Derdiniz ve Çözümleri

Güncelleme Tarihi:

Derdiniz ve Çözümleri
Oluşturulma Tarihi: Kasım 22, 2000 00:00

Haberin Devamı

Tüketici Sorunları

Malı iade edemedim

Manavgat Güzelyalı Köyü'nde oturuyorum. 6 ay önce köyümüze gelen pazarlamacılar aracılığı ile toplam 130 milyon liralık, 12 ciltlik ansiklopedi seti aldım. Görsel Yayın Pazarlama'ya ait ansiklopedi setinin, üniversiteye hazırlık amacına yönelik olduğu belirtildi. Satış sözleşmesi yaptık. Bu sözleşmede 7 gün içinde iade edebileceğim ibaresi yer alıyordu.

Görevli kişiler, daha sonra posta çeki göndereceklerini söylediler. Ödemeyi de bu şekilde yapacağımı belirttiler. Ancak, bu seti iade etmek istedim. Posta çeki elime geçmediği için itirazda bulunamadım. 16 Kasım'da bana telefonla ulaşan şirket yetkilileri belirttikleri hesap numarasına ödeme yapmam gerektiğini, aksi taktirde icraya verileceğimi söylediler.

Yılmaz Demir

Yetkili diyor ki

Görsel Yayın Pazarlama Yetkili Hukuk Müşaviri Selda Özcan, ‘‘Müşterimizin satış sözleşmesini incelemeye aldık. Kendisi, ilgili yasal süreleri geçirmiş. Nisan ayında aldığı ansiklopedi setinin ilk dört taksidini de yatırmamış. Sattığımız ürünü geri alamıyoruz. Yine de bize ulaşırsa kendisine yardımcı olmaya çalışacağız’’ dedi.

Telefonum şarj olmadı

15.5.2000 tarihinde eski adı Planet İletişim olan ve el değiştirerek Gama İletişim adını alan mağazadan Telsim hattıyla birlikte Panasonic GD 90 cep telefonu aldım. Mağaza görevlileri telefonumu bir süre şarj etmem gerektiğini söyledi. Ancak, telefonum şarj olmadı. Aldığım ürünü tekrar mağazaya götürdüm. Buradan da yetkili servise gönderdiler.

Fakat, telefonumdaki arıza giderilmedi. Elektronikçiler Derneği'ne başvuruda bulundum. Aldığım belgede bu telefonun ancak Turkcell hatla çalışabildiği, Telsim hatla çalışabilmesinin kilidinin kırılması suretiyle mümkün olacağı, bunu da kullanıcının yapamayacağı belirtiliyor. Mağaza yetkililerinden cep telefonunun değiştirilmesini ya da ödediğim ücretin iadesini istedim, fakat kabul etmediler. Celal Metin

Yetkili diyor ki

Gama İletişim Mağaza Müdürü Boran Tosun, ‘‘Müşteri, mağaza devrolmadan önce bu telefonu satın almış. Ayrıca, kilit kırdırmak gibi bir yetkimiz yok. Bunun yanında, telefonun sadece elektronik aksamı garanti kapsamındadır. Cep telefonunu değiştiremiyoruz’’ dedi.

Tel:(242) 243 15 55

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!