Doğayı kirleten madene kilit... 2.5 milyon TL ceza kesildi

Güncelleme Tarihi:

Doğayı kirleten madene kilit... 2.5 milyon TL ceza kesildi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2026 07:00

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Giresun İl Müdürlüğü ekiplerince ilçeye bağlı Çatalağaç köyü sınırları içinde faaliyet gösteren Alagöz Madencilik Şirketi’nde inceleme yapıldı. Madenden atık suyun Çatalağaç Deresi’ne deşarj edildiği belirlendi.

Haberin Devamı

Daha önce de 2 kez aynı ihlal nedeniyle para cezası uygulanan işletmeye bu kez 3 katı yaptırım uygulanarak, 2 milyon 517 bin TL ceza kesildi. Yeraltı galerisinden kaynaklanan taban suyunun kontrol altına alınmasına ve çökeltim sağlanarak deşarj edilmesine yönelik havuz yapılana kadar maden ocağında taban suyu deşarjı yapılan yeraltı galerisinin üretim faaliyetleri durduruldu. 

 

 

BAKMADAN GEÇME!