Devletten hibe alıp üretim yaptı, 3 yıl sonra tarlada hayatının şokunu yaşadı! | 'En azından canıma zarar gelmedi'

Güncelleme Tarihi:

Oluşturulma Tarihi: Ekim 16, 2025 13:27

Kütahya’nın Domaniç ilçesi Safa köyünde hibe desteğiyle 2 dönümlük ahududu bahçesi kuran Esra Yavuz, 3 yılın ardından ilk hasadı için tarlaya gittiğinde ayı ve yavrusuyla karşılaştığını söyledi. Ayıları görünce çok endişelendiğini belirten Yavuz, "3 yıldır yetiştirdiğim ahududu ilk hasadımı ayılar yediler, tarlamı da talan ettiler" dedi.

Haberin Devamı

 Domaniç ilçesine bağlı 1569 rakımlı Safa köyünde 130 nüfuslu köyde, çiftçiler çilek ve patates üreticiliğiyle geçimlerini sağlıyor. Köyde az sayıda genç üretici, devlet desteği ile ürün çeşitliliğine gidip engebeli arazide ahududu yetiştirmeye başladı.

Devletten hibe alıp üretim yaptı, 3 yıl sonra tarlada hayatının şokunu yaşadı | En azından canıma zarar gelmedi

Safa köyünden Esra Yavuz da devlet desteğiyle babasının çilek tarlasını ahududu tarlasına çevirdi. 3 yıl önce kurulan bahçe, bu sene meyve vermeye başladı. Bahçede ilk gün hasattan 100 kilo meyve toplayan Esra Yavuz ertesi gün tek başına gittiği tarlasında ayı ve yavrusuyla karşılaştığını söyledi. 

Haberlerimizi Google’da Takip Edin
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.
Google’da tercih edilen
kaynak olarak ekleyin

Devletten hibe alıp üretim yaptı, 3 yıl sonra tarlada hayatının şokunu yaşadı | En azından canıma zarar gelmedi

Haberin Devamı

Ayılar için her türlü önlemi almasına rağmen alanı koruyamadığını ifade eden Yavuz, "Tarlamızın etrafını dikenli telle çevirdik. Güneş enerjisi ile çalışan ve elektrik şoku veren sistem kurduk. Bir de tüp gazla çalışan ses bombası düzeneği kurduk. Tarlamız köyden birkaç kilometre ötede. Köye yakın olduğundan korkmadan tarlaya tek başıma gidip geliyordum.

Devletten hibe alıp üretim yaptı, 3 yıl sonra tarlada hayatının şokunu yaşadı | En azından canıma zarar gelmedi

"EN AZINDAN CANIMA ZARAR GELMEDİ"

Yine tarlama hasat için geldiğimde anne ayı ve yavrusu ile burun buruna geldim. Aşırı derecede ahududu yiyen ayılar, sanırım kafaları dönmüştü, bana hiçbir tepki vermeden yavaş yavaş geldikleri yerden çıkıp gittiler. Çok şanslıydım. Köy çocuğuyum, doğayla iç içe büyüdüm. Ancak bundan sonra tek başıma gelmem, gelemem. Tarlamda binlerce liralık zararım var ama en azından canım zarar gelmedi" diye konuştu. 

Devletten hibe alıp üretim yaptı, 3 yıl sonra tarlada hayatının şokunu yaşadı | En azından canıma zarar gelmedi

Tüm önlemlere rağmen ayıların nasıl girdiğini anlayamadıklarını belirten Yavuz, tarlaya güvenlik kamerası kuracaklarını da sözlerine ekledi. 

Haberin Devamı

Devletten hibe alıp üretim yaptı, 3 yıl sonra tarlada hayatının şokunu yaşadı | En azından canıma zarar gelmedi

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!