvekillerine, belediye başkanlarına, sivil toplum örgütlerine görev düşüyor. Çünkü malesef ağlamayana meme vermiyorlar.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!