Gezginlere BP’den iş fırsatı

Güncelleme Tarihi:

Gezginlere BP’den iş fırsatı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 17, 2002 15:09

BP Gaz, geliştirdiği gezici bayilik sistemi MAYA ile hem girişimcilere iş imkanı sağlıyor hem de yeni girdiği LPG sektöründe farklılık yaratarak büyümeyi hedefliyor. Bu projeyi pilot uygulama olmaktan çıkararak İstanbul geneline yaymayı planlayan BP, 2003 yılı sonuna kadar gezici bayi sayısını 50'ye ulaştırmayı hedefliyor. Franchise gezici bayilik modelinde bayiler satışları oranında gelirlerini artırabiliyorlar.

BP Gaz, franchise yöntemi ile çalışan gezici bayi projesi ile girişimcilere yeni bir iş imkanı sunuyor. 'Müteşebbis Asya Yakası Projesi' (MAYA) adı verilen uygulama ile girişimciler düşük miktarlarda teminatlarla iş sahibi oluyorlar.

2000 yılında pilot uygulama ile başlatılan proje kapsamında şu anda 13 kişi çalışıyor. Önümüzdeki yıl sonuna kadar bu sayının 50'ye ulaştırılması hedefleniyor. BP Gaz, şu anda Bostancı, Etiler, Bakırköy gibi ilçelerde uygulanan gezici bayiliği bütün İstanbul genelinde yaygınlaştırmak için çalışıyor.

MAYA projesinde siparişler Alo BP Tüpgaz sipariş hattından alınıyor. Gezici bayiler donanımlı araçlarıyla bulundukları bölgelerdeki işyeri ve ev abonelerine doğrudan tüp dağıtımı yapıyorlar. Girişimcilerin gelirleri sattıkları tüpgaz miktarı oranında artıyor. Yeni başlayan girişimci ayda en az 300 milyon lira kazanıyor. Yemek ve Bağ-Kur masraflarını BP Gaz karşılıyor.

BP Gaz Pazarlama ve Satış Müdürü Atıl Paydaş, gezici bayi adaylarına pazarlama, güvenlik, müşteri memnuniyeti gibi konularda eğitimler verdiklerini belirtiyor. Bir, bir buçuk milyar liralık sermayeyle girişimcilere araç verdiklerini ve ilk stoklarını temin ettiklerini ifade ediyor. Bir satış limitleri bulunduğunu ve bu limitten sonra bayilerin artırdıkları satış oranında gelirlerinin arttığını dile getiriyor.

Şu anda İstanbul genelinde 10 bin aboneye ulaştıklarını ve bu abonelerin yüzde 40'ını MAYA bayilerinin kendilerine kazandırdığını kaydediyor.

2000 yılında LPG sektörüne giren BP'de gezici bayilik sistemi Paydaş tarafından ortaya atılmış bir fikir. Altyapısını oluşturmak için 200 bin dolarlık yatırım yapılmış. 15 araç alınmış ve çağrı merkezi kurulmuş. Sistem Çin'de de örnek alınarak uygulanmış. Diğer ülkelerden de talepler gelmiş.

Paydaş, BP olarak LPG sektörüne yeni girdiklerini ve bu şekilde farklılıklarını ortaya koyarak büyümek istediklerini ifade ediyor:

‘‘Büyüme stratejimiz sonrasında MAYA’yı uygulamaya koyduk. İstanbul odaklı büyüyeceğiz. Sistemi tam olarak oturttuktan sonra BP LPG'nin olmadığı illere yöneleceğiz. Bayilerimizin olduğu yerlere girmemeye dikkat edeceğiz. Her yerde bayi yapılanmamız yok. Seçici davranıyoruz. Büyüyebileceğimiz yerlerde faaliyet gösteriyoruz. İşsizliğin önemli bir sorun olduğu bu dönemde insanlara minimum yatırımla kendi işlerini kurma şansını sunuyoruz. Onlara güçlü bir markanın desteğini veriyoruz.‘‘

Mobil bayilik sistemi ile insanlara hem iş fırsatı sağladıklarını hem de hizmet ve emniyet kalitesini yükselttiklerini belirtiyor.

GEZİCİ BAYİLİK AVANTAJLI
BP Gaz MAYA Koordinatörü Mahmut Orhan, büyük şehirlerde tüpgaz bayi yapılanmasının çok zor olduğuna dikkat çekiyor.

Kiraların yüksek olması, belediyelerin belli sayıda tüp stoğuna izin vermesi nedeniyle gezici bayiliğin daha avantajlı olduğunu vurguluyor.

Gezici bayi adaylarında aradıkları şartları şöyle sıralıyor: ‘‘Lise mezunu, sürücü belgesi olan, 22-35 yaş arasında insanlar bize başvurabilir. Onlara vereceğimiz ilk gaz stokunun bedeli olarak bir, bir buçuk milyarlık teminatlar gösteriyorlar. Şu anda 13 kişi, gezici bayi olarak çalışıyor. Sekiz kişi de eğitim alıyor. 2003 yılının sonuna kadar bu sayıyı 50'ye çıkarmayı düşünüyoruz.‘‘

Araç tahsis ettikleri gezici bayilerinin belli bölgelerden sorumlu olduklarını ve bu bölgelerde kendi müşteri potansiyellerini oluşturma sorumluluklarının da bulunduğunu söylüyor.

Bayiler, müşteri potansiyellerini artırdıkları oranda gelirlerini de artırıyorlar.

Bilgi için: 0216 571 96 00
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!