Ezel Akay:Senaryoyu yazarken Unakıtan gündemde yoktu

Güncelleme Tarihi:

Ezel Akay:Senaryoyu yazarken Unakıtan gündemde yoktu
Oluşturulma Tarihi: Mart 11, 2006 00:00

Haberin Devamı

AKP'liler, Orhan Gazi'nin 'kadın düşkünü', Türklerin 'küfürbaz' gösterilmesinden rahatsız oldular. AKP'li Hüsrev Kutlu, "Filmde küfürlü konuşmalarda sayılmadık organımız kalmadı" derken, Fahrettin Poyraz, tarihin ve gerçeklerin çarpıtıldığını söyledi. Poyraz, filme destek veren Kültür Bakanlığı'na da tepki gösterdi. Filme en büyük desteği veren AKP'li Faruk Ambarcıoğlu bile hayal kırıklığını gizleyemedi.

Ezel Akay:Senaryoyu yazarken Unakıtan gündemde yoktu

Milletvkillerinin bu tepkisi karşısında görüştüğümüz Ezel Akay, şu açıklamayı yaptı:

"Gösterimde sadece AKP'li miletvekilleri yoktu. Bütün miletvekillerini kapsayan genel bir gösterimdi. Bu gösterime miletvekilleri ve yakınlarıyla birlikte yaklaşık 450 kişi katıldı. Geneli filmi çok beğendiğini söyledi. Pervane karakteri Kemal Unakıtan'a benzetildi. Ama biz Pervane

/images/100/0x0/55eab922f018fbb8f892969a
karakterini Kemal Unakıtan'dan esinlenerek yapmadık. Zaten filmin senayorsu çekimlerden yedi ay önce yazılmıştı. O zaman Kemal Unakıtan olayı gündemde yoktu ki. Ama arkadaşları Pervane karakterini Unakıtan'a benzetmişse doğruluk payı vardır. Çünkü onlar Unakıtan'ı bizden daha iyi tanıyorlar. Ayrıca bu da filmin evrensel tarafını gösterir. Bizim filmimiz siyasi eleştiri taşıyan bir film. Filmdeki karakterler daha çok bir siyasiye benzetilebilir. Orhan Gazi'nin şehvet düşkünü olarak gösterildiği eleştirilerine katılmıyorum. Orhan Gazi, hepimiz kadar şehvet düşkünü. Tarih, herkesin malı. Herkesin kafasında farklı tartışılıyor. Orhan Gazi filmde de tarih sahnesinde de benim gerçekten çok beğendiğim bir karakter. Aslında yapılan en büyük yanlış şu, 'Hacivat Karagöz Neden öldürüldü?'nün bir film, bir sanat eseri olduğunun unutulması. Bu bir masal, her şeyin olduğu gibi yansıltıması gerek diye bir şey yok." dedi. Akay ayrıca filmde çok argo kullanılyor eleştirlerine de açılık getirdi. Akay bu eleştiriler ilgili, "Filmde küfür değil, argo vardı. Bir sanat eserinde argo var diye eleştirmek çok saçma. Argo, bizim dilimizde olan bir şey. Bu eleştirileri yapan kişilerde eminim hayatlarında argo kullanıyorlardır. Biz argo kullanarak sadece o dönemin dilini yansıtmak istedik" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!