E-ticaret hacmi 900 milyar $

Güncelleme Tarihi:

E-ticaret hacmi 900 milyar $
Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 2002 20:06

Bilgi Üniversitesi öğretim üyesi ve “İnternette lisansüstü işletme yönetimi programı” (Bilgi e-mba) Koordinatörü Dr. Metehan Sekban, dünyada 800-900 milyar dolarlık “e-ticaret” hacmi olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Bilgi Üniversitesi öğretim üyesi Dr. Metehan Sekban, Bursa Sanayici ve İşadamları Derneği’nde (BUSİAD) düzenlenen “eticaret” konulu seminerde, bilgisayar teknolojisi ve internet alanındaki gelişmelerin uluslararası ticarete yeni bir boyut kazandırdığını, sınır ve sınırlamaların ortadan kalktığını kaydetti.

ABD’de hayat bulan ve ardından Avrupa Birliği ülkelerinde yaygınlaşan e-ticaret’in başlangıçta moda haline geldiğini anlatan Sekban, bu süreçte hesaplanmadan yapılan yatırımların kar getirmediğini ve bir “dijital kriz” yaşandığını, her şeye rağmen, e-ticaret’in geleceğin ticaret şekli olduğunu belirtti.

Dr. Sekban, ABD’de “dijital ekonomi”nin, sağlık ve eğitimin ardından üçüncü sırada yer aldığına işaret ederek şunları söyledi:

“Dünyada, 800-900 milyar dolarlık e-ticaret hacmi var. Bu çok ciddi bir rakam. İşletmelerin artık sınırları yok. Ortaya başka bir coğrafya çıkıyor. Belki de bir siber-coğrafya. Eskiden, pazarın, şirketlerin çapları belliydi. Ortada bilgi var. Sorun bilgiye ulaşmak değil, bilgiyi kategorize edebilme, verimliliğe dönüştürebilme ya da bilginin altında ezilmeme sorunudur.”   

Haberin Devamı

AB’nin bu yıl, küçük ve ortaboy işletmelerin “E”leşmesi için 13.5 milyar doları serbest bırakacağına dikkat çeken Dr. Sekban, Türkiye’nin bu konuda bıçak sırtında olduğunu, ekonomik faaliyetlerin djitalleşmemesi durumunda geleceğin umut verici olmayacağını ifade etti.

Bir ülkede insanların “aptal kutuya mı (tv)”, “akıllı kutuya mı (bilgisayan monitörü)” baktıklarının son derece önemli olduğunu belirterek, “Türkiye’nin dijitalleşme oranı kriz öncesi yüzde 3.5, şimdi ise sadece yüzde 2’dir” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!