Güncelleme Tarihi:
Yapılan araştırmalara göre internette arkadaşlarının partilerde çekilmiş fotoğraflarını gören gençler kendileri de içkiye ve sigaraya meyilli oluyor. Southern of California Üniversitesi'nin gerçekleştirdiği araştırmanın lideri Dr. Thomas Valente, araştırmanın sosyal baskının gençler üzerindeki etkisini ortaya koyduğunu belirtti.
Dr. Valente bu araştırmanın sosyal medyanın bu yönden etkisini inceleyen ilk araştırma olduğunu belirterek 15 ve 16 yaş aralığındaki 1563 gencin incelendiğini belirtti.
YÜZDE 30 ALKOL VE SİGARAYI DENİYOR
ABD'de yaşayan 12-17 yaş arasındaki gençlerin yüzde 95'inin her gün internete erişebildiğini ve yüzde 80'inin de iletişim kurmak için sosyal medyayı çok fazla kullandığı belirtildi. Bu gençlerin yüzde 30'unun da daha sonra en azından bir kadeh içki içtikleri ve yine en azından bir kere sigara kullandıkları ortaya çıktı.
Ayrıca araştırmada farklı sosyal medya araçlarının sosyo-ekonomik düzeyleri de incelendi. Facebook kullanıcılarının daha yüksek bir sosyo-ekonomik düzeye sahip olduğu, azınlık olmadığı belirlendi.