Çizginin gizli kahramanı

Güncelleme Tarihi:

Çizginin gizli kahramanı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 01, 1997 00:00

Ressam Ömer Muz, Ranger'ları, Teksas-Tommiks'leri hiç terketmedi
Haberin Devamı

OKUMADAN ÖNCE ÇİZDİ

Ömer Muz, alışıldık ressam tipinin dışında. Okumayı sökmeden çizmeyi öğrenen cinsten. Çizgi roman müptelası olanlar, Teksas Tommiks'lerin kapaklarında onun adını yıllardır okuyorlar. Sinemaların önünde asılı afişlere bakanlar bu ismi hep gördüler. Kuşe kağıda basılan dergilere yaptığı illüstrasyonlarda, roman kapaklarında, kendi portresini kimi zaman bir kovboy, kimi zaman Kazanova, bazen de Drakula olarak çizdi. Amerikalılar'a bile Western kapakları yaptı.

KİTABIN VİTRİNİ

Yüzlerce sayfalık kitabın içindekileri bir çırpıda anlatabilmek için vitrinini iyi hazırlamak gerekiyor. Diller farklı olsa da görsel iletişimde ortak bir noktanın olduğunu söylüyor Ömer Muz. Hangi coğrafyada hangi resmin yapılması gerektiğini de bilmeli, diyor. Belki de o yüzden Avrupalılar best-seller kitap kapaklarını çoğu zaman ona emanet ediyor.

WESTERN SEVİYOR

Her ne kadar çizerken ‘‘uçtuğu'' yazar Mario Puzzo olsa bile, Western deyince işin rengi değişiyor. Silahın kabzasını, fırça darbeleriyle küçük küçük işlemek onun en büyük zevki. Yazarın kitabı başka dillere çevrilse bile, onun kapakları değişmiyor.

İLLÜSTRASYON HARİKASI

Film vizyondan kalksa bile etkisi hala sürüyor. Yeniden biçimlenen polis üniformalarına kadar herkesin tanıdığı Robocop filminin afişi, gerçek bir illüstrasyon harikası. Ömer Muz'un 1988 yılında hazırladığı afiş, pistole ve fırçanın mükemmel uyumunu yansıtıyor.

SON KOMANDO

Sıradan bir Amerikan filmi bile afişindeki çarpıcılık sayesinde iş yaptı. 50x35 boyutlarındaki afiş, macera filmlerinde alışık olunan uygulamaların dışına çıkılarak hazırlanmış. Filmdeki şiddet duygusu, afişte ön plana çıkarılan hareketle anlatılıyor.

BERTOLUCCİ HAYRAN KALDI

1988 yılının dokuz Oscarlı filmi. Yıllarca gösterimde kalan filmin yönetmeni Bernardo Bertolucci, filminin Türkiye'de yapılan afişine hayranlığını gizleyemiyor. Ömer Muz'un uyguladığı afişin arkasına ‘‘Keşke filmi Amerika'da da bu afişle gösterime sunsaydım'' diye yazan Bertolucci, İtalya'da afişi imzalamış ve Muz'a teşekkürlerini sunmuş.

GÖZLERİN HAPSİ

Hangi ışık altında olursa olsun fotoğrafın çaresiz kaldığı anlar vardır. Kadın teninin doğal yapısını, en çarpıcı şekilde izleyiciye sunmak. İncecik bir samur fırça, zaman zaman pistoleyle (Püskürterek boyama) desteklendiği zaman imkansız sözcüğü ortadan kalkıyor. Afişin de yapması gereken o değil mi? Bakan gözleri hapsetmek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!