Fotoğraf sektöründe ‘Titanik’ canlılığı

Güncelleme Tarihi:

Fotoğraf sektöründe ‘Titanik’ canlılığı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 22, 2004 00:00

ANADOLU'daki fotoğrafçılar, müşteri çekmenin yolunu tatil hayallerini albüme taşımada buldu. Bu fotoğrafçılar, dijital teknoloji sayesinde 150 milyon lira ödeyen müşterilerine, Titanik'in güvertesinden, Eyfel Kulesi'ne, Venedik'te gondol sefasına kadar değişik mekanlarda tatil yapmış gibi albüm hazırlıyor.DİJİTAL teknolojinin nimetlerini keşfeden Anadolu'daki küçük fotoğraf stüdyoları, müşterilerinin hayallerini bir albümde toplayınca, satış rekorları kırmaya başladı. Çektikleri hatıra fotoğraflarını, Foto CD'lerdeki mekanlarla birleştiren stüdyolar, dijital baskı makineleri sayesinde müşterilerinin hayallerini albümlerde gerçekleştirmelerini sağlıyor. Titanik'in güvertesinden, Eyfel Kulesi'nin önüne, Venedik'te gondol sefasına kadar değişik mekanları içeren 8 ile 10 fotoğraflık bu tatil albümlerinin maliyeti, 150 milyon lirayı buluyor. Fujifilm Avrupa Pazarlama Sorumlusu Koichi Yamada ve Fujifilm Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cent Garan, Photoshow 2004 Fuarı nedeniyle sohbet toplantısı düzenledi. Toplantıda, İstanbul, İzmir, Ankara gibi büyük kentlere oranla fotoğraf kültürünün Anadolu'da daha fazla geliştiğine dikkat çeken Garan, ‘‘Stüdyolara gidip, perde ya da manzara resimlerinin önünde hatıra fotoğrafı çektirmek, özellikle Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da, yaygın bir alışkanlık. Büyük kentlerde örneğine fazla rastlanmayan bu alışkanlık şimdi, teknolojinin yardımıyla daha da yaygınlaştı. 80 bin ile 100 bin dolar arasında değişen yatırımlarla stüdyolarını dijital baskı merkezlerine dönüştüren Anadolu'daki fotoğrafçılar, müşterilerinin hayallerini albümlerde de olsa gerçekleştirmelerini sağlıyor’’ dedi.Tahminlerinin aksine talebin Anadolu'daki küçük fotoğrafçılardan gelmesi üzerine bir araştırma yaptıklarını da söyleyen Garan, ‘‘Bu da fotoğrafçıların kendilerini teknolojiye adapte etmesinden kaynaklanıyor. Çektikleri hatıra resimlerini, bilgisayarda stüdyolar için özel olarak hazırlanmış 4 binden fazla mekanı içeren Foto CD'lerdeki fotoğraflarla birleştiriyorlar. Müşteriler, Titanik'ten Eyfel'e, Meksika çöllerinden Alpler'e kadar bir çok farklı mekanı, arka plan olarak seçiyor. Böylece, 150-200 milyon lira karşılığında kendilerine her biri 8 ile 10 fotoğraflık albümler oluşturabiliyor. Bu tür albümlerin fiyatı İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük kentlerde 400 milyon liraya kadar çıkabiliyor’’ dedi.Anadolu'dan gelen bu talep sayesinde Türkiye'deki dijital baskı merkez sayısının kısa sürede 500'e ulaştığına da dikkat çeken Garan, ‘‘Bunun 230'unu sadece biz oluşturduk. Bu yıl sonunda 300'e çıkarmayı planlıyoruz. Yeni sistem baskı makineleri, çekilen fotoğrafta çizik ya da kırmızı göz varsa tamamen yok ediyor. Ters ışık ve fulu çekimleri de kısmen düzeltiyor’’ dedi. Dijital makine kullananların film kullananlara oranla 5.5 kat daha fazla fotoğraf çektiğine de değinen Mehmet Garan, bu çekimleri baskıya dönüştürmek amacıyla oluşturulan dijital fotoğraf laboratuvarlarında şimdi bankamatiklerin bir benzeri olan kiosklar oluşturulmaya başlandığını da söyledi. Bu kiosklar, müşterilerin bastıracakları resimleri kolayca seçip, anında dijital baskı makinelerine aktarmalarını sağlayacak.3 bin dolar istiyor ‘ödül satmıyorum’ diyorTÜKETİCİ Raporu adlı dergi, Hürriyet'in Tüketici Köşesi'nde yayınlanan, ‘‘Parayla tüketici ödülü satıyorlar’’ başlıklı haberle ilgili olarak bir açıklama gönderdi. Açıklamada, haberin gerçekleri yansıtmadığı savunularak, ‘‘tamamı yanlış ve gerekli araştırma yapılmaksızın yazılmış, karalamadan ibaret olduğu’’ ileri sürülüyor. Ayrıca, ‘‘Parayla tüketici ödülü sattığımız iddiası da doğru değildir’’ denilen açıklamada, beni de, Basın Yasası'na, etik değer ve ilkelerine, gerçek bilgilere dayalı yazılar yazmaya ve gerekli prensiplere uymaya davet ediyor. Oysa, Tüketici Raporu adlı derginin bu yıl beşincisini dağıtacağı ‘‘Tüketiciyle Dost Altın Kalite Ödülü’’ne aday olan firmalara gönderdiği katılım koşullarını içeren yazıda, açık açık para istiyor. Yazının organizasyon katılım bedeli başlıklı bölümünde, ‘‘Toplam katılım ücreti 3 bin dolar net bedel üzerinden fatura edilir. Katılım sözleşmesinin onayı ile yüzde 50 nakit, kalan kısım organizasyon sonrası ilk hafta tahsil edilir’’ deniliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!