Çaçan'dan ilham aldık

Çaçandan ilham aldık

Spor giyim markası Nike'ın 2008 bahar koleksiyonun tanıtımını yaparken kullandığı slogan tartışma yarattı.

Haberin Devamı

ABD ve Avrupa ülkelerinde, "Yes to shaking what your mama gave you" (Annenin sana verdiklerini çalkalamaya evet) sloganını kullanan Nike, Türkiye'deki sloganı "Yaradanın verdiklerini çalkalamaya evet" olarak çevirdi. Bu durum bazı çevrelerde Nike'ın ülkedeki İslami rüzgardan etkilendiği bu yüzden sloganı muhafazakarlaştırdığı yönünde yorumlandı.
Nike yetkililerinin açıklamasına göre konunun bununla hiçbir alakası yok. Ongun şöyle diyor: "Nike bir spor markası. Kampanyalarını hazırlarken, stratejisini herhangi bir politik görüş veya inançtan hareketle belirlemiyor. Bu yeni pazarlama kampanyasının amacı, kadınların spor konusunda farkındalıklarını artırmak,

Çaçandan ilham aldık
spor yapmaya teşvik edilmelerini sağlamak ve yeni nesil kadın sporculara ilham vermekti. Anne kelimesini neden Yaradan yaptığımıza gelince. Mesajı biraz yerelleştirmek istedik ve ünlü şarkıcı Burhan Çaçan'dan yola çıktık. Bugün bile hala kulaklardan silinmeyen 'Yaradana kurban, yaradana, yaradana...' türküsüyle Burhan Çaçan, bu kampanyada eğlenceli bir çeviriye ilham oldu. 1987 yılında piyasaya sürdüğü Memik Oğlan albümünde yer alan türkü halen hatırlanan şarkılar arasında."
Türkiye, "Here I Am" sloganını taşıyan pazarlama kampanyasıyla şubatta tanışacak. Kampanyada, spor yapan kadınların hem fiziksel hem de zihinsel açıdan çok daha güçlü olacağı mesajı veriliyor. Nike kampanyayı, reklam, mağazalara asılacak afişler, broşürler ve internet üzerinden yapılacak promosyonlarla duyurmayı planlıyor.  

Annenin sana verdiklerini çalkalamaya evet

Haberin Devamı

Yaradanın verdiklerini çalkalamaya evet

Burhan Çaçan Yaradana Kurban Türküsü

yaradana kurban

yaradana yaradana

yaradana hayran

yaradana yaradana

neresine kurban neresine

sinesine beyaz sinesine

neresine kurban neresine

sinesine beyaz sinesine

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası: